hele rare pc

Pagina: 1
Acties:

• Krush
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een hele rare pc. Het gaat om:

Coppermine P3 600
Aopen MX64 slot 1 bord (Apollo)
Fuji 15 gig
Aopen DVD speler
Aopen PA3000 16 MB videokaart (Vanta)
320 MB PC133 Sdram (64 & 256)
win 98SE

Het probleem is dat dit anderhalf jaar oude systeem nooit stabiel gedraaid heeft.
Bijvoorbeeld: ik heb een keer een Quantum 20gig als primary slave aangesloten. Dat leek allemaal goed te gaan, maar nadat de schijf weer was afgekoppeld en de bios opnieuw geconfigureerd was bleef het systeem hangen bij het detecteren van de primary slave. Pas na een complete bios reset dmv jumper liep de zaak weer door.
Ander voorbeeld: een kaal geinstalleerd systeem, maar bij de 2e keer herstarten hangt windows al bij het afsluiten.
zit zijn grepen uit dagelijkse ergernis, ik heb alles al geprobeerd behalve een bios upgrade. Dat durf ik eigenlijk niet aan, aangezien het ding ook op rare momenten aan en uitfloept, en dat wil je niet tijdens het flashen. Je zou zeggen: alles vervangen, maar hardwarematig lijkt er niks mis te zijn.
Zijn er in deze configuratie misschien dingen die gigantisch conflicteren? Op internet heb ik niks gevonden.
Ik weet het echt niet meer |:( |:( |:(

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

Verwijderd

Ook als eens geprobeerd om het een en ander aan hardware eruit te plukken? En dan eens booten..

Waarschijnlijk gewoon ergens een brak onderdeel

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
ik heb een keer een Quantum 20gig als primary slave aangesloten. Dat leek allemaal goed te gaan, maar nadat de schijf weer was afgekoppeld en de bios opnieuw geconfigureerd was bleef het systeem hangen bij het detecteren van de primary slave. Pas na een complete bios reset dmv jumper liep de zaak weer door.
ik computers gezien waarbij het een shitload aan tijd koste voordat de computer doorhad dat er geen slave meer aanhing,denk dat je daar veel geduld had moeten hebben.
Dat van windows kan een eenmalige bug zijn.

Misschien ligt het wel aan die via chipset icm met het geheugen ofzo of zitten er kaartjes in die in een pci slot zitten met gedeelde irq'tjes wat misschien niet werkt.