[linux] kernel upgrade -> ipmasqdm portfw fout

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ik heb m'n kernel 2.2.19pre17 geupgraded naar 2.2.20

als ik nu ipmasqadm portfw wil gebruiken krijg ik dit
code:
1
2
3
4
5
alcatrash:/home/michael# ipmasqadm portfw -l
portfw: setsockopt failed: Invalid argument
Could not open "/proc/net/ip_masq/portfw"
Could not open "/proc/net/ip_portfw"
Check if you have enabled portforwarding

ik heb geloof ik wel portforwarding ingeschakeld, maar die bestanden die daarboven staan (/proc/net/ip_masq/portfw en die andere) bestaan niet :?
edit:
ik keek net ff maar die stomme kernel heeft die module dus niet gemaakt, ip_masq_portfw.o , als ik nou gcc /usr/src/linux/net/ipv4/ip_masq_portfw.c doe krijg ik een zooi foutmeldingen. is het mogelijk om die module op een andere manier te maken? ik heb al gekeken bij menuconfig maar daar staat dat de module automatisch zou worden aangemaakt (dus helemaal niet gebeurd blijkbaar) dus weet iemand hoe ik dat anders moet doen ?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

moet je portforwarding niet gewoon aanzetten met
echo 1 > /proc/bla/portfw

:?

• Newjersey
Op zondag 13 januari 2002 22:52 schreef Poohbear het volgende:
moet je portforwarding niet gewoon aanzetten met
echo 1 > /proc/bla/portfw

:?
dat werkt niet omdat de module niet in de kernel is meegebakken, dus dat hele filetje bestaat niet :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

je hebt wel een "make modules" en een "make modules_install" gedaan na het compilen van je kernel? En zo ja, wordt de module wel geladen? (check ff met lsmod)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Newjersey
de module wordt dus niet geladen, en ik heb wel make modules en make modules_install gedaan, maar zoals ik hierboven al beschreven heb stond er tijdens de make menuconfig dat die modules automatisch gemaakt zouden worden, wat dus niet is gebeurd