Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

seriele poort onder C

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 19:13

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Topicstarter
Heeft iemand enig id hoe ik onder C de afzonderlijke pinnen van de seriele poort kan aanspreken, bv. alleen de TxD-pin op 1 te zetten en de rest op 0 te laten?? En hoe open ik die poort om gewoon serieel te kunnen communiceren?? :?

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dan zul je van/naar poortjes moeten lezen/schrijven

poorten 0x02e8, 0x02f8, 0x03e8 en 0x03f8 geloof ik

onder welk OS? meestal zijn er wel API functies voor

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Welk OS??

Vraag is al veel vaker langsgeweest, dus zoeken is ook handig.

Onder Dos/Win3/Win95/98/ME kun je nog rechtstreeks poorten aanspreken, onder WinNT/2000/XP moet je ze openen als een file (Microsoft libraries gebruiken), dan is losse pinnen aansturen iets meer werk.

Onder Linux/BSD enzo kan 't wel weer rechtstreeks.

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Topicstarter
tis in een dos-box onder 98...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

onder Dos/Win3/Win95/98/ME kun je ze ook openen als een file :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waarschijnlijk ten overvloede hoor maaruh, losse pinnen aansturen is toch echt makkelijker m.b.v. de parallele poort i.p.v. de seriele.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op zondag 13 januari 2002 21:28 schreef OiSyN het volgende:
onder Dos/Win3/Win95/98/ME kun je ze ook openen als een file :)
95/98/Me wel... dos en win3 is toch stuk moeilijker hoor... (toch :?, of kunnen die MS-libs dat ook al tegenwoordig?)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nee onder dos kon je namelijk gewoon op de normale manier een file openen, maar dan met de naam "COM1" of iets dergelijks. Bovendien waren er functies om de baudrate en dergelijke te veranderen

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Topicstarter
Heeft iemand misschien nog een klein stukje code waarmee ik een beetje kan gaan kloten, want in alle boeken en tutorials die ik heb kunnen vinden staat er nix over de IO op poorten... (8>

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://www.beyondlogic.org/serial/serial1.htm

staat code in en een heeeeuleboel info ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Hallo,
zelf moet ik voor school ook op 'zeer korte' termijn een programmatje schrijven om 2 spanningsniveaus uit te lezen. De bedoeling is dat dit ook op de compoort gebeurd. Het programma wordt geschreven in c.

Nu moet ik dus data uitlezen uit de seriele poort. Er zijn op internet inderdaad wel genoeg tutorials te vinden waarmee dat te leren is (waaronder die site van beyond logic), maar het probleem is het volgende:

Op de een of andere manier werkt de code zoals die op die site van beyond logic staat niet bij mij (windows xp). Wanneer ik m door de compiler (dev cpp) haal krijg ik allemaal errors, voornamelijk syntax errors en hij zegt dat sommige dingen niet gedeclareerd zijn.

Dit is echter niet alleen het geval bij deze code, maar ook bij code van programmers heaven, zelfs als er een .exe file bij zit kan ik die niet uitvoeren omdat de parameter onjuist zou zijn.

Jullie raden het al, ik ben best wel een noob in programmeren, en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.

Heeft iemand een idee?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:37:
Hallo,
zelf moet ik voor school ook op 'zeer korte' termijn een programmatje schrijven om 2 spanningsniveaus uit te lezen. De bedoeling is dat dit ook op de compoort gebeurd. Het programma wordt geschreven in c.

Nu moet ik dus data uitlezen uit de seriele poort. Er zijn op internet inderdaad wel genoeg tutorials te vinden waarmee dat te leren is (waaronder die site van beyond logic), maar het probleem is het volgende:

Op de een of andere manier werkt de code zoals die op die site van beyond logic staat niet bij mij (windows xp). Wanneer ik m door de compiler (dev cpp) haal krijg ik allemaal errors, voornamelijk syntax errors en hij zegt dat sommige dingen niet gedeclareerd zijn.

Dit is echter niet alleen het geval bij deze code, maar ook bij code van programmers heaven, zelfs als er een .exe file bij zit kan ik die niet uitvoeren omdat de parameter onjuist zou zijn.

Jullie raden het al, ik ben best wel een noob in programmeren, en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.

Heeft iemand een idee?
Teneerste moet je een aparte dll hebben om de com poort direct aan te kunnen spreken in XP.

Wat zijn de fouten die je krijgt?

Heb je alle dll / libaries etc. die je moet hebben ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En open ff een nieuw topic en let daarbij aub op Programming Beleid - De Quickstart.

"Ik krijg allemaal errors" zegt ons natuurlijk helemaal niks ;) Daarnaast zou je syntax errors in principe allemaal zelf moeten kunnen oplossen omdat de foutmeldingen over het algemeen redelijk duidelijk zijn als je de taal zelf een beetje kent. Dat je een newbie bent is niet erg maar we gaan er hier wel vanuit dat je echt eerst het 1 en ander zelf probeert voordat je hier een topic opent. Het is hier nog steeds een discussie forum en geen helpdesk om ff snel een oplossing te scoren.

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 30-01-2008 10:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.