Putty doet lastig met sshd, ssh zelf niet

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Vanaf mijn (nu nog) win 2k machine wil ik inloggen op een van mijn debian linux machines met ssh. Van linux naar linux machine via ssh gaat dus prima, maar met putty lukt het helaas niet (acces denied)

Wat doe ik met putty verkeerd?

Verwijderd

Gebruik je toevallig openssh versie 3?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tja, eh, heel domme vraag: heb je in Putty aangevinkt dat ie ssh (op poort 22) moet gebruiken? Met die instelling doet ie het bij mij (Win2k -> Debian of Mandrake) in ieder geval toppie.

Zoef

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 23:36
Het ligt misschien wat te voor de hand...

Wat ik zelf wel eens vergeet is het protocol bolletje in putty van 'telnet' naar 'SSH' te zetten |:(

• Q

Q

Topicstarter
intern ip is dan 10.10.10.4, port 22 en netjes ssh aangevinkt. Hij connect wel, maar gaat niet verder.
ik geef een user name en pwd op en dan:

'access denied'

Als ik via linux bak 1 ssh naar mijn bak 2 (gateway) dan gaat dat prima. Dus echt iets mis met putty.

Volgens apt-cache showpkg draaik ik sshd 3.nogwat.

Heb 'vroeger' wel altijd prima gewerkt met putty.

Verwijderd

Ik heb Jotti laatst iets horen roepen over problemen met openssh versie 3 in combinatie met putty. Ik kan mij stom genoeg alleen niet meer herinneren of je hiervoor nou putty moest updaten of openssh |:(

Probeer als je dat nog niet gedaan hebt een cvs versie van putty en kijk of er updates zijn voor openssh.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste versie van putty gedownload (laatste unstable) en toen gekozen van ssh2 en dan kom ik wel binnen.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Kijk eens in de config file van je sshd, misschien dat daar wat staat wat je verder kan helpen.

Ideeen:

- je gebruikt ssh1 (kun je in putty kiezen) en je server staat alleen ssh2 toe, of andersom.

- je probeert als root in te loggen, maar dat mag volgens je sshd.conf niet

- je sshd indentificeerd je aan de hand van een key, die wordt te strict gebruikt, dwz. dat je alleen vanaf jouw IP met deze key mag inloggen, maar je hebt sinds het updaten van je putty een andere, even zoeken, je oude key (kun je a.d.h. van je ip vinden deleten) en dan opnieuw proberen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Ik vind cygwin een goed alternatief voor putty. Werkt probleemloos samen met een Linuxdoos. http://cygwin.com/

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, het ligt inderdaad aan de laatste stable release van Putty.
Zie ook het volgende draadje :
[topic=357441]
Handig he, zo'n search ;) ....

• Q

Q

Topicstarter
De nieuwste putty is de oplossing. Ik had gezocht maar niet goed genoeg dus. Mijn excuus. Ik ben weer blij.

Oplossing: ssh2 gebruiken (had ik ook installed met apt-get install ssh) + 'attempt 'keyboard interactive authenticbla aan zetten + allow attempted changes of username in ssh2 aan zetten.

Top.

Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

voor de search:
lukt 't niet als root? probeer dan als gewone user...en als je dat wilt kan je dan via su root rechten krijgen.
wil je wel als root inloggen edit dat sshd.conf oid...

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
en als je je sshd.conf niet kunt vinden zoek dan naar sshd_conf

... mijn twee centen ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
locate sshd | grep conf

zo doe ik het meestal : )

Verwijderd

Om het verhaal nou helemaal even compleet te maken :

Op de website van Putty (http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/) staat sinds gisteren de nieuwe release (0.52beta).
Hiermee is het probleem met connecten verholpen.
Een standaard installatie (apt-get install ssh) zou zonder problemen moeten werken, ik heb geen opties hoeven wijzigen om te kunnen connecten.
Pagina: 1