Toon posts:

Kabel + Router werkt prima maar geeft beperkingen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een prima werkende edimax router die de internetverbinding verzorgt voor 3 pc's. Ik heb het Wanadoo Broadband basic pakket en dat houdt tevens in dat ik voorheen moest inbellen om online te komen. Sinds de komst van de router doet deze dat voor mij *D. Maar in plaats van mijn echte ip (213.17.8x.xxx*) die ik voorheen met inbellen altijd kreeg, krijg ik nu een vast ip door mijn router toegewezen (192.168.168.254* en als ik niet beter wist is dat een lan ip).
(* bepaald door winipcfg in start uitvoeren te typen)
Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat die router gewoon het normale ip doorgeeft?
Het is nl een enorme handicap, hier volgt een rijtje problemen die ik daardoor ondervind:
*Ik kan niet een deel van me schijf als ftp open zetten, zelfs al geef ik toegang tot jan en alleman (vaak getest door vrienden van buitenaf).
*Ik kan geen dedicated servers meer opzetten voor multiplayer games (dit probleem werd tevens nog vastgesteld door gamespy arcade)
-----
ik weet niet of de volgende problemen ook door dat ip gebeuren worden veroorzaakt maar ik meldt ze toch maar ff
-----
*Uploaden mislukt heel vaak of gebeurt gewoon helemaal niet(getest bij mijn eigen serverruimte op de wanadoo site mbv ws_ftp, geocities, crosswinds en tripod)
*Ik kan geen bestanden verzenden door messenger of icq

Nou denk ik al het bovenstaande te kunnen oplossen door de zogenaamde hardwarematige firewall die in mijn router zit op een of andere manier uit te zetten, maar ik weet niet hoe dat moet en of dat wel de oplossing is.

Help me plz ff, ik ben al zeer tevreden als ik weer een een normaal bestandje van 500kb kan uploaden of een multiplayer spelletje te kunnen hosten.

bij voorbaat dank

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Een boel van de software (Messenger, die troep) werkt niet meer optimaal als je er een router voor zet de je een intern address geeft. Ik heb het zelf ook met mijn Netgear, Messenger wil geen files meer versturen (ontvangen kan wel). Waarschijnelijk heb jij een soortgelijk probleem.

Je zou eventueel de router eruit kunnen nemen, en het internet delen doormiddel van jou eigen computer. Op die manier heb jij het externe IP address, en de rest krijgt een intern address. Probleem is wel dat jou computer dan altijd aan moet.

Je kan ook proberen om de juiste porten door te mappen naar jou computer (dus dat het publieke IP ze doorsluist naar jouw interne IP). Dat kan vaak helpen.
Success.

Verwijderd

Dat is idd. een IP uit een private range.

Dat is ook logisch, je edimax router heeft nu het ISP IP en 'vertaald' dat voor jou. Als je naar bv. http:\\www.grc.com zou gaan dan zie je daar je ISP ip staan (shields up test)

Jouw PC haalt z'n IP dan ook niet meer op bij je ISP, maar van je router.

Dat een FTP enz. niet werkt op je eigen compu heeft te maken met de instellingen van die Edimax, in het bijzonder NAT en het forwarden van poorten.

Voor poortmappen:
[topic=184484/1/150]