Toon posts:

Tearing onder Open GL en Direct 3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst het probleem dat het beeld stoekte,maar ik draaide toch over de 50fps,en ik heb ontdekt dat ik eens de vsync uit moest zetten, maar nu heb ik weer een nieuw probleem.
Ik heb nu last van tearing(het beeld lijkt te scheuren)
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
Ik heb een AMD ATHLON 1,2 en een gf3ti200 met 64mb, en ik heb 256mb ram
Alvast bedankt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bedoel je dat er een horizontale streep over je beeld loopt? Dat het beeld onder de streep net iets anders is dan het beeld boven de streep?

Dan moet je Vsync weer aan zetten :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dan moet je je Vsync weer aan zetten he...
gluck.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
aangezien dit het nieuwste topic over d3d is, en mijn probleem te klein is om er een nieuw topic over te starten vraag ik het hier maar ff....

Ik heb dit al eerder gehad, mijn pc geeft aan bij het starten van een spel dat d3d niet te initialiseren is... Maar ik heb dat eerder verholpen m.b.v. het klooien in m'n direct 3d instellingen (zat geloof ik gewoon bij de directx instellingen).... Maar nu ben ik gewoon domweg vergeten hoe ik daar kan komen (wat ik in 'uitvoeren' moet invullen) :o :o

Wie-o-wie weet et?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:28

Dark

who tweaked the light?

Dan begrijp je nu waar het spreekwoord "krijg de tearing" vandaan komt :D ...

nee ff zonder dollen, nu... het "tearing
effect" >:) wordt minder als je de monitor op een zo hoog mogelijke refreshrate draait, hoe meer beelden er door de monitor per seconde getekend worden, en hoe minder dus de kans op gescheurd beeld...

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
Op maandag 29 april 2002 10:42 vroeg da_rippah wat tie bij uitvoeren moest invullen:
dxdiag :)
Pagina: 1