http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
<-- ik ken je probleem hehe!!
Verwijderd
Verwijderd
Met diezelfde Spire koeler erop is ie idle 30 graden en stressed 43.
Ik heb in de chipset register 52 aangepast. Idle was eerst 40 graden.
Verwijderd
Wat bedoeld hij (jij) hiermee?Op maandag 14 januari 2002 14:27 schreef Compeutje het volgende:
Verwijderd
Boven de 70 graden is minder handig. Ik zou dan even kijken of de warmte wel weg kan uit de kast. Ik heb zelf twee casefans in een aopen hightower.
Temperatuur nu met MBM 5: CPU 61 graden, MB 25 graden
Verwijderd
Asus ProbeV zit er vaak heel erg naast. als je een beetje een idee wil hebben of die echt heet is.
zorgt dat je statisch ontladen ben en voel eens ff aan je koellichaam van je cpu is deze lauw. dan is die echt geen 50 graden.
Verwijderd
dat is zeer netjes waterkoeling hier en dat is nu 47/48C stressed met een 1600+ op normale 1,4 snelheidOp maandag 14 januari 2002 14:27 schreef Compeutje het volgende:
Ik heb een XP 1700+ op 1600 Mhz lopen, 1900+ dus (standaard voltages overigens)
Met diezelfde Spire koeler erop is ie idle 30 graden en stressed 43.
Verwijderd
is die rose koelprut dan zo slecht??Op maandag 14 januari 2002 21:27 schreef Zieke_meeuw het volgende:
Heb je wel ff die rose goo van de koeler af geschraapt voordat je de koelpasta erop hebt gedaan?
zo ja, is coolermaster (witte) koelprut dan een betere optie. dan doe ik het vanavond nog erop
Verwijderd
Misschien maakt de koeler geen (goed) contact met proc...
Anders zou je misschien een ander programma kunnen proberen en of bios flashen!?
Ik zou zeggen, check ff met een temperatuurmeter op de heatsink...
Verwijderd
temp idle 34c stressed 42c met volcano 7 en 4x80mm in case (laagste snelheid)
HTPC user
Verwijderd
39 idle en 46 full stress, na een paar uurtjes UT.
Is toch wel een lekker gezicht met booten 2000+
mijn 1600+@1900+ wordt niet warmer dan 43 gradne opt moment.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
WinBonds hardware doctor ver. 2.70, dat zat bij de Abit kr7a-raid.Op maandag 14 januari 2002 21:22 schreef Freak_66 het volgende:
Welk progje heb je gebruikt om de temp te meten.
En zoals gezegd, in bios staat ie maar 2 graden lager.
Ik weet echter niet of ik 2 aparte censoren heb voor hitte meting.
De conf. is in elkaar gezet bij l1 pc parts.
Allerlei software indentificeert de cpu als original AMD 1900+ dus dat geloof ik wel. (ook in bios niks manuals ingevuld bij proc. waarden)
Bedankt voor jullie antwoorden en ik ben benieuwd of een case fan (nu geen enkele) zo ver van de CPU core af, deze mede helpt verlagen...
En de brander moet ik er nog bij zetten, wordt de case dan nog heter tijdens branden!?!?!
En die 2 x 40 gig maxtors van ata133, 7200rpm, moeten die gekoeld? nee toch zeker?
Hoeveel fans kan je van je mobo af voeden?
Ik kan zo ver ik de manual snap alleen nog maar een case fan plaatsen qua voeding.
B
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
1.
Je moet eerst eens voelen met je hand hoe warm je koelblok word. Als ie echt warm of heet is dan ligt daar ig niet het probleem en heeft andere koelpasta, core schoonmaken ed eigenlijk geen nut.
-> Koelblok is heet ga naar 2
-> Koelblok is koud (of louw), maak je core schoon, maak je heatsink schoon, gebruik As1-2-3 of een andere zilver pasta en breng die heel dun aan. Verder heeft de search nog 1000en oplossingen (ik ga ze niet weer allemaal intikken)
2.
Er moet gewoon airflow in je kast komen, je hebt nu gewoon een geisoleerde kachel. Warmte van de proc, gpu, voeding etc warmt de lucht op, lucht blijft in de kast, warme lucht word gebruikt om alles te coolen. Klopt dus niet.
Er zijn vele voorbeelden in de search te vinden voor een goede airflow. Ik prefereer een 120mm in de zijkant ter hoogte van je proc en deze op 5volt koude lucht over je proc laten blazen (en 120mm doet eigenlijk heel je systeem). Ik heb in mijn enermax voeding nog een 92mm die de lucht naar buiten afvoert en boven in de kast no een 80mm die de lucht afvoerd. Dit werkt geweldig!
Die 44C is met gewoon 1 cooler voor 2 achter. Ik ben nog bezig met die 120mm in de zijkant te bouwen mocht je bijdehand zijn en 44C niet laag genoeg vinden. Ik heb als CPU cooler een thermalright SK6.
Kan er BTW in de FAQ worden opgenomen dat de temp niet de Asus A7V266-E niet klopt?