Gat in een 5,25 bay maken

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Hoe kan ik het beste een gat in een 5,25 bay maken om er een temp sensor in te zetten.
Er is kans dat de 'bay' gaat knappen, dus hoe kun je het beste er een gat inmaken?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Boormachine? Werkt perfect hoor, gewoon met een ijzerboor.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

de veel werk manier: Met een stanley mes... en dan netjes recht vijlen met een huis/tuin en keuken vijl. Werkt perfect, kost je alleen een half uurtje ofzow 8-)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Als je gaat boren, gebruik dan inderdaad een ijzerboor. Dat gaat wel werken. Het enige waar je op moet letten is dat je het toerental laag houdt. Geduld is een schone zaak :)

Suc6!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Xof
Dus eigenlijk eerst inboren met een ijzerboor en dan met een stanley mes een mooi gat maken :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Een gat boren en daarna een figuurzaagje, of vijlen tot je een ons weegt.
Dremelen kan natuurlijk ook (wederom niet een te hoog toerental)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
nie zo moeilijk doen.....gewooon een spijker of vork verwarmen bij het gasfornuis en er door heen smelten....

ben je binnen 5 sec klaar

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:10 schreef Xof het volgende:
Dus eigenlijk eerst inboren met een ijzerboor en dan met een stanley mes een mooi gat maken :)
Je hebt ook voor hout een of ander vaag soort grote, maar dan een korte. Daarmee zou je een soort dalletje voor schroeven kunnen maken, zodat ook de kop in het hout komt.

Misschien zou je zoiets ook kunnen gebruiken ipv een stanleymes...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:17 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
nie zo moeilijk doen.....gewooon een spijker of vork verwarmen bij het gasfornuis en er door heen smelten....

ben je binnen 5 sec klaar
Tja, of dat natuurlijk. Is idd mijn favo manier om plastic te bewerken. Ik ben dan ook pyrofiel :P

• Xof
Met smelten is de kans toch wel groot dat het mis gaat.
Figuurzaag en dremel heb ik niet :+

Ik hou er vast rekening mee dat ik heel lang bezig zal zijn :)
Ik wil graag die ronde temp sensor die blauw licht geeft van halfords.

• breinonline
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Dan met een stanleymesje, voorzichtig werken, niet uitschieten. Het is makkelijk te bewerken dat zachte plastic dus dat moet lukken als je de tijd neemt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik heb et gedaan met schroevendraaiers....
horlogeschroevendraaiersetje, klein beginnen, en steeds groter.. gewoon draaien en drukken... (nee, toen had ik nog geen boormachine)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
met een priem en....hamer. :D

ik heb er in geboord met een gewoon klein boortje

Verwijderd

Gewoon je plaatje op een stuk hout ( of ander materiaal, als je maar een stevige ondergrond hebt waar je makkelijk in kunt boren..

Eerst voorboren met een klein boortje (5,6 mm ofzo) en dan met een grotere naboren

hoe groot is je temp.metertje??
Anders kun je met een 7-gaten-zaag ( boor om grote gaten te boren vanaf 3 cm diameter )

suc7

• Xof
Ik heb wel een boormachine dus daar begin ik mee gaatje maken met een schroeven draaier lijkt mij irritent werk

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Op maandag 14 januari 2002 16:36 schreef Xof het volgende:
Ik heb wel een boormachine dus daar begin ik mee gaatje maken met een schroeven draaier lijkt mij irritent werk
dat was dus ook een grapje op deze toch best wel erg simpel te beantwoorden vraag :z

• Epsilon
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

eerst een 2mm gat boren
dan 6mm en dan een nog groter gat als dat nodig is

moet je 8mm boren kan je beter beginnen met een 3mm boortje.

Daarna kan je eventueel met je dremel (en zo'n schuurcilindertje) het gat bijwerken om er mooie gladde randen aan te krijgen. Advies: ga niet te veel druk uitoefenen, want dan "hapt" de dremel en heb je een ei ipv een rond gat :D

• Xof
Hoe groot die is weet ik niet precies, maar hij ziet er zo uit.

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op maandag 14 januari 2002 16:37 schreef marteltor het volgende:

[..]

dat was dus ook een grapje op deze toch best wel erg simpel te beantwoorden vraag :z
Nope, dat was echt geen grapje.. zo heb ik het echt gedaan.. toen ze wat groter moesten heb ik er een tang met scherpe hoeken bijgepakt, werkt gewoon perfect hoor.. (een boormachine heeft natuurlijk wel de voorkeur, et is veel makkelijker)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

koop eerst wat gereedschap voor je gaat tweaken!

Een timmerman slaat toch ook geen spijkers in het hout met de honkbalknuppel van zijn buurjongen ????

ik bedoel alleen maar te zeggen dat je beter kunt zorgen dat je het juiste gereedschap hebt of mag lenen, want dat levert je een hoop voldoening en resultaat op als het mooi is geworden!

• Xof
Voor alleen zo'n gat te maken?
Het moet toch lukken met een boor en stanleymes

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:59 schreef Xof het volgende:
Hoe kan ik het beste een gat in een 5,25 bay maken om er een temp sensor in te zetten.
Er is kans dat de 'bay' gaat knappen, dus hoe kun je het beste er een gat inmaken?
gewoon boren die handel je hebt er toch nog wel een over (waar nu je cd spielerietes zit bv)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb de gaten in mijn plaatje voor baybus gemaakt door eerst met een soldeerbout het plastic te verwarmen en dan met een schroevedraaier er een mooi gaat van brouwen. Is erg goed gegaan.
Pagina: 1