Apache gecompiled... Hoe en wat verder?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Ik had dus op mn SuSE bak Apache, PHP en MySQL draaien. Maar SuSE kwam weer es met een leuke update, dus ik dacht laat ik die ook eens draaien! Netjes via ftp alles naarbinnen gelurkt... Wat blijkt nou? Apache wil niet meer opstarten... Een of andere wazige error... En php krijg ik niet geïnstalleerd! Na vele ergernissen heb ik dus maar besloten om apache en php zelf te compilen. Heb de tarballs allebei neergezet in mn home directory, allebei uitgepakt, netjes gecompiled, en dat ging allemaal goed. Maar hoe nu verder?
Waar vind ik alle files? En wat is de meest logische plek om ze naartoe te kopiëren? En hoe kan ik zorgen dat apache automatisch opstart als de machine boot?

Verwijderd

de README en INSTALL files al is gelezen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 13 januari 2002 21:01 schreef Tu-Tone het volgende:
Netjes via ftp alles naarbinnen gelurkt... Wat blijkt nou? Apache wil niet meer opstarten... Een of andere wazige error...
Welke wazige error precies ? Ze zijn meestal niet zo wazig als in Windows hoor :)
Maar hoe nu verder?
Waar vind ik alle files? En wat is de meest logische plek om ze naartoe te kopiëren?
make install ??
En hoe kan ik zorgen dat apache automatisch opstart als de machine boot?
Dat staat bijna 100% zeker in de handleiding, en anders kun je altijd de scriptjes van SuSE rippen en ff de directory ofzo aanpassen...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
hmm... volgens mij lees ik met mn neus... ik heb nog es goed gebladerd in de manual en de INSTALL file, en heb de antwoorden op mn vragen gevonden .... tnx anyway :)