Toon posts:

PHP: Variabelen in meerdere functies gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames natuurlijk!),

Ben bezig met wat PHP, maar kom er even niet uit. Reeds gezocht op internet, maar hier zitten natuurlijk de experts.

De volgende code:

<PRE>
<?php

include ('.functies');
$manual = "| <A HREF=\"doorvoeren.php\">Opnieuw</A>"; ## Menu toevoeging

if(isset($vraag)) {

if($vraag == "ja") {

doorvoeren();

} else if($vraag == "nee") {

print_header($manual);
print "Er is niets doorgevoerd...";
print_footer($manual);

}

} else {

start();
}
</PRE>

Bij de laatste 'else' zie je dat de functie 'start()' wordt aangeroepen. In deze functie wordt ook weer gebruik gemaakt van print_header($manual), echter is het probleem dat $manual niet bestaat in de functie start().

Nu kan ik dat oplossen door van start() start($manual) te maken, echter is dit erg omslachtig.

Bestaat er niet een mogelijkheid om de variabele $manual gebruiksklaar te maken voor ALLE functies die in dit PHP-script gebruikt worden?

Graag hoor ik van jullie..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ja

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 19:28 schreef ACM het volgende:
ja
ACM, bedankt!
Dit is precies wat ik zocht.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Nou moet ik zeggen dat het IMHO wel de duidelijkheid ten goede komt als je bij een functie aanroep ook de variabelen meegeeft die je gaat gebruiken .....

Uiteraard niet in 100% van de gevallen, maar zo heb ik 't wel (ooit) geleerd :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zondag 13 januari 2002 19:49 schreef TheRookie het volgende:
Nou moet ik zeggen dat het IMHO wel de duidelijkheid ten goede komt als je bij een functie aanroep ook de variabelen meegeeft die je gaat gebruiken .....

Uiteraard niet in 100% van de gevallen, maar zo heb ik 't wel (ooit) geleerd :)
als de variabele alleen in de functie start nog wordt gebruikt is dat misschien wel een nettere manier... mits hier de enige aanroep van start is, anders heb je weer een ander probleem.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:12 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

als de variabele alleen in de functie start nog wordt gebruikt is dat misschien wel een nettere manier... mits hier de enige aanroep van start is, anders heb je weer een ander probleem.
Er zijn meerdere functies waaruit print_header($manual) wordt opgeroepen en ook worden deze meerdere functies vanuit verschillende functies opgeroepen.

Dus global is noodzakelijk om het overzichtelijk te houden (immers geldt voor alle pagina's dezelfde variabele).
Pagina: 1