[codebase] enquete

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
ok ik en eamelink hebben dus een begin gemaakt met een codebase/codestorage, en willen nu graag weten wat jullie er nu nog op missen. Graag horen we dan in deze thread wat jullie bevindingen zijn van de 2 sites.

http://codestorage.mine.nu/ (eamelink)
http://codebase.mine.nu/ (Scorpion)

Dingen wat we graag horen:

Positieve dingen
Negatieve dingen
Opties die nog missen

Groeten,
Scorpion & eamelink

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Eventueel tipje bij CodeStorage: De Pagina's bij het browsen naar code-stukjes zijn nogal leeg. Je hebt alleen links een rijtje met categoriën/scripts, en de rest van de pagina is ongebruikt. Misschien is het een idee om hier de script met de hoogste waardering neer te zetten of eventuele andere "Editors Picks"
Hij ziet er verder errug koel uit

Bij codebase kwam ik al vrij snel een foutje tegen, maar voor de rest vind ik deze er beter uitzien dan CodeStorage.

Thumbs up and keep up the good work!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik vind de codebase mooier, maar de codestorage werkt wat fijner vindt ik. Ik denk wel dat de navigatie wat sneller moet allemaal, misschien iets van een treestructuur?

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:23 schreef dev-null het volgende:
Ik vind de codebase mooier, maar de codestorage werkt wat fijner vindt ik. Ik denk wel dat de navigatie wat sneller moet allemaal, misschien iets van een treestructuur?
een tree structuur zoals dit neem ik aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
java
  - games
  - 2d effecten
  - security
php
  - security
  - systeem functies
  - ...

:?

en wat is het verschil tussen codestorage en codebase dat het bij codestorage fijner werkt?

Verwijderd

codebase lijkt langzamer in vergelijking met codestorage. Wel vind ik codebase er mooier uit zien, maar de navigatie van codebase vind ik weer mooier. Misschien deze combineren? :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
In de codebase zit er blijkbaar een foutje.

Als ik de sourcecode wil zien van dat Delphi stukje over die image manipulate functies krijg ik een aantal php warnigs en krijg ik de code niet te zien.

Hoe kan je source code toevoegen bij codebase? Moet ik dat naar u mailen en als jij dat goedkeurt wordt het toegevoegd?

https://fgheysels.github.io/

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:57 schreef whoami het volgende:
In de codebase zit er blijkbaar een foutje.

Als ik de sourcecode wil zien van dat Delphi stukje over die image manipulate functies krijg ik een aantal php warnigs en krijg ik de code niet te zien.

Hoe kan je source code toevoegen bij codebase? Moet ik dat naar u mailen en als jij dat goedkeurt wordt het toegevoegd?
gewoon aanmelden/inloggen, en je kan sourcecode's toevoegen.
fout is eruit gehaald, kwam omdat ik op het laatste moment er achter kwam dat de syntax highlightning (voor zover die werkt) alleen nog maar gebruikt werdt bij aangemelde gebruikers. |:(
Op zondag 13 januari 2002 20:53 schreef SurfingFromAM2PM het volgende:
codebase lijkt langzamer in vergelijking met codestorage. Wel vind ik codebase er mooier uit zien, maar de navigatie van codebase vind ik weer mooier. Misschien deze combineren? :)
de snelheid van de verbinding is niet denderend, dus daar nog niet al te veel op letten. :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Goed gedaan Scorpion, nu moet het nog even goed aanslaan, zodat hij lekker wordt gevuld. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Begint al goed bij codestorage >:)
[..]
global $startTime;
[..]
global $startTime;
[..]
In deze source.

'nuff said.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:09 schreef jelmervos het volgende:
Goed gedaan Scorpion, nu moet het nog even goed aanslaan, zodat hij lekker wordt gevuld. :)
thanks fox :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
jelmervos:Goed gedaan Scorpion, nu moet het nog even goed aanslaan, zodat hij lekker wordt gevuld.
Heb net een Delphi stukje toegevoegd :)

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

crossposter!

http://www.gameskool.nl/forum/topic.php?id=198 :)

maar zoals ik in dat topic al zei: ik zou graag zien in het overzicht voor welk platform en compiler het bedoeld is

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 13 januari 2002 21:12 schreef dusty het volgende:
Begint al goed bij codestorage >:)
[..]
en bij codebase hetzelfde:
global $starttime, $endtime;
deze source.

Tsss.. Tsss.. Tssss..

Indien je toch echt overtuigt bent dat je global wilt gebruiken, zet dan tenminste een afkorting voor de variabele naam (zoals scorpion_timer_starttime en scorpion_timer_endtime )

Hierdoor kan je in iedergeval redelijk garanderen dat die variabelen niet in een andere gedeelte van de source gebruikt zullen worden, met starttime en endtime alleen heb je daar wel weer kans op, vooral als mensen je code gaan gebruiken zonder dat ze exact begrijpen waar ze mee bezig zijn, komen ze naar je toe met vragen waarom het niet werkt (terwijl ze gewoon 3 verschillende functies aanroepen die allemaal dezelfde globale variabelen gebruiken.. En ik neem aan dat zelfs jij die vragen een beetje ongewenst zal vinden :P

'nuff said.

Back In Black!

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:21 schreef OiSyN het volgende:
crossposter!

http://www.gameskool.nl/forum/topic.php?id=198 :)

maar zoals ik in dat topic al zei: ik zou graag zien in het overzicht voor welk platform en compiler het bedoeld is
hmm goed idee! bedankt!

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 21:22 schreef dusty het volgende:

[..]

en bij codebase hetzelfde:
[..]

deze source.

Tsss.. Tsss.. Tssss..

Indien je toch echt overtuigt bent dat je global wilt gebruiken, zet dan tenminste een afkorting voor de variabele naam (zoals scorpion_timer_starttime en scorpion_timer_endtime )

Hierdoor kan je in iedergeval redelijk garanderen dat die variabelen niet in een andere gedeelte van de source gebruikt zullen worden, met starttime en endtime alleen heb je daar wel weer kans op, vooral als mensen je code gaan gebruiken zonder dat ze exact begrijpen waar ze mee bezig zijn, komen ze naar je toe met vragen waarom het niet werkt (terwijl ze gewoon 3 verschillende functies aanroepen die allemaal dezelfde globale variabelen gebruiken.. En ik neem aan dat zelfs jij die vragen een beetje ongewenst zal vinden :P

'nuff said.
zoals er bij staat is die source niet van mij, maar van iemand van got, welke ik heb toegevoegd. als je een reactie op de source hebt kun je die toevoegen aan het einde van de source. een reactie zoals deze is daar zeer goed op zijn plaats. (je moet je alleen wel ff aanmelden).

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 13 januari 2002 20:53 schreef SurfingFromAM2PM het volgende:
codebase lijkt langzamer in vergelijking met codestorage.
Wowie, en dan te bedenken dat de codestorage al op een P75 draait :P

Als 'ie wat langzaam is, dan is dat dus de verklaring, aan de upstream ligt het overigens niet. Overigens, het script is gewoon goed, hij parsed in 0.00261 seconde op een Athlon 1200 :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
uhm gaan jullie die 2 sites nou combineren tot 1?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 23:37 schreef Orphix het volgende:
Die van scorpion toch?... teminste voorwat ik gehoord heb!.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:54 schreef Scorpion het volgende:
ok ik en eamelink hebben dus een begin gemaakt met een codebase/codestorage, en willen nu graag weten wat jullie er nu nog op missen. Graag horen we dan in deze thread wat jullie bevindingen zijn van de 2 sites.

http://codestorage.mine.nu/ (eamelink)
http://codebase.mine.nu/ (Scorpion)

Positieve dingen
Negatieve dingen
Opties die nog missen

Groeten,
Scorpion & eamelink
de pagina op de 2e link is te breed, het rechter frame dus als je een script bekijkt, dat werkt niet lekker :)

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 23:37 schreef Orphix het volgende:
dat is wel de bedoeling. hoe we het precies gaan doen, of we uitbreiden of dat we overnieuw beginnen moeten we nog afwachten. maar ik denk dat we het niet helemaal opnieuw hoeven te bouwen.
Op zondag 13 januari 2002 23:24 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Wowie, en dan te bedenken dat de codestorage al op een P75 draait :P

Als 'ie wat langzaam is, dan is dat dus de verklaring, aan de upstream ligt het overigens niet. Overigens, het script is gewoon goed, hij parsed in 0.00261 seconde op een Athlon 1200 :)
codebase draait op p166mmx, maar er draaien nog 2 sites op die noggal wat hits genereert, en upstream is dus niet echt geweldig. het parsen gaat vrij snel.
Op maandag 14 januari 2002 07:08 schreef Schum1 het volgende:

[..]

de pagina op de 2e link is te breed, het rechter frame dus als je een script bekijkt, dat werkt niet lekker :)
kan je hier een screenshot van maken, en naar me toe emailen? b.v.d.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:54 schreef Scorpion het volgende:

Positieve dingen
Het is een begin
Negatieve dingen
Het blijft simpelweg een berg code, zonder kop zonder staart, zonder documentatie. Ik zou graag een community zien als codeproject.com maar dan in het nederlands, als ik gewooon zinloos sources zou willen downloaden ga ik wel naar planet-source ofzo want of die site dan nederlands of engels is kan me ook aan mn kont oxideren als ik er toch allen maar sources download, als het een plek wordt om kennis te delen wordt het natuurlijk een stuk intressanter.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat je zegt is inderdaad voor een groot gedeelte waar. Alleen de codebase is meer bedoeld als alleen een stukje infrastructuur om je codes van communities als GamesKool, GoT en Javahova.net neer te zetten.

En wat documentatie betreft, het is vooral de bedoeling voor kleine stukjes code, van hooguit een paar tientallen regels (liefst kleiner).

We hadden iig al het idee om nog wel een mogelijk tot discussiëren in te bouwen, zodat je over een code kan discussiëren (het lijkt wel een forum ;)). Dan kunnnen de "comments" bij een code schoon gehouden worden, zodat je zeker weet dat die nuttig zijn.

Verwijderd

Moet opmerken dat de site wel superheelerg sloom is :

-edit en nu weer snel :? edit-

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 22:58 schreef Xtentic het volgende:
Moet opmerken dat de site wel superheelerg sloom is :

-edit en nu weer snel :? edit-
hij was gisteravond offline om 1 of andere vage reden van de isp :( maar alles werkt dus nu weer prima. dat hij ineens snel was kwam misschien door het feit dat hij net offline was geweest.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Een site als deze moet geen frames gebruiken. Wat je vaak zult doen op zulke sites is een zoekactie uitvoeren en alle gevonden resultaten allemaal in nieuwe vensters openen. Dan open je dus alleen dat frame. Weg navigatie e.d.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 15 januari 2002 19:42 schreef bigtree het volgende:
Een site als deze moet geen frames gebruiken. Wat je vaak zult doen op zulke sites is een zoekactie uitvoeren en alle gevonden resultaten allemaal in nieuwe vensters openen. Dan open je dus alleen dat frame. Weg navigatie e.d.
of ze hebben een probleem met het bookmarken naar een directe source (als ze niet openen in een nieuw venster.)

Back In Black!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 15 januari 2002 19:53 schreef dusty het volgende:

[..]

of ze hebben een probleem met het bookmarken naar een directe source (als ze niet openen in een nieuw venster.)
Of je koppelt hier meteen een nieuwe feature aan: als je ingelogt bent, lijstje met interessante + leuke code kunnen bijhouden :)

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Het lijkt me ook wel handig om een knopje of linkje op de sourcepagina te zetten waarmee je de code kunt downloaden.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 19:42 schreef bigtree het volgende:
goed punt. ik zat zelf ook al te denken aan een indeling zonder frames. goed argument! thnx
Op dinsdag 15 januari 2002 20:39 schreef ddewit het volgende:
Het lijkt me ook wel handig om een knopje of linkje op de sourcepagina te zetten waarmee je de code kunt downloaden.
staat op mijn 2do list :)
Op dinsdag 15 januari 2002 19:53 schreef dusty het volgende:

[..]

perfect. frames zal ik er uit slopen. 2 zeer goede argumenten om dit te doen.
Op dinsdag 15 januari 2002 20:34 schreef HGM het volgende:

[..]

Of je koppelt hier meteen een nieuwe feature aan: als je ingelogt bent, lijstje met interessante + leuke code kunnen bijhouden :)
ook goed punt. ik zal hier aan denken. soort "notice list" als er iets veranderd oid.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Over de codebase: Even een kleine opmerking, daar is dit topic voor bedoeld. Als je nu kijkt naar de nieuwste toevoegingen dan zie je:
[code]1 (01-14 - 23:16:21) [PHP] Country detectie fun...
2 (01-14 - 23:12:09) [PHP] Browser detectie fun...
3 (01-14 - 23:10:14) [PHP] Os detectie functie
4 (01-13 - 21:20:22) [Delphi] Vetjes zetten van da...
5 (01-10 - 11:16:24) [Assembly] Reboot
6 (01-08 - 22:11:33) [Visual Basic] File Exists
7 (01-08 - 21:54:48) [Perl] IRC Bot
8 (01-08 - 21:51:28) [Delphi] Image manipulatie fu...
9 (01-08 - 16:09:24) [ASP] Advanced FormatDate(...
10 (01-08 - 11:37:24)
PHP:
1
 Object en Array conv...

Volgens mij kun je de seconden uit de tijd het beste weglaten, zo is er meer ruimte voor de titel. Misschien kun je de datum er ook achteraan zetten dus (in een aparte tabelcel:
[code]1 [PHP] Country detectie fun... 14 jan 23:16
2
PHP:
1
2
 Browser detectie fun...    14 jan 23:12
4  [Delphi] Vetjes zetten van da... 13 jan 21:20

(volgorde doet er hier in mijn stukje niet echt toe)

Zo komt de tijd duidelijker naar voren. Misschien is het ook handig dat als je met de muiswijzer op de link gaat, de gehele titel in een tooltip (zo'n geel balkje) tevoorschijn komt.

Van de codestorage vind ik dat er teveel wit open is.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 22:05 schreef elnino het volgende:
Over de codebase: Even een kleine opmerking, daar is dit topic voor bedoeld. Als je nu kijkt naar de nieuwste toevoegingen dan zie je:
[code]1 (01-14 - 23:16:21) [PHP] Country detectie fun...
2 (01-14 - 23:12:09) [PHP] Browser detectie fun...
3 (01-14 - 23:10:14) [PHP] Os detectie functie
4 (01-13 - 21:20:22) [Delphi] Vetjes zetten van da...
5 (01-10 - 11:16:24) [Assembly] Reboot
6 (01-08 - 22:11:33) [Visual Basic] File Exists
7 (01-08 - 21:54:48) [Perl] IRC Bot
8 (01-08 - 21:51:28) [Delphi] Image manipulatie fu...
9 (01-08 - 16:09:24) [ASP] Advanced FormatDate(...
10 (01-08 - 11:37:24)
PHP:
1
 Object en Array conv...

Volgens mij kun je de seconden uit de tijd het beste weglaten, zo is er meer ruimte voor de titel. Misschien kun je de datum er ook achteraan zetten dus (in een aparte tabelcel:
[code]1 [PHP] Country detectie fun... 14 jan 23:16
2
PHP:
1
2
 Browser detectie fun...    14 jan 23:12
4  [Delphi] Vetjes zetten van da... 13 jan 21:20

(volgorde doet er hier in mijn stukje niet echt toe)

Zo komt de tijd duidelijker naar voren. Misschien is het ook handig dat als je met de muiswijzer op de link gaat, de gehele titel in een tooltip (zo'n geel balkje) tevoorschijn komt.
goed punt. ik had eerst ook nog het jaar ervoor staan in de datum. seconde's zijn hierbij ook inderdaad overbodig. thanks, ik zal het veranderen. datum/tijd achteraan zetten is ook nog een optie. eens kijken hoe dat staat.

bedankt voor je opmerking

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. TRAAAAAAG host dat gedoe eens ergens anders a.u.b. in noodgevallen heb ik nog wel een plekje waar het gehost kan worden (bij rednax.nl)
2. Die 2 sites moeten natuurlijk asap gecombineerd worden tot 1, want dit is nix zo. Waar moet ik nu allemaal commentaar op geven?
3. Design van CodeStorage is wel koel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 10:42 schreef Jaaap het volgende:
1. TRAAAAAAG host dat gedoe eens ergens anders a.u.b. in noodgevallen heb ik nog wel een plekje waar het gehost kan worden (bij rednax.nl)
2. Die 2 sites moeten natuurlijk asap gecombineerd worden tot 1, want dit is nix zo. Waar moet ik nu allemaal commentaar op geven?
3. Design van CodeStorage is wel koel.
1. daar wordt al aan gewerkt
2. daarom deze thread, om reacties over )) beide (( te verzamelen, en dit in 1 uiteindelijk resultaat te stoppen. (eventueel alle punten die er bij / af moeten bij 1 van de 2 uitwerken)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op dinsdag 15 januari 2002 22:08 schreef Scorpion het volgende:
goed punt. ik had eerst ook nog het jaar ervoor staan in de datum. seconde's zijn hierbij ook inderdaad overbodig. thanks, ik zal het veranderen. datum/tijd achteraan zetten is ook nog een optie. eens kijken hoe dat staat.

bedankt voor je opmerking
Je tooltips zijn echt mooi! Alleen als je naar beneden scrollt, komen ze niet goed op de juiste plek, maar blijven ze erboven zweven (ong. 100 pixels boven de link). Ik gebruik hier IE 6.0 onder Windows 98. Nogmaals, die tooltips zijn echt :9~ ! Het enige nadeel aan de transparantie is dat als de zwarte letters boven de grijze letters komen, is het moeilijk leesbaar. Misschien de transparantie iets minder maken?

Ik hoop je hiermee weer iets geholpen heb! Succes met verder bouwen!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31

oZy

leuke site (CB), maar de al eerder opgemerkte error zit er nog steeds in.

bovendien wordt de site geheel uit het verband gerukt als de code een beetje aan de forse kant is (iaw: horizontaal scrollen != goed)

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 14:43 schreef oZy het volgende:
leuke site (CB), maar de al eerder opgemerkte error zit er nog steeds in.

bovendien wordt de site geheel uit het verband gerukt als de code een beetje aan de forse kant is (iaw: horizontaal scrollen != goed)
ik zie inderdaad dat horizontaal scrollen niet mooi is, maar is wordwrap wel een juiste oplossing?
code:
1
hier staat de wordwrap bij een code-tag namelijk ook niet aan, om de code zo mooi te laten houden ..

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 13:59 schreef elnino het volgende:

[..]

Je tooltips zijn echt mooi! Alleen als je naar beneden scrollt, komen ze niet goed op de juiste plek, maar blijven ze erboven zweven (ong. 100 pixels boven de link). Ik gebruik hier IE 6.0 onder Windows 98. Nogmaals, die tooltips zijn echt :9~ ! Het enige nadeel aan de transparantie is dat als de zwarte letters boven de grijze letters komen, is het moeilijk leesbaar. Misschien de transparantie iets minder maken?

Ik hoop je hiermee weer iets geholpen heb! Succes met verder bouwen!
vaag... zal eens even kijken :) verder ben ik bezig met nieuw design. hoop dat ie bevalt. ziet er iig stukken beter uit. bedankt voor de error report.

ps. kan je hier even een screenshot van maken? ie 5.5 werkt ie prima in (zucht :)).

Verwijderd

:D

/me ziet zijn codes in codebase voorbij vliegen :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op woensdag 16 januari 2002 15:13 schreef Scorpion het volgende:

[..]

ik zie inderdaad dat horizontaal scrollen niet mooi is, maar is wordwrap wel een juiste oplossing?
code:
1
hier staat de wordwrap bij een code-tag namelijk ook niet aan, om de code zo mooi te laten houden ..
Zet de code in een aparte cel die gescrolled kan worden binnen de rest van de layout. En een policy op afnokken na 80 tekens kan natuurlijk nooit kwaad. Dat is standaard.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
ok tijdelijk nog even in een subdir, voor testen:

http://codebase.mine.nu/new/

nieuw design + hier en daar wat aanpassingen
Pagina: 1