[OC] Volcano 6cu & artic silver

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik heb donderdag mijn Thermaltake 6cu opgehaald bij het postkantoor en nou zit ik dat ding een beetje te bekijken (processor is helaas nog niet binnen :( ) en zie ik dat er zo'n thermal pad op zit.
Nou heb ik al gezocht en heb ik gevonden dat die dingen niks waard zijn.
Maar nou zie ik dat er in het koper waar die pad op zit nogal grove ringen zitten en nou vraag ik mezelf af of ik die met artic silver II opgevuld krijg of dat het misschien toch beter is om die pad te laten zitten.

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb dus al gezocht maar ik kan niks vinden over de volcano 6cu.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:10
Dat gaat wel lukken hoor, mits je er voldoende ASII op smeert.

Verwijderd

Tja.. het lijkt me beter om toch die AS ertussen te doen ondanks dat het allemaal wat grof lijkt. Kan er verder weinig over zeggen, want ik weet niet hoe grof het is. Zal wel meevallen denk ik. Anders is het een gare heatsink..

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Los het zo op:

-Leg waterproofschuurpapier (nr. 600) op een glasplaat en schuur de koeler er in een 8 beweging overheen. Doet dit net zolang totdat de 'ringen' verdwenen zijn.
-Pak een bus groene commandant (nr. 4), dit is polijstmiddel en wrijf dan net zolang met een doek en polijstpasta over de koperen inlay totdat je jezelf in de koeler kan zien.

Hier ben je redelijk snel mee klaar.
Ik heb dezelfde koeler en heb het ook zo gedaan. Soms lees je wel eens dat je 1000/1200/1400 schuurpapier nodig hebt maar dat is erg lastig te krijgen en ook niet noodzakelijk voor een mirror finish.

BTW, koeler koelt erg goed vind ik. Heb er een fanadapter op een een zeer stille Papst 80x80 fan :9.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• marshal

marshal

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 22:29 schreef Fewture het volgende:
Tja.. het lijkt me beter om toch die AS ertussen te doen ondanks dat het allemaal wat grof lijkt. Kan er verder weinig over zeggen, want ik weet niet hoe grof het is. Zal wel meevallen denk ik. Anders is het een gare heatsink..
Ja wat is grof eigenlijk, het zijn geen milimeters diepe in ieder geval. Maar het is ook niet dat je zegt bijna glad. Misschien het beste te vergelijken met de groeven van een lp, de minst diepe/grove bedoel ik dan.

• marshal

marshal

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 22:35 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Los het zo op:
--knip--
Maakt dat qua temperatuur verschil uit of kun je dat niet zeggen?

En wat kost dat polijstspul dan? Want dat heb ik volges mij niet in huis.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23

Epsilon

Op zondag 13 januari 2002 22:55 schreef marshal het volgende:

[..]

polijsten scheelt VEEL!!
ik heb mij fop38 ook gepolijst.

Van binnenkomst : ongepolijst met thermal pad, ben ik 12 graden naar beneden gegaan (stressed) door hem tot 1500grid te polijsten, en er een heeeeeeel klein beetje ASII op te smeren :). Dus echt de moeite!!!!

Nu is mijn temp weer wat hoger omdat ik die delta 60HP heb vervangen door een coolermaster 60mm fan :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op zondag 13 januari 2002 22:55 schreef marshal het volgende:

[..]

Geen idee want ik heb hem er nooit ongepolijst op gehad --> geen referentie zeg maar.
M'n AMD 1700+ is idle rond de 40 graden en stressed rond de 45. Heb ik er maar een 20 cfm fan op en dat is niet veel maar wel stil.

Commandant kost volgens mij rond de 5 euro. Vraag ff rond in je kennissenkring want het is een vrij bekend goedje en veel mensen hebben dat thuis staan. Je kan het kopen bij Gamma enz.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Hmm, ben benieuwd of mn Alpha8045 hier beter van zal worden. Zitten namelijk ook "ringen" in. Hij is al wel erg glad, maar dat kan wel beter..
Je heatsink tweaken.. geweldig! :9

Verwijderd

Ik heb mn Alpha8045 eens onderworpen aan een dremel+commandant. Hij is spiegelglad nu en mn proc is 3 graden koeler geworden! Zeker de moeite dus.
Ik vind het best een groot verschil aangezien de onderkant van die Alpha's al aardig glad zijn.

Verwijderd

woow, 't is echt een kewl kewlertje, ik had eerst een coolermaster ding, en toen werd ie @900 werd ie stressed 60 graden!!
nu @1000 stressed nog geen 40 graden!!

en dan ga ik binnenkort mijn casefans monteren >:)
Pagina: 1