computer slaat af

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een MSI K7T Pro 2-A met AMD Athlon 1 GHZ processor. Nu heb ik sinds 2 maanden problemen met m'n PC. Na een aantal uur gaat het scherm op zwart en branden alle LED'jes van de PC. Na een reset gebeurd hetzelfde maar dan veel sneller. Heb de computer ook ergens anders op een geaard stopcontact aangesloten. Heb alle kaarten eruit gehaald, geheugen vervangen, maar het probleem blijft. Ligt dus aan moederbord of processor. Ben met de PC teruggegaan naar Grafi-call, maar daar blijft ie het wel doen (in een test van 8 uur), ze willen hem niet langer testen :'(.
Wat kan ik nu het beste doen? Alle hulp is welkom.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij dat de processor te heet wordt en dan reboot. Kijk eens of je koeler wel goed zit :)

• wvp
  • Niet online
cpu 26
mobo 21 5285 RPM

vcore 1.36
3,3 3.38
5 5.03
12 12.42

Dit zijn de waarden uit de Health status.
Lijkt mij dus niet te warm.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Misschien zit er ergens een (metale-) onderdeeltje in je computer dat door warmte uitzet en dan kortsluiting veroorzaakt.

Hier komt iets hips te staan

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op zondag 13 januari 2002 23:19 schreef wvp het volgende:
cpu 26
mobo 21 5285 RPM

vcore 1.36
3,3 3.38
5 5.03
12 12.42

Dit zijn de waarden uit de Health status.
Lijkt mij dus niet te warm.
Check je VCore man, dat is wel errug laag! :)

zet m eens op laten we zeggen 1.75V... :7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met die Vcore valt het idd nog mee dat ie überhaubt boot :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 13 januari 2002 23:09 schreef wvp het volgende:
Ik heb een MSI K7T Pro 2-A met AMD Athlon 1 GHZ processor. Nu heb ik sinds 2 maanden problemen met m'n PC. Na een aantal uur gaat het scherm op zwart en branden alle LED'jes van de PC. Na een reset gebeurd hetzelfde maar dan veel sneller. Heb de computer ook ergens anders op een geaard stopcontact aangesloten. Heb alle kaarten eruit gehaald, geheugen vervangen, maar het probleem blijft. Ligt dus aan moederbord of processor. Ben met de PC teruggegaan naar Grafi-call, maar daar blijft ie het wel doen (in een test van 8 uur), ze willen hem niet langer testen :'(.
Je zegt dat de pc bij jou na een aantal uren uitslaat.... maar na HOEVEEL uur? meer of minder dan die 8 uur die hij bij GC heeft gedraaid? Of draait hij soms langer dan 8 uur en soms korter?

En ik begrijp uit je verhaal dat de pc het niet altijd het probleem heeft vertoond?

Verse installatie van je OS geprobeerd?

Je hebt hem ergens anders aangesloten op een geaard stopcontact... is dat ook bij je thuis of echt ergens anders?

Please meer duidelijkheid

Verwijderd

computer slaat af

[lolbroek]
aanduwen? :o
[/lolbroek]

• wvp
  • Niet online
Computer heb ik nieuw gekocht, en heeft niet altijd problemen gehad. Computer ook bij iemand anders aangesloten, en geen verschil. Aanduwen hielp helaas ook niet. VCore stond op default, en heb het veranderd in 1,75.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 14 januari 2002 00:22 schreef wvp het volgende:
Computer heb ik nieuw gekocht, en heeft niet altijd problemen gehad. Computer ook bij iemand anders aangesloten, en geen verschil. Aanduwen hielp helaas ook niet. VCore stond op default, en heb het veranderd in 1,75.
Okee... da's dus al heel wat meer info

Maar:

Wanneer heb je de vcore veranderd? Voor of na het ontstaan van het probleem (vast en zeker erna... maar ik vraag maar)

En hoe zit het met die tijden.... is daar enige regelmaat in te bekennen (behalve dat hij na een reset sneller gaat)?

Want stel nou dat hij bij jou thuis telkens na minimaal 12 uur uit gaat, dan heeft die 8 uur testen bij het bedrijf dus geen zin gehad. Dus ga voor jezelf na binnen hoeveel tijd minimaal en maximaal het probleem zich voordoet. Stel dat dat soms meer dan 8 uur is, dan is dat een gegeven wat nogal belangrijk is voor de winkel....

Ik heb zelf ook enorm veel problemen gehad met m'n A7V (direct vanaf het begin)
Helaas ben ik er niet achter wat nou de oorzaak was.
Ik heb zelf het vermoeden dat het aan drivers heeft gelegen....

Maar eerst kon ik niet stabiel draaien op standaard instellingen. Ook niet na een verhoging van Vcore en ook niet na onderklokken (how low can you go)

Nu draait de boel wel stabiel.... 750@900 met standaard vcore

Maar ga dus ook eens bij jezelf na of je misschien drivers hebt gewijzigd die mogelijk de oorzaak kunnen zijn.

• wvp
  • Niet online
Hij heeft langer dan 8 uur gewerkt, maar als ie dan uitvalt, valt ie steeds sneller uit tot zelfs voor het laden van het besturingssysteem. Het kan dus niet aan drivers liggen. Nadat ik de vcore heb aangepast, blijft het systeem uitvallen.

Verwijderd

T'is natuurlijk komisch dat het systeem bij Graficall blijft werken, en thuis bij jou niet..... :?

Maar ik verdenk dus meteen de streepjes op de L1 bruggen als je die hebt gezet, en de voeding. Die streepjes gaan vaak achteruit na verloop van tijd als ze met potlood zijn gedaan. En de voeding kan wat brak zijn.

Ook kan het door te ver overklokken met de driver van de grafische kaart zijn. Probeer eens in de safe mode te blijven zitten. (De hele nacht een test programmatje als b.v. Sandra in een loop.)
Of in de BIOS bij het scherm met de temp en spanning.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

het kan ook aan je voeding liggen, misschien kan die te weinig aan!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 14 januari 2002 08:33 schreef Hooi het volgende:
T'is natuurlijk komisch dat het systeem bij Graficall blijft werken, en thuis bij jou niet..... :?
Een 'tijds' effect is bijna zeker een warmte effect. Zeker als het steeds sneller gaat als het eenmaal gebeurd is.

Als dat effect er alleen bij jou is heeft het natuurlijk met de omgeving te maken. Staat hij bij jou soms op de vloer met een lekker dik tapijt zodat de luchtinlaat een beetje geblokkeerd wordt? Staat hij vlak bij de CV? Staat hij naast een aquarium? Staat hij ingebouwd?

Bij een computer bedrijf staat een PC bij dit soort testen vaak heel netjes boven op een werkbank en een enkele keer ook wel met de kap er af zodat ze er direkt bij kunnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
computer slaat af
[onzin modus]ff je choke open trekken :P[/onzin modus]

Maargoed ... denk dat het je voeding is ... te zien aan het lage core voltage ... zet er een ENERMAX in ofzow ... dat zijn pas ECHTE voedingen :)

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Ik weet niet of die waarden wel goed zijn. Een AMD op 26 graden is wel erug knap met standaard koeling, ik neem aan dat grafical niet meteen waterkoeling inbouwd.

IID je vcore is wat aan de lage kant. (lees volgens mij veel te laag) Kan komen door de voeding, of misschien de instellingen in de bios.

Daarnaast overclocken kan rare gevolgen hebben. Streepjes over de l1 zijn misschien aan het vervagen??

Verder kan ik ff nix bedenken. Suc6

• wvp
  • Niet online
Ik heb er zelf een Enermax voeding ingedaan, dus daar kan het niet aanliggen.

Ik heb de processor of AGP-kaart ook niet overgeklokt.
Dit zijn de nieuwe waardes nadat ik de vcore op 1,75 heb gezet i.p.v. default. Ik krijg die vcore niet hoger dan 1,36.

16 graden cpu
14 graden case
vcore 1,36
3.3 v 3,38
5 v 5,02
12 v 12,42

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dan is je mainboard defect. Je voeding is okay.
Die temperaturen klopt helemaal niets van.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 23:09 schreef wvp het volgende:
mijn oom had hetzelfde is terug gegaan naar de winkel en heeft nieuwe

Verwijderd

Het blijft vreemd..
Als de waardes die je opgeeft bij temp en VCore goed door de programmatuur worden uitgelezen en aangegeven, is er echt wat mis. Wat ik niet begrijp is dat het moederbord daar twee maanden geleden opeens mee begon. Heb je soms een nieuwe BIOS geflashed, dat kan de oorzaak zijn. Of probeer eens een andere. Alleen kan dat riskant zijn nu de VCore zo laag is..
*ZUCHT*

Maar zoals Rick 2001 al aangeeft, zou het moederbord de boel verkeerd instellen en dus niet meer goed zijn.

Bij zo'n lage VCore kloppen die verschijnselen wel, ik had eigenlijk eerst aangenomen dat het een uitlees fout moest zijn. :+

Eigenlijk kan die 1,36 Volt VCore namelijk helemaal niet, zie je, daarmee zou die CPU het op 600/700 MHz aardig doen schat ik.......

Als je de CPU op 600/700 kunt laten lopen, probeer met die instelling een andere BIOS te flashen. Probeer het maar niet op 1 GHz, dat gaat vast fout !

En anders is het tijd voor een ander moederbord.

• wvp
  • Niet online
Hoe kan ik mijn processor langzamer laten lopen? Ik vind hier geen optie van in het BIOS.

Verwijderd

Je vCore is 1.36... Start dat ding dan op??? Verhogen! Naar de 1.75-1.80 man!!! Denk na! Ow fuq, had je al verhoogd... Is je vCore gelockt?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:32 schreef wvp het volgende:
Hoe kan ik mijn processor langzamer laten lopen? Ik vind hier geen optie van in het BIOS.
Je kunt vast wel ergens in de BIOS de multiplier en de FSB instellen ? Zoiets als 10x100 Mhz = 1 Ghz....

• wvp
  • Niet online
Probleem verholpen!
Het lag aan de Enermax 350 watt koeler (met zuiger). Voeding in Pentium III 450 gedaan, en diegene daaruit in mijn systeempje gedaan. Nu zijn de waardes uit het BIOS veel stabieler.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 21:45 schreef Rick2001 het volgende:
Dan is je mainboard defect. Je voeding is okay.
Die temperaturen klopt helemaal niets van.
Idd ik had precies hetzelfde. (Zie stomme topics van mij)
Ook een heeeeeele lage vcore. Nu MOBO vervangen. Na wat problemen in het begin zijn alle problemen opgelost. Ik denk dat je het in de hoek van de MOBO moet zoeken

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 03:19 schreef wvp het volgende:
Probleem verholpen!
Het lag aan de Enermax 350 watt koeler (met zuiger). Voeding in Pentium III 450 gedaan, en diegene daaruit in mijn systeempje gedaan. Nu zijn de waardes uit het BIOS veel stabieler.
Oeps. Ik zou eerst eens alle reacties moeten lezen voordat ik weer qoute.
Pagina: 1