[asp+iis] .asp pagina's willen maar niet tonen

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:17
Ik ben een redelijke n00b op het gebied van zowel asp als IIS, maar als ik in WinXP de IIS instaleer en een dir aanwijs waar mijn site instaat en in een include een verwijzing maak naar mijn database dan pakt hij toch geen asp pagina's. Ik krijg de volgende melding:
code:
1
2
3
4
Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Unspecified error
"dir van site"\Menu\../Includes/Dbopen.Inc, line 5

En de code van dbopen.inc is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<% 
dim Oconn
'//opent connectie met Database
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.open= "Provider= Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source= "dir van database"\database.mdb;"

%>

Wat stel ik niet goed in in IIS om deze pagina's niet te laten zien. Ik heb de search al gebruikt en die opties al gedaan voor zover toepasbaar, maar nada!!

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Goh gaat geen belletje rinkelen als je ergen "Dir van database" ziet staan?

Verwijderd

/me dacht dat dat voor GoT erin was gezet

|:( |:( |:(

/me ziet dat Yarvieh de newbies even les aan het geven is ook

• Scharnout
  • Laatst online: 08-09 21:17
Op zondag 13 januari 2002 22:06 schreef Yarvieh het volgende:
Goh gaat geen belletje rinkelen als je ergen "Dir van database" ziet staan?
dat is in het echt gewoon iets van c:\database\ ofzo of bedoel je dat dat in IIS moet staan

edit:
Het grappige is (en dat bewijst mijn n00b-ness) dat hij het pas geleden wel gewoon deed toen een andere gozer hem ingesteld had. Maar door een crash moest ik hem opnieuw instellen.

And Bob's your uncle ...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Op maandag 14 januari 2002 05:43 schreef Scharnout het volgende:

[..]

dat is in het echt gewoon iets van c:\database\ ofzo of bedoel je dat dat in IIS moet staan

edit:
Het grappige is (en dat bewijst mijn n00b-ness) dat hij het pas geleden wel gewoon deed toen een andere gozer hem ingesteld had. Maar door een crash moest ik hem opnieuw instellen.
ik denk dat je ff de laatste versie van de VBscript scripting engine moet downen van MS en installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Dit is meestal een rechten probleem... je moet de IUSR_machine-naam Change rechten geven in de directory waar de db staat, dan nog ff een restart of ff de aplicatie unloaden in IIS en dan zou hij het weer moeten doen

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

alles in de inetpub/wwwroot gooien niemand kan toch je database opslaan. indien je hebt ingesteld dat ze de inhoud van de map niet kunnen lezen.
probeer eens een default.asp te maken en in de hoofddir te gooien zodat je zeker weet dat alles werkt

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Ik heb alle replies gelezen maar nergens wordt gerept over de VBScript code die gewoon een foutje bevat.

Je hebt nu:
code:
1
oConn.Open= "bla bla;"

Haal de '=' weg, dus:
code:
1
oConn.Open "bla bla;"

Hopelijk lost dit wel je probleem op!

edit:
Mocht het database-path nog een ' ', lees spatie, bevatten dan kun je het beste dubbele quotjes (") om het path heenzetten dus:
code:
1
data source=""C:\My Documents\Database1.mdb"";"

/edit
Pagina: 1