Toon posts:

Mn pc doet vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw systeempie in elkaar gezet; xp1600 op een MSI K7T266 PRO 2 bordje met 256 ddr. Zie sig. voor verdere specs. Toch een leuk systeempie zouk zeggen.
Ik heb ook de nieuwste ViA drivers geinstalleerd. Verder is mijn systeem leeg (alleen winME, drivers (detonator 21.81)en Return to castle Wolfenstein, Max payne en Halflife). De CPU wordt niet hoger dan 40 graden.

Nu de problemen:

- vaak vastlopers, soms blauw scherm.
- een score in 3dmark 2001 van 2545 (ongeveer dezelfde score als mijn vorige celly 1000)
- Spellen lopen trager dan mijn vorige celly.

Dat kan toch niet?? :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mijn eerste reactie is eigenlijk; gooi ME eraf... Heb zelf zeer slechte ervaringen mee gehad, veel blauwe schermen en vastlopers. Win2K geen problemen meer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Klinkt als een irq conflict. Kijk eens op http://www.viaarena.com/?PageID=21

Verwijderd

Topicstarter
heeft die traagheid er dan ook mee te maken? voordta ik ME erop heb gegooit had ik er Windows XP opstaan. Die heb ik er af gehaald omdat ie er 5 minuten over deed om op te starten.

Verwijderd

Een conflict tussen videoplank en Soundblaster kan leiden tot traagheid. Evenals een verkeerde aansluiting master/slave van je HD en Brander.
Ook als windhoos geen conflict aangeeft kan er toch door een verkeerde irq toewijzing een conflict ontstaan. Blijft toch windhoos.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net me geluidskaart eruit gehaald en mijn secundary devices losgekoppeld --> nog steeds zo traag! :(

Verwijderd

Zeer vaag.... geheugen kapot ofzo?
Kweet het ook niet.. klote voor je man :(

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop niet dat het mijn geheugem is want dat is nieuw

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm bios flessen?

Verwijderd

Topicstarter
of is me videokaart de bottleneck???

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

als je videokaart een mx versie is dan is die de trage factor ja. Dat kan dus kloppen dat die je systeem vertraagd, maar dat moet niet uitmaken met opstarten enz, alleen met het benchmarken~!

Verwijderd

Topicstarter
kep een ASUS V6800 32 MB DDR

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand meer een idee?

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik denk dat je echt je BIOS eens moet gaan doorspitten...

Misschien dat veel van de default seettings op UIT staan, terwijl jij ze aan wilt hebben...

waitstates uit, fastwrites & 1T aan...
ga so maar door...

Is standaard procedure bij nieuwe PC...

Ook je driver configs ff nalopen...
alles staat op default waardes..

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die bios dus al helemaal geoptimaliseerd. dat is altijd het eerste wat ik doe bj een nieuw systeem.
Pagina: 1