Toon posts:

Na internet delen geen internet..vaag..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot op een week of twee geleden heb ik altijd mijn internet thuis kunnen delen tussen een pc beneden (voorzien van MxStream) en mijn laptop op mn kamer. (beide win98, mbv crosscable verbonden)

Dit ging heel simpel door gebruik te maken van het
"internet delen" in win98. Maar op een gegeven moment had ik geen internet meer. Na veel geklooi kwam ik er uiteindelijk achter dat als ik "internet delen" verwijderde, dat ik wel beneden inet had. Maar het gevolg was dus dat ik op mn kamer geen inet meer had. Ik kan overigens wel gewoon bestanden uitwisselen tussen de pc en mn laptop. Dus het netwerk doet het wel.

Dit weekend besloot ik er maar weer eens naar te kijken (onder grote dwang van mn ouders :))

Ik heb nu dus geen flauw idee hoe ik er nu voor moet zorgen dat ik gewoon weer boven kan internetten.

Als ik mijn laptop in het schoolnetwerk plug, of in de hub van een vriend, dan kan ik wel gewoon internetten. Dus het ligt <denk ik> niet aan mijn laptop. Het zal een software matig probleem zijn, maar hoe zorg ik ervoor dat ik én gewoon kan internetten én kan delen?

Als eenieder van u iets weet, PLZ LET ME KNOW..
I'm feeling a bit |:(...

edit:

Gewoon in group 'thuis'
Ook gewoon 'automatisch IP verkrijgen'
Gebruik internet explorer 6.0.2600.0000
met de updates: Q306121 en Q313675
Search al gebruikt maar niet echt iets kunnen vinden

Verwijderd

Gebruik een echte proxyserver ipv het brakke ICS van Microsoft!
Dan werkt het wel!
Mazzelpik met MXstream!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Je moet wel je goeie NIC kiezen voor alles he.
Niet dat je lan-kaart voor inet wil gebruiken en je inet-kaart voor lan :+

Wèh zedde gij??

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Gooi dr anders es winroute op... Ms ICS = :r

(ja sorry langer antwoord is nie echt nodig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:39 schreef Havocnl het volgende:
Je moet wel je goeie NIC kiezen voor alles he.
Niet dat je lan-kaart voor inet wil gebruiken en je inet-kaart voor lan :+
Hmmz bekende naam zeg.. toevallig vandaag een board gejoint? <kzal geen namen noemen>
En nee dat staat allemaal goed..

Verwijderd

Ik geef je 2 mogenlijkheden.
Gebruik win XP
of Linux bv (mitel e-smith server SME.5)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:47
Wat ook een goede oplossing is dat is om Sygate te installeren op de pc waat je internet aanhabg, DHCP optie aanzetten en automatisch een range laten geven. dan een x de server rebooten en dan kan je met de andere PC's gewoon het internet op als ze wel of geen vast ip hebben.

heb zelf thuis Sygate 4.1 draaien op een windows ME bak.
windows XP hangt aan het netwertk en de ME bak doet dienst als Gateway en dat gaat goed!! :)

Succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Sja het is eigenlijk de bedoeling dat het alleen met die M$ shit opgelost wordt..
Pagina: 1