Heren (en dames natuurlijk!),
Ben bezig met wat PHP, maar kom er even niet uit. Reeds gezocht op internet, maar hier zitten natuurlijk de experts.
De volgende code:
<PRE>
<?php
include ('.functies');
$manual = "| <A HREF=\"doorvoeren.php\">Opnieuw</A>"; ## Menu toevoeging
if(isset($vraag)) {
if($vraag == "ja") {
doorvoeren();
} else if($vraag == "nee") {
print_header($manual);
print "Er is niets doorgevoerd...";
print_footer($manual);
}
} else {
start();
}
</PRE>
Bij de laatste 'else' zie je dat de functie 'start()' wordt aangeroepen. In deze functie wordt ook weer gebruik gemaakt van print_header($manual), echter is het probleem dat $manual niet bestaat in de functie start().
Nu kan ik dat oplossen door van start() start($manual) te maken, echter is dit erg omslachtig.
Bestaat er niet een mogelijkheid om de variabele $manual gebruiksklaar te maken voor ALLE functies die in dit PHP-script gebruikt worden?
Graag hoor ik van jullie..
Ben bezig met wat PHP, maar kom er even niet uit. Reeds gezocht op internet, maar hier zitten natuurlijk de experts.
De volgende code:
<PRE>
<?php
include ('.functies');
$manual = "| <A HREF=\"doorvoeren.php\">Opnieuw</A>"; ## Menu toevoeging
if(isset($vraag)) {
if($vraag == "ja") {
doorvoeren();
} else if($vraag == "nee") {
print_header($manual);
print "Er is niets doorgevoerd...";
print_footer($manual);
}
} else {
start();
}
</PRE>
Bij de laatste 'else' zie je dat de functie 'start()' wordt aangeroepen. In deze functie wordt ook weer gebruik gemaakt van print_header($manual), echter is het probleem dat $manual niet bestaat in de functie start().
Nu kan ik dat oplossen door van start() start($manual) te maken, echter is dit erg omslachtig.
Bestaat er niet een mogelijkheid om de variabele $manual gebruiksklaar te maken voor ALLE functies die in dit PHP-script gebruikt worden?
Graag hoor ik van jullie..