Toon posts:

Windows ME eraf halen via boot cd-rom lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een gozer uit mijn klas een P 166 Mhz gekocht 3 gb hd, 32 mb ram, Windows ME als OS.
Maar nu ik problemen heb met het installeren van mijn geluidskaart wil ik mijn Windows 98 erop installeren, lijkt mij geen probleem ff opnieuw opstarten met een boot disk (windows 98 cd, Windows ME cd heb ik niet), ff formateren, en Windows 98 erop.
Maar dat gaat dus niet, zodra ik Windows 98 cd in de computer stop en de computer aanzet om van die Windows 98 cd te laden, dan kies ik de optie "deze computer starten met cd-rom ondersteuning" en hier gaat het mis, na het laden van een aantal drivers, start die de computer opnieuw op.
Ik heb een Windows 98 boot floppy gebruikt maar dat zie hij weer niet als bootable.

Heeft iemand van jullie nog een oplossing???

ps. Ik kan Windows ME niet meer opstarten wegens een registratiefout (ook niet in veilige modus) :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het een originele 98 CD of een kopie?
Die zijn ook bootable, daar kun je ook voor command prompt kiezen en in de win98 dir staan FDISK.EXE en FORMAT.COM.

Dus: in BIOS van CD booten, of een nieuwe bootflop maken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:02 schreef BackSlash32 het volgende:
Is het een originele 98 CD of een kopie?
Die zijn ook bootable, daar kun je ook voor command prompt kiezen en in de win98 dir staan FDISK.EXE en FORMAT.COM.

Dus: in BIOS van CD booten, of een nieuwe bootflop maken :)
De Windows 98 cd is origineel.

Dat heb ik allemaal al gedaan, maar zonder resultaat.
Ik heb een Windows 98 boot flop aangemaakt, in de p166 gestopt, opnieuw opgestart, maar hij pakt hem gewoon niet

Verwijderd

Is dan je A-drive wel in orde ? Ik had gisteren je topic al gelezen en ook hier geboot met dos 3.3 tot en met 7.0 met windowsME op c: en dat gaf geen enkel probleem bij alle dos versies niet. Ik kon daarna gewoon op C komen met een zeer oude DOS XTreeGold :) die ik ook op alle schijfjes had staan. Ik heb voor de aardigheid zelfs mijn index files gewist met de DOS versies, en zie naar het normale booten in C: maakte ME weer gewoon zijn index files aan zonder dat de schijf met scandisk foutmeldingen gafm op C: (eerst gecontroleerd) want je weet maar nooit wat die oude DOS versie killen. :+

Verwijderd

Microsoft heeft winME zo gamaakt dat je daarna geen oudere versie van windows kan installeren. gebruik *fdisk / mbr* om je boot record leeg te gooien, en je kan win98 weer installeren zonder problemen

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 13 januari 2002 @ 23:06:
[...]

Ik heb een Windows 98 boot flop aangemaakt, in de p166 gestopt, opnieuw opgestart, maar hij pakt hem gewoon niet
Je moet in de bios wel aangeven dat hij het eerst vanaf diskette moet booten. Dan moet het echt wel werken.

offtopic:
windows ME op een P166......dat zal opschieten, daar zal je de bril bij moeten opzetten.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 13 januari 2002 @ 22:58:

ps. Ik kan Windows ME niet meer opstarten wegens een registratiefout (ook niet in veilige modus) :(
Ik heb laatst ook een probleem gehad dan mijn PC niet meer opstartte. Dit kwam omdat ik met partitionmagic mijn eerste harde schijf opnieuwe opgedeeld had, omdat ik een nieuwe linux versie erop moest zetten en daarvoor meer schijfruimte nodig had. (wilde hebben) Op mijn eerste HD staat dus linux en ME, op mijn 2e HD XP. Na deze aanpassingen waren de opstartbestanden voor windows zoek. Ik kon dus niets anders doen, dan ME opnieuw installeren vanaf CD-ROM. Nou heb ik dat maar gedaan en toen ik klaar was met installeren, werkte ME weer. Alleen het mooie was, dat alles gewoon nog erop stond. Alle programma's werkte gewoon nog, net zoals alle bestanden er nog op stonden.

Misschien dat je dit eens kunt proberen. (wil proberen)

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Pagina: 1