Toon posts:

Kappote CD lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van me heeft een backup gemaakt op CDrom en is vervolgens z'n HDD gaan formateren. Nu blijkt die CDrom niet te lezen. Waarschijnelijk is er iets fout gegaan, al zei hij dat hij tijdens het branden geen melding kreeg.

Is het toch nog mogelijk met speciale software iets van de CD te halen, als is het maar wat?

Groeten,
Peter

Verwijderd

heeft hij de cd ook in andere cdroms of dvd spelers geprobeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heeft hij inderdaad geprobeert. Helaas heeft dat geen oplossing geboden.... :(

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 05:31
oude blindread wil wel eens uitkomst bieden

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Als totale newbie op dit gebied vraag ik me af hoe je zoiets dan doet?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Op zondag 13 januari 2002 21:39 schreef Peter het volgende:
Als totale newbie op dit gebied vraag ik me af hoe je zoiets dan doet?
Blindread? dat doe je onder windows :+

Catch a smile out there!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Lees die CD eens in met een fik programma. Kan best zijn dat de TOC niet geschreven is. Kan je dan alsnog doen...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Backup gefikt, en die was later niet meer leesbaar. Hiervoor is het programma CDR-Diagnostic. Deze leest de CD in RAW mode, en probeert hieruit de TOC te reconstrueren. Ik heb een gratis versie gedownload, en die las mijn CD zonder problemen. Helaas kun je met de gratis versie alleen browsen, en niets kopieren.. (Heb je dus eigenlijk niets aan.. :( )

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Als ie met nero gemaakt is kan het inderdaad een kwestie zijn van de cd sluiten. Dit doe je door in nero op het icoontje met de i te drukken en vervolgens daar de sessie te sluiten... succes :)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Warez mode on! De crack is altijd wel te vinden natuurlijk.
Warez mode off!

Wat je ook kan proberen is de cd in de/een writer te gooien en kijken wat die ziet door bv in Nero cd info te kiezen ziet hij deze cd wel probeer er dan een iso van te trekken en dan met de gratis software isobuster www.isobuster.com te downloaden.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
is de cd toevallig niet gefikt met een wat oudere CDRwin met een minder legale key? Programma geeft dan geen foutmeldingen, je cd is ook volgeschreven alleen dan met een lege Table Of Contents zodat je in explorer een lege cd te zien krijgt...

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

als er nog iets opstaat moet je het met cdrdiagnostic in de brander nog kunnen lezen.
Er zijn nog legale oudere sharewareversies te vinden op I-net (1.48 of 1.62 bv) die het gewoon 30 dagen doen
de nieuwere doen dat niet meer helaas...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1