Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cookie schrijvende usericons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat er op GoT een aardig aantal users zijn (naar schatting) die een usericon hebben die een cookie naar de HDD wil schrijven. Sinds ik een kwaad mailtje kreeg van iemand over een user op mijn eigen forum die een usericon had die een soortgelijk geval had ben ik cookies gaan monitoren en in een kwartiertje tijd op GoT kwam ik hier al 6 users tegen die hetzelfde doen.

Ik heb geen flauw idee of deze users het weten, en of het kwaad kan, ik heb er verder geen verstand van, maar ik denk "ik meld het ff, er is vast wel iemand die er meer over weet te vertellen". Bij deze dus :D

Voorbeeldjes:
G3R10
CuteBritney
Basszje
Artwido
Mart!
Suffer

Verwijderd

Dat had geloof ik met hun webspace te maken, zelf wisten ze er ook niets van :)

Je bent erg knap als je een gifje een cookie kan laten zetten volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:56 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

Mwah je maakt een scrippie dat een cookie schrijft en een plaatje laat zien, hernoemt het naar GIF. Wordt toch wel uitgevoerd. Viel me op bij bv Artwido dat ie zowiezo een script aanroept om een random icon te kiezen.

Maar kan het kwaad die cookies?

edit:

Die FOK banner die net boven dit topic kwam staan wil ook al een cookie schrijven...wat mot ik toch met al die cookies, dat ze die rotzooi toch bijhouden!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb een tijdje een LEGO-icon gehad. Ik kreeg op een gegeven moment ook te horen dat ik een icon had waarbij cookies werden geschreven. Ik wist daar ook niets vanaf.

Alleen had ik wel de url direct naar een LEGO-site gebruikt....

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

niet helemaal, en cookie wordt in de http-response header gezet, je kunt dus zodra je een beetje permissies over je webserver hebt al snel een cookie laten zetten, wil je er echter waardes naartoe schrijven die verder gaan dan die waardes die bekent zijn bij het request (IP, refferrer, userAgent) dan heb je alsnog javascript nodig.

ook hebben de cookies altijd en domain dat de originerende webserver is en geen domain van tweakers.net; dus waardes van tweakers (user-session) kunnen deze cookies niet uitlezen.

uiteindelijk lijkt me dit niet serieus genoeg om officieel aan te pakken, momenteel hebben de meeste browsers zelf al default instelling om cookies van derden (dus cookies die vanuit afbeeldingen op andere servers gezet worden) te negeren.
ook P3P biedt hier regelingen tegen die client-side werken.

overigens heeft de amerikaanse overheid zelf dit soort praktijken verboden, echter expliciet tegen commercieel gebruik hiervan, en daarvan betwijfel ik of dat hierop betrekking kan hebben.

ik meen overigens dat nelske's beroemde 'loggende' usericoon na klachten door bezoekers een 'exclude'-functie heeft, deze zal waarschijnlijk onmogelijk zijn zonder cookie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle had ook een icon dat een cookie plaatste

RM-rf zei het al, het kan heel goed. Je kunt een PHP-script namelijk gewoon een gifje uit laten poepen. Heb hier zelf helemaal geen problemen mee; ik hield erin bij hoe vaak mensen mijn icon gezien hadden (cookie setten was imho iets moreler verantwoord dan IP's gaan loggen, iets waar ik hier in LA wel eens een discussie over heb gezien.. iets met dynamische signatures was dat geloof ik..).

Ik zie in ieder geval het probleem van een cookie setten niet; als mensen het vervelend vinden dan moeten ze inderdaad die third-party cookies maar uitschakelen.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op maandag 14 januari 2002 00:24 schreef Pelle het volgende:

[..]

* Pelle had ook een icon dat een cookie plaatste
"had een icoon" ?
maak daar maar "heeft een icoon" van

dat kreng schrijft (lees: probeert te schrijven :P) nog steeds koekjes

en ik log ook ip's hoor :P maar verder doe ik er echt niks mee, en in de stats zijn ze netjes aangepast ;)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mijn icoon logt ook ip's, ik kan ze iig zo uit me apache logs halen als ik wil ;)

En een cookie zetten is ook geen probleem in php.

Verwijderd

Topicstarter
Big Icon is watching you ;)

• Pelle
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 14 januari 2002 00:38 schreef SWINX het volgende:
"had een icoon" ?
maak daar maar "heeft een icoon" van
Yep, je hebt gelijk. Heb de oude code (die nog op m'n werk stond) eroverheen geschreven zie ik.

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15:56
IE6 houd ongewenste cookies toch automatisch tegen ? :)

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 03:27 schreef Sir_Killalot het volgende:
IE6 houd ongewenste cookies toch automatisch tegen ? :)
Bij mij wel in elk geval, zo'n leuk rood rondje met 'n wit streepje erdoorheen zie ik

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07

Basszje

Reisvaap!]

Ik meld me ook maar ff ? Cookies? Huh?

Alles wat ik weet ( en dus doe ) is een scriptje runnen voor random icons . (asp)

Verder ben ik onschuldig :P

[edit]
Eventueel wil ik wel de code overleggen als dat nodig mocht zijn.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:56 ]

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Op zondag 13 januari 2002 23:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mwah je maakt een scrippie dat een cookie schrijft en een plaatje laat zien, hernoemt het naar GIF. Wordt toch wel uitgevoerd. Viel me op bij bv Artwido dat ie zowiezo een script aanroept om een random icon te kiezen.
En ik heb geen random-icoon.
Je vergist je hier. Ik heb een gif-animatie. niet meer en niet minder.
Ik werk zeker niet met cookies, en de server waar het plaatje op staat, HetNet volgens mijn weten ook niet.

En ik heb geen random-icoon.

• TAMW
  • Laatst online: 28-11 19:27
Jouw icon plaatst zorg wel degelijk voor een cookie :)
Uitleg:
Jouw provider "Het Net" zorgt dat er een cookie geplaatst wordt als jouw plaatje wat daar gehost is wordt opgevraagd.

PS: Ik heb er verder geen problemen mee hoor :)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef TAMW het volgende:
Hij vergist zich niet. Jouw provider "Het Net" zorgt dat er een cookie geplaatst wordt als jouw plaatje wat daar gehost is wordt opgevraagd.
Zwaai! ;)

• TAMW
  • Laatst online: 28-11 19:27
zwaai terug :P

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Het klopt idd dat mijn user icon een cookie schrijft, maakt namelijk gebruik van asp-sessions. Verder nix aan de hand hoor, want die gebruik ik om een volgende keer een volgend plaatje te laten zien (Als dat uberhaupt werkt :P, druk maar eens ctrl-F5 en you'll see). Als de modjes beslissen om het te verbieden, no prob, want het kan inderdaad misbruikt worden. Zou zou ik jou gangen op GoT na kunnen gaan aan de hand van cookies en referrers. Maar daar zie IK het nut niet van. Bovendien, wie weet wat er allemaal wel niet gelogd wordt aan hand van IP's en dergelijke, iets dat je dus niet kan zien en dus ook niet voorkomen??
Pagina: 1