Kromme rand met philips 32pw9616

Pagina: 1
Acties:

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Ik heb dus, als ik bijv. een tv uitzending op de 4:3 mode zet, links en rechts (waar de zwarte balken beginnen)een kromme rand. Deze rand blijft ook steeds een beetje in beweging. Is dit normaal?
En als ik bijv. het testbeeld van NL 2 erop heb of zo, dan zijn de lijnen van het testbeeld zelf ook een beetje krom.
Kan ik hier iets aan doen of laten doen, of is dit gewoon normaal?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

heb je een breedbeeld, dan klopt het wel, die krijgen ze gewoon niet recht ik heb net een nieuwe beeldbuis in me jvc breedbeeld en deze is al rechter aan beide zijden dan me vorige, maar om het nou echt recht te noemen........nou recht issie niet dus 8-) dus het hoort volgens mij wel!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Op zondag 13 januari 2002 23:46 schreef CypherMK het volgende:
Ik heb dus, als ik bijv. een tv uitzending op de 4:3 mode zet, links en rechts (waar de zwarte balken beginnen)een kromme rand. Deze rand blijft ook steeds een beetje in beweging. Is dit normaal?
En als ik bijv. het testbeeld van NL 2 erop heb of zo, dan zijn de lijnen van het testbeeld zelf ook een beetje krom.
Je kunt er wat aan laten doen, check:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/productervaring/EB207C3FA8C49BC3C12569330039B5E9?opendocument

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het eerstgenoemde verschijnsel kan voorkomen als je het contrast maximaal hebt staan en de helderheid te hoog zet - gebeurt hetzelfde als 'm van natural motion afzet?
Het testbeeld lijkt mij te wijzen op een afstellingprobleempje.
Heb je trouwens een magneet (luidspreker?) in de buurt staan? Of staat 'ie tegen een muur waartegen de buren misschien een dikke luidspreker hebben staan?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• CypherMK
Op zondag 13 januari 2002 23:51 schreef DeBolle het volgende:
Het eerstgenoemde verschijnsel kan voorkomen als je het contrast maximaal hebt staan en de helderheid te hoog zet - gebeurt hetzelfde als 'm van natural motion afzet?
Het testbeeld lijkt mij te wijzen op een afstellingprobleempje.
Heb je trouwens een magneet (luidspreker?) in de buurt staan? Of staat 'ie tegen een muur waartegen de buren misschien een dikke luidspreker hebben staan?
Ik heb natural motion aan en uit gezet, maar dat hielp niet.
Ik heb wel een speaker in de buurt staan (kleintje) opongeveer 1 meter afstand van de tv.

Verwijderd

Is dat een vlake tv ?
Ik had de laatste bolle 100Hz 32inch van Philips en die had dat niet ,ik wilde weer es wat nieuws ( het was al een overjarig model en had em al 1jaar)
Ik ging kijken naar de opvolger die ,die dus vlak is.
En idd zijkanten niet recht bij 4:3 of 14:9 ,een vriend van mij heeft het zelfde probleem (er is zelfs een monteur langs geweest en die zei dat dat normaal was !)
Ik heb toen maar weer een bolle tv gehaald maar dan de Loewe Xelos 81cm
en dat is een heel mooi plaatje !
Maar nu bij alle formaten recht ! :9~
In prijs maakte het niet zo heel veel uit .

btw het schijnt dus normaal te zijn bij die vlakke Philips modellen :?
( volgens een Plilips monteur )

• CypherMK
Ik heb ook mijn pc op 30 cm afstand staan, maar daar zit toch niets magnetisch in, toch?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Ik ben bang dat dit niets te maken heeft met invloeden van magnetische velden.

Mijn 71cm 100hz JVC breedbeeld heeft dit ook (in erge mate) op 4:3 en 14:9 (Het testbeeldverhaal gaat ook voor mij op). In de winkel (BCC) ben ik een week na aankoop terug gegaan met wat vragen hierover maar ben toen afgescheept met 'dit is normaal meneer en heeft te maken met breedbeeldconversie'.
Klonk mij destijds als onzin in de oren maar omdat ik het toen erg druk had met m'n werk ben ik niet met de TV terug gegaan (bakbeest in de auto door winkelstraten etc....ellende)
Als ik dit verschijnsel had gezien voor de aankoop had ik hem nooit gekocht :(

Ben er nog steeds niet achter of ik dit moet accepteren of niet.

/off topic
Verder lees ik over pixelisatie van bijvoorbeeld stromend water door gebruik van 'natural motion' o.i.d....
Dit ligt volgens mij gewoon aan de compressietechnieken van je kabelboer (of ergens in het traject voor je kabelboer)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

/offtopic
mijn jaren '80 erres ktv laat ook pixelisatie zien, ligt dus niet aan de tv
/offtopic

Atari portfolio Dos 2.11

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 23:46 schreef CypherMK het volgende:
Het komt veel voor bij die serie, maar het kan eenvoudig verholpen worden. Gewoon de winkel waar je hem gekocht hebt een monteur laten langssturen. Het probleem kan nl. mbv servicemenu aan het gerepareerd worden. Ook heeft dit model een losse instelling voor de vervorming van breedbeeld en voor de 4:3 stand, dus het zou geen probleem kunnen zijn.
Wat niet te verhelpen is, zijn de lichtblauwe kleurvlekken in de hoeken (bij witte achtergrond). Dit komt door invalshoek op het glas van je beeldbuis.
Maar laat het zeker even opnieuw instellen!

• CypherMK
Op maandag 14 januari 2002 19:01 schreef flagnite het volgende:

[..]

Het komt veel voor bij die serie, maar het kan eenvoudig verholpen worden. Gewoon de winkel waar je hem gekocht hebt een monteur laten langssturen. Het probleem kan nl. mbv servicemenu aan het gerepareerd worden. Ook heeft dit model een losse instelling voor de vervorming van breedbeeld en voor de 4:3 stand, dus het zou geen probleem kunnen zijn.
Wat niet te verhelpen is, zijn de lichtblauwe kleurvlekken in de hoeken (bij witte achtergrond). Dit komt door invalshoek op het glas van je beeldbuis.
Maar laat het zeker even opnieuw instellen!
Heb je deze TV dan ook?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik niet, bij mijn schoonouders thuis wel. die had hetzelfde probleem, maar heb ik dus dmv servicemenu even netjes recht gezet. wel ruime ervaring met toestellen uit die serie.
Pagina: 1