Ben een vreemd probleem tegen gekomen! Bij me broer kunnen we op de pc geen gebrande cd's installeren! Tenzij we de 512mb sdram eruit halen en een 64 mb er in doen. Dan kan het wel. Na het installeren kan de 512 er weer in, want vanaf cd spelen kan wel!! Het gaat om een k6-2 400, via chipset. Mobo is een asus, weet zo het type niet. Iemand ooit zoiets tegen gekomen?? zou een bios update kunnen helpen??
Verwijderd
Een DIMM van 512MB wordt zoiezo niet ondersteund door een VIA MVP3 chipset, 256MB is de Max
daar valt niks mee te updaten of wat dan ook??
Verwijderd
Nope, de chipset support het niet, BIOS updaten heeft dus ook totaal geen zinOp zondag 13 januari 2002 22:50 schreef marsian het volgende:
daar valt niks mee te updaten of wat dan ook??
ai, ben ff de kast ingedoken, is geen via chipset!! Het mobo is een asus p5a, ali aladdin chipset! Mijn vraag blijft nu het zelfde, maar nu over dit mobo
Je moet in je socket 7 moederbord ook geen 512 MB ram doen. Lees onderstaande topic ff, daar heb ik ingeschreven waarom niet.
[topic=373481/1/25]
[topic=373481/1/25]
Catch a smile out there!
volgens mij heeft een p5a 1024 cache..
Dan zou de limiet bij 256 mb liggen
ik zeg niet dat het daaraan ligt, maar het zou natuurlijk kunnen
ik zeg niet dat het daaraan ligt, maar het zou natuurlijk kunnen
Catch a smile out there!
Het hoeft niet perse aan cache liggen, maar aan het type geheugen die je erop monteert en het chipset die je gebruikt. Een 512MB reepje wordt sowieso niet ondersteund door een Socket7 chipset, althans niet door alle typen die ik ken. Hoeveel MB zie je dan verschijnen tijdens de BIOS POST scherm en in de Windows Systeem Informatie
dan telt de bios gewoon door tot 512, probleem doet zich tot nu toe alleen voor bij het installeren van cd's! Maar ik heb het vermoeden dat de compu niet zo snel is, als dat deze zal zijn met 256 mb geheugen!
Weet niemand of een bios update zal helpen??
probeer dan 2x 256 mb
Had ik ook gedaan voordat ik mn P5a opblies (
) en dat werkte prima, ik had nergens last van
Had ik ook gedaan voordat ik mn P5a opblies (
tja, hebben nu eenmaal 512 mb! kan hem niet zo makkelijk in twee-en zagen
Ruilen tegen iets anders ? 256 meg en wat geld oidOp dinsdag 15 januari 2002 23:13 schreef marsian het volgende:
tja, hebben nu eenmaal 512 mb! kan hem niet zo makkelijk in twee-en zagen
SDram prijzen blijven stijgen duss je kunt er wat geld aan overhouden !
dikzak
Pagina: 1