Toon posts:

.wav file omzetten voor achtergrond webiste

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende probleem en kon het niet in de FAQ vinden:

Ik heb een .wav bestandje dat ik als achtergrondgeluid voor mijn website wil gebruiken. Alleen is dit bestandje als .wav 4,89 mb. Vandaar 2 vraagjes:

1. Welk bestandstype kan ik het beste gebruiken om een geluid als achtergrond van een website in te stellen? midi ofzo?

2. Hoe zet ik mijn .wav geluid om in dat andere bestandstype, heb ik daar nog wat voor nodig, waar haal ik dat?

Alvast bedankt

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

midi is idd een goed formaat, lekker klein! der kleven alleen nogal wat nadelen aan, je kan dus alleen noten afspelen met verschillende instrumenten en het is dus onmogelijk om een WAVE file om te zetten naar midi.

Audentia

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Achtergrond geluiden sucken toch op een website, die zooi blaat dan lekker door je eigen muziek heen :(

Eventueel zou je een flashfile in een klein hoekje van de site kunnen plaatsen om op die manier een mp3 te kunnen gebruiken.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
midi en wav zijn 2 totaal verschillende dingen

midi is gebaseerd op tooninfo, en die wordt dan door je soundcard gegenereerd.

WAV is een sample van de toon/signaal zelf.

Midi is heel klein, bv "speel een C, met instrument 6"
WAV beschrijft de hele sample, dus is veel groter

Beste optie is idd om 't in een flash ding te verwerken.

Edit: zoals gezegt is geluid op een site vaak irritant

ik draai hier voornamelijk winamp, en als er IETS kut is, is het wel een page/flashanimitie die ineens keihard door je speakers rossed

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op zondag 13 januari 2002 19:47 schreef Sick_Nick het volgende:
Achtergrond geluiden sucken toch op een website, die zooi blaat dan lekker door je eigen muziek heen :(

Eventueel zou je een flashfile in een klein hoekje van de site kunnen plaatsen om op die manier een mp3 te kunnen gebruiken.
idd, muziek is alleen irritant. Het maakt de laadtijd onnodig lang en staat zwaar onprofessioneel...
stel je voor: Je bent thuis lekker een mp3'tje aan het luisteren terwijl je surft en opeens blaat er zo'n stom achtergrondgeluid door je mooie nummer heen..
Dat is voor mij iig een reden om nooit meer op die site terug te komen..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Topicstarter

[...]

Hoe doe je dat? Ik ben niet zo thuis in het maken van homepages via html code zelf, gebruik Frontpage (M$, sorry).

Ben het overigens met jullie eens dat muziek op een site zeer irritant kan zijn, vandaar dat het muziekje maar 26 seconden duurde en ik het niet op herhalen ingesteld heb.
Maar als ik een soort linkje kan maken zoals hierboven staat zou ik dat nog fijner vinden natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een antwoord?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 19:46 schreef Exterazzo het volgende:
midi is idd een goed formaat, lekker klein! der kleven alleen nogal wat nadelen aan, je kan dus alleen noten afspelen met verschillende instrumenten en het is dus onmogelijk om een WAVE file om te zetten naar midi.
Het heeft wel het grote voordeel dat midi bij mij standaard gemute staat, waardoor ik dan iig last heb van die irri achtergrondmuziek :).

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:18 schreef thekorenwolf het volgende:
Heeft iemand nog een antwoord?
Het liefst geen geluid. Simpel.

Maar een mp3 moet je toch ook wel kunnen embedden of zo?

En dan op een lage bitrate/frequentie/mono enz.

Verwijderd

ik ben ook erg tegen geluiden op sites, maargoed....een stukje html:

<EMBED SRC = "excellnt.wav"
AUTOSTART = TRUE
WIDTH = 2
HEIGHT = 2
HIDDEN = TRUE>

even op google zoeken naar wat voor opties je allemaal mee kunt geven

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 14 januari 2002 21:30 schreef HlpDsK het volgende:
Het liefst geen geluid. Simpel.

Maar een mp3 moet je toch ook wel kunnen embedden of zo?
En terecht. Geluid op webpagina's suckt.

Je kan wel mp3 in een wav stoppen (zijn tooltjes voor). En die wav kan je dan zo met de <EMBED> tag in je pagina opnemen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn probleem is juist dat wav zo groot is, ik heb nu maar 27 seconden en het is al 4 mb. Dat duurt enorm lang om te downloaden. Het liefste zou ik zien dat hij iets van 500 kb is, maar een wav zou dan maar een paar seconden kunnen zijn.
Is er ook nog een ander format dat ik op dezelfde manier in een webpage kan zetten, maar dat kleiner is, zoals mpr3?
Of werkt dezelfde truuk als ik een mp3'tje maak en ipv "geluid.wav" "geluid.mp3" in mijn html zet?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff, gewoon mp3 van maken, kun je op dezelfde manier afspelen op een page als een .wav of een mid

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Op donderdag 17 januari 2002 10:12 schreef thekorenwolf het volgende:
Maar mijn probleem is juist dat wav zo groot is, ik heb nu maar 27 seconden en het is al 4 mb.
Volgens mij heb je hem dan ook op stereo en 44khz staan. Probeer de wav eens naar beneden te samplen (zoals HlpDsK ook al aangaf)

Gooi hem eens op bijv. 22kHz, mono (of nog beter: 11kHz, mono)

Volgens mij scheelt het al een factor 2 wanneer je hem op mono instelt (dus van 4 mb --> 2 mb) en gooi je hem op 11kHz dan gaat nog eens een factor 4 naar beneden --> 500 kb

of zoiets :+

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Volgens mij is dit de meest simpele optie (nou simpel :P )

Ik zelf heb het ook eens gehad (jahaa looooser) snel weer weggehaald (was vele jaren geleden in het 14K4 tijperk) En later heb ik een geexperimenteerd met een flash bestandje. Flash maakt het klein en ook redelijk pruimbaar...

Je zou eens kunnen zoeken naar een simpel flash tooltje.. ik heb er ooit 1 gehad daar kon je banners en zo mee maken en muziek bij zetten weet alleen niet meer hoe het heet :( . Dan idd ergens als plaatje van 1px bij 1px op je site en voila...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op donderdag 17 januari 2002 11:31 schreef Baklap het volgende:

[..]

.....

Je zou eens kunnen zoeken naar een simpel flash tooltje.. ik heb er ooit 1 gehad daar kon je banners en zo mee maken en muziek bij zetten weet alleen niet meer hoe het heet :( . Dan idd ergens als plaatje van 1px bij 1px op je site en voila...
Dat was dan zeker Swish flash nogwattes.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op donderdag 17 januari 2002 12:27 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Dat was dan zeker Swish flash nogwattes.
Ja idd Swish was het... Good thinking dude :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1