Toon posts:

[WC] blok mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zelfgemaak waterblok van koper 20*50*50 met de intake precies in het midden (25mm lang) en de outtake op een hoek van het blok (ook 25mm) beide steken 'de lucht in'.
Het blok moet op een P3 gemount worden, ik heb dus geen gaten rond me proc, en aangezien het blok 0.5 kg + trekkracht van de slangen + water weegt kan ik de 4 haakjes aan de socket niet gebruiken.
Ik heb dit getest op een oud socket7 bord maar na 10 minuten braken de haakjes eraf.
DUS: wie heeft de gouden tip om dit blok te monteren?

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Die haakjes kunnen het meestal well aan eigenlijk, maar je zegt dat je all getest heb dus blijft een ding over en dat is zelf gaatjes boren in je mobo, kijk well uit dat je niet in de print banen boort ;)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

gaten in je mobo boren :P

eehm een soort hefboom arm, op bodem van je case en dan een veer die m naar je proc trekt

draaipunt dus op de bodem van case, als je niet begrijpt zeg maar, kijk ik of ik ff iets kan painten :)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Check de link in mijn sig, ook een waterblok op een P3.
Dit is wel een Slot-1 CPU, ik weet niet of jij een slot of een socket hebt?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 11:47

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op zondag 13 januari 2002 21:37 schreef Reptile-X het volgende:
Die haakjes kunnen het meestal well aan eigenlijk, maar je zegt dat je all getest heb dus blijft een ding over en dat is zelf gaatjes boren in je mobo, kijk well uit dat je niet in de print banen boort ;)
Hou dan ook rekening met onderliggende etsbanen, het zijn er niet altijd maar 2... :D

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53
hmmmz, als ik wat zwaars wil vastmaken in mn case gebruik ik vaak stalen beugels. Dus 2x een L, met de korte kant middels een paar bouten in de achter of zijkant van je case, en het blok erop >:)

En als je ze toevallig niet heb liggen: strip staal in bankschroef en trekken maar :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een socket 370 dus dat maakt het moeilijk.
Zo'n beugel systeem zit ik zelf ook aan te denken, maar ik wil het blok wel nauwkeurig kunnen 'stellen' op me proc, dus zit zelf op het moment meer te denken aan een soort van lijmklem die dus ook aan de achterkand van me mobo tray vastgrijpt.
meer reacties en ideeen welkom

Verwijderd

Gaten in je mobo boren lijkt me geen goed idee. Een mobo bevat 4 of 6 lagen sporen. Dus behalve onder en boven nog 2 of 4 lagen er tussenin

Verwijderd

Topicstarter
psies dat boren zie ik zowieso niet zo zitten
:)

Verwijderd

LEg je bord op zijn rug op tafel, dan werkt die 500 gram al positief mee.

En dan misschien een telefoonboek erop?
Nee geintje.

Misschien houden die socket pinnetjes het dan wel.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 13 januari 2002 21:46 schreef Whuzz het volgende:
Check de link in mijn sig, ook een waterblok op een P3.
....
ha lekker puh! :P
zonder al dat gedoe heb ik nog een betere koeling. p3 500 katmai 'standaard' op 550Mhz: 19°C idle en 24°C stressed...
Nu op 620Mhz (L2 uitgezet en een reepje geheugen minder helaas)bijna hetzelfde resultaat 21°C idle en 26°C stressed...

ach ja.. sorry moest ik ff kwijt.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Zelf een clip maken.
ik heb hout gebruikt.
Simpel stukje hout zagen en gaten zagen waar de fittingen zitten. Ook 2 gaten voor de clip om het aan de tabs vast te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had dus al een hold downclip gemaakt van een staalprofiel, het probleem is alleen dat die clipjes op je socket way te slap zijn en dus afbreken, alsmede een halve kilo koper op een geforce te kletteren, alsmede de gpu te fragmenteren in duizende stukkies :)

Verwijderd

Post ff wat pics van je testopstelling, dan kan ik ook mee denken.
p.s. [WC] nog niet af >:)

• snars
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 09:42 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Post ff wat pics van je testopstelling, dan kan ik ook mee denken.
p.s. [WC] nog niet af >:)
Over wie heb je het nou? :)

We hebben het hier over dit blok trouwens.... * snars is in het gelukkige bezit van hetzelfde blok als de topicstarter

Danger Fruit waterjacket 1.0

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/waterkoeling/blok.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hierboven maakte _sNaRs_ de volgende blunder:

* LeonM is in het gelukkige bezit van hetzelfde blok als de topicstarter

<plaatje Danger Fruit waterjacket 1.0>
Jammer, de topicstarter schreef duidelijk dat het homemade is :)

• snars
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 19:44 dacht LeonM even slim te zijn:

De blokken waar we het hier over hebben zijn allebei in dezelfde home gemade...en ik kan nergens in de FAQ terugvinden dat een home-made blok niet meer home-made is als je er twee van maakt...jammer, tot ziens! :D

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:52 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

De blokken waar we het hier over hebben zijn allebei in dezelfde home gemade...en ik kan nergens in de FAQ terugvinden dat een home-made blok niet meer home-made is als je er twee van maakt |:(
niet? :P
en als je hem nou niet thuis maakt maar in de werkplaats van je pa 3 straten verderop? is ie dan werkplaats-made?

• snars
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 19:52 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

niet? :P
en als je hem nou niet thuis maakt maar in de werkplaats van je pa 3 straten verderop? is ie dan werkplaats-made?
Nej dan is ie waarschijnlijk gewoon door je pa gemaakt :D

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:54 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Nej dan is ie waarschijnlijk gewoon door je pa gemaakt :D
:D
LOL @ snars

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:44 schreef LeonM het volgende:

[..]

hehe, deze heb ik dus ook gemaakt, dwz ik heb het boorwerk op deze gedaan, het solderen alsmede het implementeren van den muntstukken is door snars zelf gedaan.

• snars
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 23:09 schreef FrUitSkI het volgende:

[..]

hehe, deze heb ik dus ook gemaakt, dwz ik heb het boorwerk op deze gedaan, het solderen alsmede het implementeren van den muntstukken is door snars zelf gedaan.
EN het aanleveren van koper! Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/twak.gif

Maargoed, om het te bewijzen dat er *echt* twee van deze blokken op de wereld rond lopen te koelen:

Danger Fruit Waterjacket 1.0 'Blue Edition' :D

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/fruitblok_small.jpg

Verwijderd

Ow, sorry hielke, k was ff bijdehand aan het doen.
:P :P :P
Je had je plaatje zelf al gefixed

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:21 schreef MrK het volgende:
LEg je bord op zijn rug op tafel, dan werkt die 500 gram al positief mee.

En dan misschien een telefoonboek erop?
Nee geintje.

Misschien houden die socket pinnetjes het dan wel.
ja dat klopt zo heb ik het systeem ook inderdaad laten test draaien, mssr het was wel de bedoeling dat me kast weer rechtop ging staan :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tijd voor een casemod? >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

uitbetrouwbare bron vernomen dat de [WC] inmiddels up-&-running is. Als pics gemaakt?
Pagina: 1