Breakoutbox, wat is het eigenlijk? De Praktijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Hallo, we hebben op school met breakoutboxen gewerkt, dit is een apparaatje om kabels te doormeten, maar ik weet er verder niets over, onze leraar legt een beetje uit hoe je het moet doen (nee niet dat, pubertje :+) en wát je nou doet moet je zelf maar zien...

Voor de duidelijkheid: Afbeeldingslocatie: http://www.merconet.nl/vaste_verbindingen/breakoutboxen/bb60/webfoto_bb60.jpg

GoT:
Je zoekactie naar 'breakoutbox' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen
Je zoekactie naar 'breakout' leverde 3 resultaten op. Resultaten 1 - 3. (gaat over gelijknamig tijdschrift :'( )
Je zoekactie naar 'breakout box' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.

Google:
Alleen een site genaamd Merkonet, maar daar heb ik niet zoveel aan.

De hoofdvraag van dit topic is: zijn er mensen die dit apparaat gebruiken? Volgens mij doet een doodsimpele multimeter namelijk hetzelfde?

Misschien staat 'ie op de verkeerde plaats, ik weet echt niet waar ik hem zetten moest

Dividend for Starters

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 23:03
Niet zozeer om door te meten maar wel om kabeltjes met een rare aansluiting te kunnen maken (en snel met verschillende aansuitingen te kunnen experimenteren)

null modem 8ige dingen of aansluit kabels voor terminals en seriele printers

vaak hebben die dingen nog een paar leds om de status van de lijnen te bekijken

en met een multimeter kun je dit echt niet

Repareren doe je zo.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:41

Illusion

(the art of)

Heel simpel:
aan de ene kant komt de kabel erin, vanaf dat punt gaan alle draadjes van die connector naar een aantal aansluitpunten en niet verder. Maar naast al die aansluitpunten zit nog een aantal aansluitpunten, en die lopen allemaal naar de uitgang van het apparaat, waar weer een contrastekker zit.

Wat je er mee kan??
Door nu tussen al die aansluitpuntjes draadjes te steken, kan je een bepaalde verbinding maken tussen de In- en de Uitgang van de breakoutbox. als je alle draadjes gewoon 1 op 1 (dus 1-1, 2-2, 3-3 enz) doorverbind, dan is het alsof die box er helemaal niet tussen zit. maar ga je gekke dingen doen zoals (1-2, 2-3, 3-1) dan kan je vreemde apparaten of 2 computers met elkaar verbinden.

Conclusie: Het is een apparaatje waarme je de interne aansluitingen van een kabel oneindig vaak kan veranderen, zonder steeds een soldeerbout te hoeven pakken.

PS, er zitten inderdaad ook meestal nog een paar ledjes op, waaraan je kan zien of er op een bepaalde lijn een signaal staat zoals bijv. bij een parrallele breakoutbox, of de printer doorgeeft dat het papier op is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Illusion

Illusion

(the art of)

heb nog even voor je gezocht
en toch google hoor!!
http://www.google.com/search?q=breakout+box&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

pak de bovenste link, kom dan hier uit:
http://www.bb-elec.com/product.asp?sku=232BOB1E&dept_id=136

en download dan de manual ( http://www.bb-elec.com/bb-elec/literature/manuals/m232bob.pdf ), misschien dat je daar wat mee opschiet

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 02:16 schreef Illusion Veel nuttigs:
+ links!
Hey gozer, hartstikke bedankt, aan zulke info heb ik wat!

Dividend for Starters

• Illusion

Illusion

(the art of)

Graag gedaan

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 03:09 schreef Illusion het volgende:
Graag gedaan
Hrmm, op een of ander kladje kom ik de term: "handshake" tegen, het lijkt me dat dat iets met die kabeltjes in die breakoutbox te maken heeft? :?

edit:

btw: nog niet gegoogled, want ik moet dringend slaap
hebben nu ;(

Ben weer wakker :)
Na wat Googlen vond ik dit:[quote]
Het krakende geluid van de modem als hij bij bijvoorbeeld een provider inbelt is de handshake. Beide modems proberen uit met welke snelheid ze het beste kunnen communiceren. Dit gaat als volgt te werk. Modem 1 vraagt om te mogen zenden (RTS) en modem 2 antwoordt met klaar voor ontvangst (CTS). Soms blijkt dat de snelheid waarmee dat gebeurd geen 28.800 is, maar 26.400. Er is dan misschien wat storing op de telefoonlijn.
[/quote]

Klinkt wel aannemelijk :Y)

Dividend for Starters

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het krakende geluid van de modem als hij bij bijvoorbeeld een provider inbelt is de handshake. Beide modems proberen uit met welke snelheid ze het beste kunnen communiceren. Dit gaat als volgt te werk. Modem 1 vraagt om te mogen zenden (RTS) en modem 2 antwoordt met klaar voor ontvangst (CTS). Soms blijkt dat de snelheid waarmee dat gebeurd geen 28.800 is, maar 26.400. Er is dan misschien wat storing op de telefoonlijn.
De klok horen luiden in Afrika, en de klepel ligt in Amerika.

De "krakende" geluiden zijn alle signalen die over de lijn gaan. Aangezien telefoon-lijnen alleen bruikbaar zijn in een goed hoorbaar deel van de frequenties, zijn ook je zinnige gegevens (bestanden, plaatjes, passwords, enz.) hoorbaar.
Het onderling afstemmen van de snelheid tussen 2 modems heet "training", en dat heeft weinig of niets te maken met handshake.

Handshake is het regelen van het verkeer tussen computers en modems, of tussen modems onderling. Tussen modems kun je alleen software-handshake gebruiken, de belangrijkste signalen zijn Xon en Xoff : als de ene partij teveel data krijgt om te verwerken, stuurt deze een Xoff-teken (Ctrl-S) om de ander te laten ophouden, en stuurt later een Xon (Ctrl-Q) als er weer ruimte is voor meer data.

Tussen computer en modem kan software-handshake worden gebruikt, maar ook hardware-handshake. Voor RS-232 zijn de hardware-handshake-signalen :
[code]
RTS (computer -> modem) request to send : ik wil wat zenden, mag ik ?
CTS (modem -> computer) clear to send : ga je gang !
DTR (computer -> modem) data terminal ready : computer staat aan en is er klaar voor
DSR (modem -> computer) dataset ready : modem staat aan en is er klaar voor
DCD (modem -> computer) data carrier detect : draaggolf gevonden, ofwel modem heeft verbinding met ander modem

Zo'n breakout-box is met name handig om bij een verbinding te zien welke signalen zich hoe gedragen, en met de extra kabeltjes signalen te simuleren. Zo kun je snel zien of een apparaat "vergeet" een bepaald handshake-signaal te gebruiken, en dan die hypothese te testen door dat signaal te forceren, en te kijken of de communicatie dan wel werkt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1