Toon posts:

Logochek:

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heyz wat vinden jullie van mijn logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.webintown.nl/logo.png

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Ozboz:

Is niet echt een vast recept voor een logo, maar:
- eenvoud
- herkenbaarheid
- rekening houden met doelgroep
- niet teveel kleuren
- vector georienteerd (dus bv Flash)
* Willem herkent geen van deze punten in het ontwerp en durft met alle bescheidenheid te zeggen dat hij het niet mooi vind

-no offence

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-light.gif
Denk niet dat je als webdesign bedrijf erg serieus wordt genomen op deze manier. Heb je al een website btw? Just curious...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

is dit een spin van passers in een sinaasappel met eurotekens erop getekend :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:00 schreef willem169 het volgende:

[..]

/me herkent geen van deze punten in het ontwerp en durft met alle bescheidenheid te zeggen dat hij het niet mooi vind

-no offence

[afbeelding]
Denk niet dat je als webdesign bedrijf erg serieus wordt genomen op deze manier. Heb je al een website btw? Just curious...
hehehe nee is niet voor een webdesign bedrijf :) is voor een website voor mensen die vragen hebben over webdesign :)

Verwijderd

Vraag#1, waarom loopt het groen geshreven regeltje vlak over de rug van de spider?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:13 schreef GODZILLA2001 het volgende:

[..]

hehehe nee is niet voor een webdesign bedrijf :) is voor een website voor mensen die vragen hebben over webdesign :)
[grappig proberen te zijn modus]
Je gaat ze toch niet leren om logo`s te maken? ;)
[/grappig proberen te zijn modus]

Maak het ding zowieso vector. Is verdomd handig als je ooit een redesign van je site wilt ofzo. Dan kun je resizen wat je wilt, het blijft mooi.

• Willem
Op zondag 13 januari 2002 21:13 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Vraag:
Hoe maak ik een mooi, functioneel, bruikbaar, toegespits-op-de-doelgroep logo :?

Antwoord van GODZILLA2001:
Vul maar in dan...

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kvind em wel leuk :)

Verwijderd

Ik vind de pic niet eens zo slecht uitzien hoor, hij is niet echt geschikt voor een echte logo . Daarvoor kan je beter spelen met verschillende lettertypes, lettergrootte, kleuren enzovoort maar als de rest van de site ook een beetje blauwachtig is zou deze pic best mooi staan.

Verwijderd

Topicstarter
hier komt de site btw
www.webintown.nl
note: voor de duidelijkheid is dit geen sitechek :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans vind dat er dan ook nog weinig te checken is :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Hmm die hele naam van et bedrijf verwerken in een logo kan je beter neit doen denk ik. Je kan beter een logo maken (iets met die spin ofzo, of een web) en dan heel klein: "webintown desgin" er onder.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Het is wel leuk, maar niet echt als logo. Het is net iets te ingewikkeld voor een logo.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ach als iedereen toch aan het bashen is :)

Ik denk dat het wellicht mooier is als je meer gaat doen met het font, denk daarbij aan letterspacing enzo, ipv standaard filter effectjes erover te gooien.

Naam e.d moet er ook meer uitspringen.

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat je een spinnenweb kan maken op "web" (van webintown)
En misschien een andere (lichtere) achtergrondkleur
en -zoals Yellow al zei-
Op maandag 14 januari 2002 10:13 schreef Yellow het volgende:

Ik denk dat het wellicht mooier is als je meer gaat doen met het font, denk daarbij aan letterspacing enzo,
Tis maar een idtje.. ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Ik ben van mening dat de font te "defaultachtig" is. Je kiest een font, doet in Photoshop rightmouse->effects(/blending options) en doet shadow op default...

De kleur vind ik ook niet zo leuk..

Maar als je de kleur leuk vind zal ik 'm niet veranderen! Gewoon doen wat je zelf erover denkt raad ik je aan, anders blijf je meestal maar veranderen-en-veranderen....

sucsex iig.

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 13:53 schreef Scipionyx het volgende:
Misschien dat je een spinnenweb kan maken op "web" (van webintown)
En misschien een andere (lichtere) achtergrondkleur
en -zoals Yellow al zei-
Tis maar een idtje.. ;)
Hmm.. hoe komt het toch dat ik een beetje moe wordt van die bedrijven/instellingen/zolderkamer-quasi-webdesign-wannabees die het woord 'web' in hun logo afbeelden als een spinnenweb?

IMHO is het een beetje lame, verzin eens wat origineels! BV, Netvlies; dit is geen spam! dat vind ik persoonlijk een aardige naam. Afgezien van het feit dat het bedrijfje weinig profi doet overkomen.

No offence

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 14:09 schreef willem169 het volgende:

[..]

Hmm.. hoe komt het toch dat ik een beetje moe wordt van die bedrijven/instellingen/zolderkamer-quasi-webdesign-wannabees die het woord 'web' in hun logo afbeelden als een spinnenweb?

IMHO is het een beetje lame, verzin eens wat origineels! BV, Netvlies; dit is geen spam! dat vind ik persoonlijk een aardige naam. Afgezien van het feit dat het bedrijfje weinig profi doet overkomen.

No offence
Zoals ik al zei: "het is geen bedrijf" maarja sommige mensen lezen met hun neus ;)

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
het is wel oke... maar beetje moeilijk om te zeggen of het als logo 'werkt'.

Ik vind het meer iets voor een of andere hardcore band ofzo, of iets anders van dat duivelachtige gedoe.

Misschien als het eenmaal op je site staat dat het dan stukken beter is.

MiB

ps: Comic Sans is het font van de duivel, even dat je het weet. Gebruik het niet op je site, tenzij je een tekenfilm-site hebt.

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 14:37 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Zoals ik al zei: "het is geen bedrijf" maarja sommige mensen lezen met hun neus ;)
Tja, als je het zo wilt bekijken, maar mijn reactie was meer algemeen dan op jouw logo toegespitst.

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 14:55 schreef Mibber het volgende:
het is wel oke... maar beetje moeilijk om te zeggen of het als logo 'werkt'.

Ik vind het meer iets voor een of andere hardcore band ofzo, of iets anders van dat duivelachtige gedoe.
Jij denkt teveel aan de Guano Apes >:) ;)

ps: Comic Sans is het font van de duivel, even dat je het weet. Gebruik het niet op je site, tenzij je een tekenfilm-site hebt.
whaahwaa w00t, font van de duivel; Misschien een beetje overdreven, maar het is idd ècht een pauperfont >:)

Verwijderd

Eenvoud voor een logo?
Dat is niet een standaard, dat is nederlandse soberheid.
Als het maar simpel, goedkoop en sober is.....
Dat vind ik nou zo jammer aan Nederland, dat is precies waarom Minoes de meest complexe film van NL is met Abeltje op nr2.
Als de amerikanen ook zo zouden denken dan zouden Jurassic Park en The Matrix waarschijnlijk nooit gemaakt zijn.
Eenvoud is dus geen standaard, maar iets waarvoor je kiest, Jammer genoeg heb ik nooit wat anders van nederlandse bodem zien komen.
Tijd voor een graphics revolutie misschien?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Comic Sans is het font van de duivel
/ot
Ook The Waterboy gezien toevallig? :)

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 15:22 schreef TheRademaker een mooi verhaal
Wat een gelul zeg. In de jaren '80 was het logo ontwerp sober, one-of-a-kind en allesbehalve creatief. Een logo moet juist niet standaard zijn.

Deze logo's zijn absoluut geniaal (alhoewel ik JP iets minder vind) en zijn ècht wèl simpel:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/movies.gif

Special effects in films hebben geen ene reet met het logo te maken. Xmen bijvoorbeeld: leuke effects, maar echt een pauper film, net als Dungeons & Dragons. Maar beide echt wel een aardig logo.

Dus eigenlijk weet ik niet of jij wel weet waar je het over hebt.

Verwijderd

Eenvoud voor een logo? Als het maar simpel, goedkoop en sober is..... Dat geld nog voor veel meer dingen.
Het heeft IMO helemaal nix met "simpel == goedkoop || sober" te maken.

Neem nou's verkeersborden. Simpel en sober? Met 120 km/p uur wil ik echt niet 30sec in een shitload aan informatie gaan zoeken welke afslag ik nou's moet nemen. Dat is ook het ideeën achter logo's snel/simpel. Je moet ze kunnen herkennen, onthouden.

[onderzoek door/van?] Meeste mensen kunnen eerder 10 logo's herkennen/benoemen dan 10 bladeren van bomen uit het bos.

Allemaal reclame branding bla jada jada jadie trala la... :Z... tik tik tik Nou Allemaal weer wakker worden aub :) En ja, er zullen altijd wel weer uitzonderingen zijn.

Verwijderd

Ik snap dat voor sommige dingen zoals reclameborden, dat die tekens simpel moeten zijn, maar dat hoeft niet voor alles te gelden vind ik.
En dat gebeurt in NL wel.
Daarom worden hier ook nooit grenzen verlegd in films, logodesign, computergraphics, games etc etc.
Op het moment dat je grenzen wilt verleggen moet je eenvoud van je lijstje schrappen.
En het argument dat Nederland een "te klein" land is voor mooie computergraphics is een fabeltje, want in Zuid-Korea en Taiwan kunnen ze het net zo goed als in de USA en Japan.
Zelfs Belgie loopt op ons voor......
Tijd voor betere opleidingen en meer ruimdenkendheid.
Er word wel gezegd dat we hier zo ruimdenkend zijn, maar in werkelijkheid kijken we niet verder dan onze neus lang is.
Als ik zeg het kan mooier dan krijg ik meteen tegenargumenten van jullie.
Dat slaat toch nergens op.
Alsof er een grens bestaat van hoe mooi iets mag zijn.
Dat vind ik pure onzin.
Ik zie graphics als een vorm van kunst, er zijn geen definties voor, geen grenzen, maar die worden hier zogenaamd wel opgelegd.
kijk eens goed en je zult zien dat nederland niets voorstelt op het gebied van design, computergraphics, logos, special effects.
Ik zeg alleen dat het beter moet, duurder mag, groter mag, opvallender mag.
Maar dan krijg ik meteen tegen argumenten over verkeersborden enzo, tsjah als je dat gaat zien als topdesign...........

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Gewoon een serieuze vraag: waar slaat dit logo op? Waarom heb je bepaalde keuzes gemaakt, zoals die spin etc. :?

• Willem
TheRademaker:
Ik snap dat voor sommige dingen zoals reclameborden, dat die tekens simpel moeten zijn, maar dat hoeft niet voor alles te gelden vind ik.
En dat gebeurt in NL wel.
Kom op zeg, dat kun je toch niet zeggen.. je bedoelt dat jij alle logo's en graphics kent waarmee bedrijven zich presenteren? Ik dacht het niet. Best wel kortzichtig
TheRademaker:
Daarom worden hier ook nooit grenzen verlegd in films, logodesign, computergraphics, games etc etc.
Op het moment dat je grenzen wilt verleggen moet je eenvoud van je lijstje schrappen.
En het argument dat Nederland een "te klein" land is voor mooie computergraphics is een fabeltje, want in Zuid-Korea en Taiwan kunnen ze het net zo goed als in de USA en Japan.
Zelfs Belgie loopt op ons voor......
Ehm, hiermee sluit je dus eigenlijk uit dat er uit Nederlandse handen, van Nederlandse bodem geen goed stuk grafisch werk kan worden geleverd; het zij door middel van een logo of (animatie) film ? Apart, veel bekende films en multimedia of internetproducties komen toch echt uit Nederland, of Nederlanders hebben eraan meegewerkt.
TheRademaker:
Tijd voor betere opleidingen en meer ruimdenkendheid.
Begin bij jezelf :?
TheRademaker:
Er word wel gezegd dat we hier zo ruimdenkend zijn, maar in werkelijkheid kijken we niet verder dan onze neus lang is.
Als ik zeg het kan mooier dan krijg ik meteen tegenargumenten van jullie.
Dat slaat toch nergens op.
Ehm, nee. Wie zegt dat iedereen hier zo ruimdenkend is? En, ik hoor niemand zeggen dat er iets niet mooier kan...
TheRademaker:
Alsof er een grens bestaat van hoe mooi iets mag zijn.
Dat vind ik pure onzin.
Ik zie graphics als een vorm van kunst, er zijn geen definties voor, geen grenzen, maar die worden hier zogenaamd wel opgelegd.
kijk eens goed en je zult zien dat nederland niets voorstelt op het gebied van design, computergraphics, logos, special effects.
Er wordt hier helemaal niets opgelegd. Je bent altijd nog baas over wat je zelf denkt of vind, hier wordt alleen advies gegeven. De meningen zijn gewoon verdeeld over sommige grafische onderwerpen.
TheRademaker:
Ik zeg alleen dat het beter moet, duurder mag, groter mag, opvallender mag.
Maar dan krijg ik meteen tegen argumenten over verkeersborden enzo, tsjah als je dat gaat zien als topdesign...........
Ja? En als daar nou eens geen geld/behoefte aan is? Van wie mag het duurder? van jou? betaal jij? Nee, ik denk dat dit onderwerp niet zo maar even te bevangen is. Dit heeft met een hele hoop factoren te maken. Economie, ontwikkeling, marketing enzovoorts.

Kijk, Spud noemde het voorbeeld verkeersbord in relatie met duidelijk, eenvoudig, z'n doel dienend. Maar als je hem vraagd noem eens een topdesign website zal hij niet zeggen de website waar verkeersborden te vinden zijn... get my point?

Dit alles is echt niet aanvallend bedoeld, maar je moet niet zomaar overal zo stellig van overtuigd zijn en je niet willen laten beinvloeden door anderen.

/ps i.n.t.e.r.p.u.n.c.t.i.e :?

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

:z Goed geschreven :)

Verwijderd

Hoho, nou verdraai je de zaak.
Ik heb nooit gezegd dat er niets goeds kan komen van Nederlandse bodem.
Wat ik bedoelde was:Ze kunnen het wel, maar verdommen het te doen.
Nederland kan het, de kennis is er, het talent, maar het uitvoeren doen ze niet.
En dat jij zegt dat er veel bekende films uit nederland komen geloof ik best.
Maar bekend betekent niet mooi.
Truks fruit was vorig jaar in Nl uitgeroepen tot beste film ooit gemaakt in nederland.....
Sorry maar de zieligheid druipt er dan toch echt af.
Alles wat ik wil is dat die stomme producenten hier eens de getalenteerde mensen onder hun ten volle gebruiken.
Dat is het enige.
Simpel toch?
Kost een paar centen meer misschien, maar dan heb je ook wat.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

willem169
*slap!* *wham!* *kick!*
/me * ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Mibber
waterboy??? nee sorry...

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 14 januari 2002 16:24 schreef TheRademaker het volgende:
Nederland kan het, de kennis is er, het talent, maar het uitvoeren doen ze niet.
Okee, economisch zaken doen in 4 zinnen:

Om veel geld aan iets uit te kunnen geven, moet je veel geld verdienen. Nederlandse films brengen niet veel op in het buitenland, want daar spreken ze geen Nederlands en kennen ze de Nederlandse acteurs niet. Als je weinig geld hebt of verwacht te ontvangen, dan kun je ook weinig geld uitgeven. Geef je wel veel geld uit zonder dat je het hebt, dan ben je in de aap gelogeerd en kun je je business wel opdoeken.

• Willem
TheRademaker:
Hoho, nou verdraai je de zaak.
Pardon ?
Wie nou; het topic gaat over logo's en jij begint gelijk je gal te spuwen op grafisch Nederland. Apart. Hiermee wil ik ook niet mezelf rechtvaargigen, want ik ga meer op jou in dan op het topic, dat moet ik toegeven, maar je moet wel wat willen aannemen van anderen.
TheRademaker:
Ik heb nooit gezegd dat er niets goeds kan komen van Nederlandse bodem.
Wat ik bedoelde was:Ze kunnen het wel, maar verdommen het te doen.
Hoezo nou. Het spijt me hartelijk, maar nu zeg het weer; misschien indirect, maar je schijnt alle grafische bezigheden te kennen. Dat lijkt me best een leuke knowledge. Helaas. Dat kan dus niet.
TheRademaker:
En dat jij zegt dat er veel bekende films uit nederland komen geloof ik best.
Maar bekend betekent niet mooi.
Truks fruit was vorig jaar in Nl uitgeroepen tot beste film ooit gemaakt in nederland.....
Sorry maar de zieligheid druipt er dan toch echt af.
Ja jemig man, wat wil je nou bewijzen? Die film (en boek) is uit het jaar 0. Denk je dat sinds dien niets goeds meer is gemaakt met de huidige technologiën?
TheRademaker:
Alles wat ik wil is dat die stomme producenten hier eens de getalenteerde mensen onder hun ten volle gebruiken.
Dat is het enige.
Simpel toch?
Ga het hun vertellen ! Spread it into the world ! Richt een stichting op ! Maar alsjeblieft, bespaar ons dit nutteloze gemelp in dit forum over dit onderwerp of open een topic in de HK. O, nee. Daar kun je nog niet in. Misschien moet je eerst ook nog wat FAQ's doornemen over hoe de dingen hier werken.

Kijk, dat jij 3d-freak-maniac bent (denk ik) wil nog niet zeggen dat je de uber-graficus kunt gaan lopen uithangen. Mensen die logo's ontwerpen kunnen net zogoed zeggen dan al het animatiewerk van alle Nederlandse suckt. Dan voel jij je toch ook aangesproken?

/ps en wederom : interpunctie !? Oftewel: gebruik wat meer regels voor je zinnen, wat minder harde returns en wat meer alinea's. Je bent typografischerwijs niet echt goed bezig.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 08:42 schreef GODZILLA2001 het volgende:
hier komt de site btw
www.webintown.nl
note: voor de duidelijkheid is dit geen sitechek :)
ligt het nou aan mij of staat het logo niet in het midden?

• drm

drm

f0pc0dert

* drm volgt met heel veel lol de discussie tussen willem169 en TheRademaker.

* drm heeft een idee:

In navolging op Photoshop-tennis: Discussie-tennis.

Ik wil deze wedstrijd wel verslaan :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Oh?
Heb je wel eens gehoord van Rainbow warrior?
Dat is een Nederlandse film(engels gesproken) die meer dan 100 miljoen dollar zou gaan kosten.
Alles was geregeld, ze hadden de mensen, acteurs, het zou een internationale blockbuster worden.
Ze zouden het dik en dubbeldwars terugverdient hebben.
En dom als men hier was, net voor het einde van de productie van de film stoppen de investeringen.
Dus ze geven eerst 95miljoen dollar uit....dan als het moment nabij komt om het terug te verdienen, zeggen ze nee stop maar.
Alsof ze het geld niet terug willen.......waar ben je dan mee bezig vraag ik me af?
Was het eindelijk zo ver........maar nee toch even moeilijk doen over 5 miljoen, als je er dan toch al 95 miljoen hebt ingestopt dan ga je toch door?
Nu hebben ze meer verlies en helemaal niets terug verdient.
Leuk nu liggen er honderden SGI computers te rotten in een loods, ontslagen supergetalenteerde medewerkers, producenten die veel geld verloren, teleurgestelde acteurs.
En we waren zo dicht op het randje om door te breken in de wereld, maar ze verdomden het gewoon.
1 iemand moet toch de eerste zijn?
Kijk naar Lord Of The Rings, kostte wat, heb je ook wat, verdient ook goed terug.
Nederlands spreken is geen must, je kunt het altijd in het engels doen om grotere markten te bereiken.

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 14 januari 2002 16:38 schreef TheRademaker e.e.a.:
Oh?
(...) Nederlands spreken is geen must, je kunt het altijd in het engels doen om grotere markten te bereiken.
offtopic :?

Ik wil je 1 ding zeggen. Productie heeft geen hol helemaal niets te maken met het vak ontwerpen opzich. dikke vette punt.

~ Gottfried Leibniz

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 14 januari 2002 16:38 schreef drm het volgende:
* drm volgt met heel veel lol de discussie tussen willem169 en TheRademaker.

* drm heeft een idee:

In navolging op Photoshop-tennis: Discussie-tennis.
Ik geniet ook.. vind het ook heerlijk om uitdrukkingen met 'beste stuurlui....' en die met 'het gras groener' etc.. weer bevestigt te zien door een oud hollandsche discussie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 16:38 schreef TheRademaker weer een interpunctieloos melpverhaal:
Ja heel fijn om te weten.
Was dit wat je kwijt wilde?

Anders wordt dit topic even verhuisd naar SG ofzo.

Sommige mensen leren het gewoon nooit

• drm

drm

f0pc0dert

OzBoz:
Ik geniet ook.. vind het ook heerlijk om uitdrukkingen met 'beste stuurlui....' en die met 'het gras groener' etc.. weer bevestigt te zien door een oud hollandsche discussie.
:D

edit:

over spreekwoorden gesproken:
willem169:
Sommige mensen leren het gewoon nooit
Die ene met 'schone zaak', toch? >:) ;)

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Willem, sorry maar ik ga er niet verder op in.
Ok jij vindt dat het zo goed is, houden zo......
Ik vind dat we gigantisch achterlopen en dat er bijna niets goed te zien valt...
Hou het dan maar zoals het is ok?
Ben je tevreden?
Ben je echt tevreden zoals het nu is?
Wil je echt geen stoere film van nederlandse bodem zien komen?
Is het echt goed zo?

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 16:45 schreef TheRademaker het volgende:
Willem, sorry maar ik ga er niet verder op in.
Ok jij vindt dat het zo goed is, houden zo......
Ik vind dat we gigantisch achterlopen en dat er bijna niets goed te zien valt...
Hou het dan maar zoals het is ok?
Ben je tevreden?
Ben je echt tevreden zoals het nu is?
Wil je echt geen stoere film van nederlandse bodem zien komen?
Is het echt goed zo?
|:(
TheRademaker: sorry. Maar je raakt gewoon wal nog schip met je ontopic-loze gemelp. Dus wat mij betreft case closed. En ik zit eerlijk gezegd niet zo te wachten op een stoere film van Nederlandse bodem.

Tenzij jij em maakt natuurlijk.

En drm, idd:
Gelul is zulk een schone zaak
/edit
OK je hebt gelijk TheRademaker, no flame/offence intended.
Maar waar sloeg die |:( dan op :?...

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 14 januari 2002 16:45 schreef TheRademaker dat hij niet tevreden was met nederlandse producties
Goed, ik weet niet of ik wel zo lekker offtopic moet reageren, maar ik kan het helaas niet laten ...

Het is geen kwestie van tevreden zijn of niet. Er is gewoon geen geld in Nederland voor "The Matrix"-achtige films. Waarom niet? Omdat er geen industrie voor is. Waarom komt die niet op gang? Omdat Nederlandse films altijd achter zullen lopen op de Amerikaanse. Waarom? Omdat er (nog steeds) geen geld is... Oftewel: vicieuze cirkel.

Nederland wordt wat dat betreft gewoon weg-geconcurreertd, en ik heb er nog nooit iemand over horen klagen, tot jou vandaag.

Maar dat heeft (imo) nog steeds geen drol met het ontwerpen van een logo te maken... Leg me het verband eens uit :?

edit:

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Willem je had het op zijn minst kunnen zeggen zonder me te beledigen, ik viel jou ook niet persoonlijk aan.
Een discussie hoeft niet percee te betekenen dat wel elkaar haten ofzo.
Gewoon verschil van mening.
Je kon het op zijn minst "decent" houden.

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 16:54 schreef TheRademaker het volgende:
Willem je had het op zijn minst kunnen zeggen zonder me te beledigen, ik viel jou ook niet persoonlijk aan.
True. Zie ge-edite post.

• drm

drm

f0pc0dert

TheRademaker:
Over de wijze van discussieren kun je over ICQ / email verder discussieren, daar is hier niet echt de plaats voor. Of evt. in [forum=15] of [forum=26] :)

Ik durf je zelfs even stiekem te verwijzen naar de FAQ van dit forum :)

*ducks* *hides*

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Willem dat sloeg op, dat ik een beetje gefrustreerd was.(beetje maar hoor:)
Niet kwaad ofzo, ik uitte dat even door die smiley, was niet tegen jou gericht hoor.
/me reaches out hand.
Verbaast me toch altijd hoe snel een misverstand op kan uitlopen in een ruzie.
Ik hou wel van een vurige discussie;)
No hard feelings:)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle voelt een grouphug aankomen

Verwijderd

/me neemt de softlens(tm) en slowmotion++(tm) mee

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:09 schreef willem169 het volgende:

IMHO is het een beetje lame, verzin eens wat origineels! BV, Netvlies; dit is geen spam!
Sinds wanneer word het benoemen van een deel van je oog als spam gezien ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
De spin:

Webintown dat rondje wat je op de BG ziet was eerst een spinnenweb (zou je niet zeggen) heb er een tornado overheen gegooit.

Over het lettertype commic sans:
heb ik gewoon ff snel gekozen uiteraard komt er straks een mooier representatief lettertype te staan heb al een groot deel af zoals de knoppen alleen ik ben nog iets orgineels aan het bedenken voor die knoppen wil namelijk niet als een standaard site overkomen...

Verder.. is het maybe verstandig om het .ps filetje hier te posten maybe kunnen jullie dan beter analyseren

of maybe kan het ook zo gewoon tips geven hoe kan het beter ehmmzz en... :? iig thx van de mensen die al wat dingen erover hebben gezegt :)

Verwijderd

Leuk logo...jammer van die vlakke tekst op de rug

• Mibber
Op maandag 14 januari 2002 17:33 schreef GODZILLA2001 het volgende:

...heb al een groot deel af zoals de knoppen alleen ik ben nog iets orgineels aan het bedenken voor die knoppen wil namelijk niet als een standaard site overkomen...
denk in het vervolg aan zulk soort dingen voor je een website ontwerpt!

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 17:10 schreef Pelle het volgende:
* Pelle voelt een grouphug aankomen
Grouphug is ok :)

bij deze.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op maandag 14 januari 2002 17:33 schreef GODZILLA2001 het volgende:
De spin:

Webintown dat rondje wat je op de BG ziet was eerst een spinnenweb (zou je niet zeggen) heb er een tornado overheen gegooit.
Sja, zo zou een gewoon spinneweb er ook uit hebben gezien na een tornado...maar goed: je kan niet meer zien wat het is en het heeft dan dus ook geen functie alszodanig meer. Het kan weg, dus. Daarnaast is het tonen van een spin natuurlijk een leuk open deur naar het "web",(hoevaak ben ik die al niet tegen gekomen) maar zonder die ondersteunende txt had het net zo goed om een insecticide-bedrijf of een spinnenverdelger kunnen gaan. Probeer eens te verzinnen hoe je dat beeldend kan oplossen zonder dat je de term "webdesign" nodig hebt.
Een Chinees zou het bijvoorbeeld ook moeten snappen.
Over het lettertype commic sans:
heb ik gewoon ff snel gekozen uiteraard komt er straks een mooier representatief lettertype te staan heb al een groot deel af zoals de knoppen alleen ik ben nog iets orgineels aan het bedenken voor die knoppen wil namelijk niet als een standaard site overkomen...
Een bouwvakker gebruikt toch ook niet "effe snel" alleen zand als-ie een muurtje moet metselen? :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Tjonge jongen, ga je ff werken krijg je dit. :9

Back to the logo, als je het uit je hoofd kunt natekenen, dan is een bedrijfs logo geslaagd. NS uitgezonderd.(wel goed logo.)

Jullie begrijpen natuurlijk wel wat ik daar mee bedoel, dat je me straks niet om de oren gooit met; dan kan je net zo goed een streepie als logo hebben. :{

• Willem
Op maandag 14 januari 2002 23:53 schreef Deneb het volgende:

Back to the logo, als je het uit je hoofd kunt natekenen, dan is een bedrijfs logo geslaagd. NS uitgezonderd.(wel goed logo.)

Jullie begrijpen natuurlijk wel wat ik daar mee bedoel, dat je me straks niet om de oren gooit met; dan kan je net zo goed een streepie als logo hebben. :{
True. Wanneer en waar was dat nou joh, werd er gevraagd aan een 3 tal vormgevers om -uit het hoofd- het logo van KLM, ABN en NS na te tekenen. 't was in de Rails geloof ik... geen van 3en had 1 logo goed.

Isn't that ironic.

Don't you think :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 14:09
Ik kan die van de NS uit mn hoofd omdat ik weer wat hij voorstelt

en het stomme is, hij klopt niet
het is een mislukte kopie van het logo van de engelse spoorwegen
de 2 pijlen zijn treinen over het spoor en die zitten dus aan de linker kant van het spoor :D

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Nu weet ik ook wat het voorsteld, maar kan het nog niet in één keer uit mijn hoofd hoor. ;)

• Karp
Hier, uit mijn hoofd: :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ns.nl/graphics/ifix/ns_logo_kaping.gif

• Willem
Op dinsdag 15 januari 2002 09:41 schreef Karp het volgende:
Hier, uit mijn hoofd:

[afbeelding]
1. Flauw
2. Niet uit je hoofd
3. Waar slaat dit op?

Je kunt het ook anders doen: in PS de drie logo's: (KLM, ABN Amro en NS) tekenen (met de hand ja!- niet spieken) en hier posten. Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/logos-drawed.gif

/edit: Albert Heijn ook nog even:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/logos-ah.gif

• drm

drm

f0pc0dert

willem169:

[KLM, ABN-AmRo, NS en AH-logo]
* drm : mijn logo-held Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/worshippy.gif :D

~ Gottfried Leibniz

• Willem
Op dinsdag 15 januari 2002 10:11 schreef drm het volgende:
* Willem : mijn logo-held Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/worshippy.gif :D
Ehm ja, als het logo van de ABN niet fout was ;)

/edit
+ KLM (schaam)

• Karp
Op dinsdag 15 januari 2002 09:50 schreef willem169 het volgende:

[..]

1. Flauw
2. Niet uit je hoofd
3. Waar slaat dit op?
Ik wist niet dat ik zo doorzichtig moest zijn |:(
smiley toegevoegd

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 23:53 schreef Deneb het volgende:

Ik vind het logo van N64 erg goed, terwijl ik het niet kan natekenen, en zo ken ik er nog een zooi. (of ik kan gewoon niet tekenen, dat zou ook heel goed kunnen) 8-)

Verwijderd

ja natuurlijk zijn er ook echte kunststukjes bij.

Maar simpel is toch de beste manier meen ik, de drie stripe van Adidas, en natuurlijk Nike. Dat teken is door ik geloof een grafische student gemaakt en kreeg daar 35 Dollar voor. :)

• drm

drm

f0pc0dert

Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre merk-bekendheid een gevolg is van een eenvoudig logo.

Denk aan Coca-Cola. Redelijk "complex" logo, als je het mij vraagt. De tekst is erin verwerkt, en als iemand nu zo'n logo zou posten, zou ik het oerlelijk vinden.

Maar andere kant zijn eenvoudige logo's soms weinig-zeggend. Waar komt het ABN -logo bijvoorbeeld vandaan? KLM kan ik me voorstellen, en NS ook wel (vind het NS logo overigens heel erg strak), maar toch: iedereen kent het ABN logo als hij/zij het ziet.

Daarnaast bijvoorbeeld het rabobank-logo, of het postbank-logo. Eenvoudig zijn ze niet, maar herkenbaar absoluut. Helemaal in combinatie met het rabobank-oranje en het postbank-blauw. Ga zo maar door.

Er is dus geen echte lijn of regel te ontdekken in bekende logo's. Dus, met dit in het achterhoofd nogmaals de vraag:
  • [sup]____________________________________________[/sup] [i]Wat is nu [b]echt[/b] essentieel in een logo?[/i] [sup]____________________________________________[/sup]

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Herhaling, en vergeet niet, gewoon een goed bedrijf, dat helpt ook. :)

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 16 januari 2002 10:08 schreef drm het volgende:
Daarnaast bijvoorbeeld het rabobank-logo, of het postbank-logo. Eenvoudig zijn ze niet, maar herkenbaar absoluut.
Ik vind Rabobank persoonlijk een slecht voorbeeld. Dat een logo als dat van de Rabobank herkenbaar is volgens mij eerder het gevolg van het aantal keren waarmee je ermee geconfronteerd wordt. Ik bedoel te zeggen ookal hadden ze een foto genomen van de alg. directeur, dan was het nog herkenbaar geweest. Wat dat betreft was het oude Rabobank logo als logo een stuk herkenbaarder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1