Maf geluid

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:13
Beste mensen,

Ik heb een raar probleem. Als ik met mijn muiswieltje scrol of gewoon de scrollbalk gebruik (en nu komt het) dan hoor ik een maf gepiep uit mijn kast komen.. als ik dit niet doe dan hoor ik het niet. Soms dan komt het uit zichzelf en als ik dan dus met de scrollbalken speel dan wordt het erger..

Ik heb geen idee waar het vandaan komt maar ik heb een vermoeden dat het van mijn mobo of proc komt.. wie kent dit uiterst raar probleem

Strava | AP | IP | AW

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het kan je voeding zijn (fans dan)
Als je namelijk bepaalde acties doet met je muis, dan belast je je processor meer en ga je dus meer energie verbruiken van je voeding. Doet je niets tot bijna niets, dan blijft je processor idle en verbruikt dus heel wat minder energie.
Dit is dus niets vreemds.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Webgnome
ok het is misschien niet vreemd :D maar dat geluid vind ik wel vreemd. is zo'n hoog piepend geluid.. of zou de fan op mijn processor gewoon aan vervanging toe zijn?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Dat is toch iets met je geluidskaart. Weet alleen niet zeker enzo...

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
ik krijg ook gepiep, als ik scroll en een pci videokaart gebruik. Maar dat gepiep komt toch echt uit m'n speakers en niet uit m'n kast...

• Webgnome
ik heb mijn stereouit staan dus dan komt het uit mijn kast.. :D

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

volgens mij heeft het niks met je voeding te maken hoor...
want dan zou die ook moeten piepen als je de proc gewoon zwaar belast.. (bv met koetje :)).. misschien moet je eens naar de drivers van je muis kijken... de nieuwste logitech driver kit downloaden ofzo ( ik neem aan dat je logitech hebt :P)...

• Webgnome
nee dat is het niet.. hier is het

home.wanadoo.nl/j.somhorst/test.wav

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1