Toon posts:

ik snap hier niks van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag linux redhat 7.2 geinstaleerd en ben dus een complete n00b. ELke keer als ik iets download krijg ik gewoon de source code en meer niet. ik snap er echt niks van moet ik dit compilen ofzo?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Klippy

Still Game

Kan je geld mee verdienen :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 13 januari 2002 20:37 schreef ShoarmaSchaap het volgende: ELke keer als ik iets download krijg ik gewoon de source code en meer niet. ik snap er echt niks van moet ik dit compilen ofzo?
'elke keer als ik iets download' eh.. Heb je daar een voorbeeld van ofzo ? Wat heeft downloaden met compileren te maken ? Wat probeer je te compileren ? M.a.w. : Iets meer info zou wel makkelijk zijn :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:40 schreef moto-moi het volgende:

[..]

'elke keer als ik iets download' eh.. Heb je daar een voorbeeld van ofzo ? Wat heeft downloaden met compileren te maken ? Wat probeer je te compileren ? M.a.w. : Iets meer info zou wel makkelijk zijn :P
Je maakt em helemaal van slag. :P Handiger zou zijn: RTFM! Maar ff serieus, lees INSTALL, zit altijd bij zo'n tarball. Als ie d'r niet bij zit, probeer dan maar wat. Edit Makefile als die bestaat, en tik dan make. Desnoods nog make install daarna. Als ie niet bestaat doe hetzelfde maar dan ./configure vantevoren, die maakt je makefile.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of kijk of er misschien een rpm-pakket wordt aangeboden. dan kun je deze gewoon installeren met de software-manager van RedHat.

Verwijderd

www.rpmfind.net

zoek daar de RPM van het pakket wat je wilt hebben. Downloaden naar een dir op je HD, dan die dir openen in de shell en:

rpm -ivh <rpmnaam>

Verwijderd

bedoel je dat je wat gebrabbel op je scherm krijgt ipv het wilt u dit progje opslaan dialoog? zo ja doe dan is rechtermuisknobbel-save link as..
en installeer de nieuwste mozilla...
Pagina: 1