nieuwe geluidskaart voor homestudio

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe geluidskaart aan te schaffen voor mijn homestudio. Ik wil dan onder andere multi track recording gaan doen. Ik wou even weten wat voor geluidskaart ik dan moet hebben, met meerdere inputs dus

Ik zat te denken aan de Maxi Studio ISIS. Deze heeft veel features en een relatief laag bedrag. Is dit een verstandige keus en wie heeft er nog een te koop ?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

koop audiotrak maya..
kan zelfde en meer voor betere kwaliteit.. ik heb pas de isis, en werkt neit overal even lekker

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Wat versta je onder multitrack. Iedere keer 1 spoor tegelijk en dat 20 keer herhalen of in 1 keer bijvoorbeeld 8 sporen opnemen. Dan nog: hoe wil je opnemen. digitaal of alleen analoog.

Wil je alleen analoog opnemen denk ik dat een kaart als de Terratec EWS88MT een goede budgetkaart is waarmee je 8 in- en 8 uitgangen tot je beschikking hebt.

Heb je het geld ervoor dan zou ik voor een RME kaart gaan. Deze kunnen vaak 30+ kanalen aan zonder je cpu te belasten. Verder hebben ze nagenoeg geen latency (vertraging) en een perfecte geluidskwaliteit.

• emkedouwe
8 analoge tracks tegelijk opnemen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..anders heet et geen multitrack recorder :P
audiotrak maya..die kost tegen de 900 peik bijfeedback (goedkoper, maar weet de preciese prijs niet)

deze heeft low latency..en de kwaliteit van egosys (is dochterbedrijf)

kijk voor meer ino
op
http://www.audiotrak.de

hij heet INKA 88

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
ben zelf aan het sparen voor de midiman 1010LT, mede vanwege de goeie driver ondersteuning. Dat ding heeft ook 8 analoge ins/8 outs, wat ik nodig heb.

/sorry offtopic
Trouwens, om het maar even te vragen, je hoeft toch niks te RECORDEN met zo'n kaart als je alleen maar synthesizers aansluit? De sequencer laat toch gewoon steeds als je het nummer begint te spelen op een bepaald punt de synthesizer geluid doorgeven, waar je dan in cubase in dit geval,live effecten overheengooid? (cpu slurp slurp ok, ok)

Kijk als je iets moet inspelen met een gitaar begrijp ik het, want je gaat niet telkens meespelen met cubase :)

Of zie ik het nou verkeerd, kijk, ik moet zo'n kaart nog kopen maar dit is het idee wat ik heb.

• Hillie
  • Laatst online: 20:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nou, het is altijd fijn zoveel mogelijk ins en outs te hebben. Er komt namelijk altijd een moment waarop je denkt "Kut, ik heb een input nodig, maar m'n huidige 2 zitten vol".

Zelf zou ik iets wat minder dan 8 ingangen heeft niet nemen (maar ik zou toch een digitale nemen). Als je een bandje aan het opnemen bent, dan kosten drums (mij iig ;)) minimaal 4 sporen (2 overheads, 1 snare, 1 kick en dan misschien nog een hihat erbij). Bandjes spelen graag samen en vaak komt er een lekkere groove in als je bijvoorbeeld een slaggitaar of bas er tegelijk bij kunt nemen. Gitaar reken ik altijd op 2 sporen, bas ook minimaal 1 (hangt ervan af of je naast direct ook nog een mic'ed signaal wilt).

Voor een puur electronische studio setup maakt het wat minder uit. Dan kun je je synth-partijen natuurlijk in meerdere etappes opnemen (en vaak ook nog een hoop met softsynths doen) en later de zang doen. Het is maar net welke toepassing je zoekt. Zelf wil ik zowel bands kunnen doen, als voor mezelf wat aanprutsen met synths en dergelijke. Maar goed, eerst maar es afstuderen, dan kunnen we daarna spullen aanrukken! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

home gebruik...variabel van 2 tot hoger sporen
bandgebruik minimaal 8 sporen toch wel
profi opnames meestal 16a 32 minimaal

je moet vaak ook rekening houden dat je 2 aparte kanalen nodig hebt voor je FX units :)

ik doe men effecten op de pc zelf.. (die van timeworks en acoustic mirror zijn goed :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow jah..noorderpark_terrorist :P
je kan inderdaad gewoon met een simpel midi geval veel doen hoor :)
ik doe idd gitaar, maar ik speel ook mee met cubase :)

Meestal omdat ik in men eentje ben heb je weinig kanalen nodig, maar op een gegeven moment heb je wat, dat je gewoon wat emer wilt.. tis meer de 8 uitgangen die je beter kan hebben dan 8 ingangen :)
maar liefst 8/8

• Hillie

Hillie

gitaarwerk: Uhmm.... Ook profi lui nemen meestal geen 16 of 32 sporen tegelijk op hoor. :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 22:28 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..anders heet et geen multitrack recorder :P
Ja, dat weet jij, dat weet ik... Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld vertelden te willen gaan multitracken met een SbLive. Dus even peilen of de topicstarter op de hoogte is voordat iedereen hem de meest bizarre kaarten aanraadt.

• emkedouwe
Multi track met een SB live ?? Deze heeft toch maar 2 inputs ?? Hoe kan je dan Multi-track gaan opnemen ?? Of bedoel je spoor voor spoor. Dus eerst drums, dan bas, gitaar enz..

Ik wil juist alles tegelijk opnemen en dan in cubase dit spoor voor spoor kunnen afmixen. Dus wat galm op de zang, gitaar wat harder/zachter enz..

en gitaarwerk die maya heeft toch maar 2 inputs ??

• emkedouwe
Wat kost die Audiotrak INCA88 ??? Die is ook wel heel erg mooi !! Heeft deze een betere ondersteuning dan de Guillimot Maxi ISIS ?? want ik heb gehoord dat deze niet met elke pc even lekker werkt.

• Hillie

Hillie

De ISIS, ik had 'em zelf ook, wordt boven win98 NIET ondersteund. Die kneuzen (sorry hoor, maar dat is echt mijn mening) bij Guillemot zijn blijkbaar te lam om een goede WDM-driver in elkaar te zetten. Ook jammer dat deze kaart nog steeds voor dik veel geld bij Feedback verkocht wordt.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Op zondag 13 januari 2002 21:51 schreef dopy het volgende:
Heb je het geld ervoor dan zou ik voor een RME kaart gaan. Deze kunnen vaak 30+ kanalen aan zonder je cpu te belasten. Verder hebben ze nagenoeg geen latency (vertraging) en een perfecte geluidskwaliteit.
Indeed!!!! Ik heb (zie signature) ook een RME. Ik had ooit een Gina, maar de driver-support van RME is gewoon echt heel bizar. En geen enkel probleem met installeren onder welk OS dan ook. Ook BeOS :z en Linux

Ik heb alleen stereo in/out nodig, maar jij moet (misschien wat doorsparen) gaan voor de Hammerfall DSP!! :7

www.rme-audio.de

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Terratec EWS 88MT, is prima kaartje met 8 in en 8 out.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar iets dergelijks,
de Terratec EWS 88MT, lijkt me inderdaad een goede keus.

Maar is er ook een vergelijkbare kaart met maar vier inputs?

Digitale in/outs hoeven er iig niet op. (Dus die audiotrak valt af) En een standaard mic ingang is ook niet echt noodzakelijk.

• w00Dy
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 13 januari 2002 22:28 schreef gitaarwerk het volgende:
kijk voor meer ino
op
http://www.audiotrak.de

hij heet INKA 88
WOW ! bedrijfsspionage, die inca 88 lijkt sterk om de arc88 van sek'd (profi kaartjes)

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Op maandag 14 januari 2002 18:20 schreef w00Dy het volgende:

[..]

WOW ! bedrijfsspionage, die inca 88 lijkt sterk om de arc88 van sek'd (profi kaartjes)
Sek'd maakt gelukkig helemaal niets zelf...dan alleen software.

RME maakt voor hun o.a. de prodif kaarten!! 8-)

('k wee nie wie het origineel heeft in het inca88 geval)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de inhca 88 kost tegen de 900 piek :)
de isis kost net iets minder, maar de kwaliteit is vet minder ook :)
ik heb em voor een cheapo bedragje

De kaarten van audiotrak is erg goed. Dochterproduct van de egosys kaarten. Deze is dus niet TE professioneel voor gebruik :) en daarom kost ie een stuk minder

ow jah.. btw.. die productiestudioos neemn erg vel sporen op hoor :) werken ze amper met "drums op kanaal 1-2-3-4"
dat word meer kanaal 1 tot 16 :) dan een zooi mics etc :)
die zitten rustig tegen de 64 kanalen aan :)
maar dan heb je kwaliteit ook hoor :) enneh..ok..dat zijn geen kleine bandjes ook :D

• emkedouwe
en wat kost de inca88 ongeveer 2e hands ??
Pagina: 1