Toon posts:

PMS 350 (???)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logo aangeleverd gekregen met de kleur PMS 350. Het schijnt dat dit Pantome Matching System is de drukwereld veel gebruikt word. In ieder geval, ik wil deze kleur dus in fotoshop gaan gebruiken, maar hoe kan ik weten welke RGB kleur dit is? Ik heb al heel veel afgezocht, maar kan nix vinden.

PS: Ik heb ook Illustrator (hiermee schijnt het mogelijk te zijn)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:15 schreef sKiLL4 het volgende:
Ik heb een logo aangeleverd gekregen met de kleur PMS 350. Het schijnt dat dit Pantome Matching System is de drukwereld veel gebruikt word. In ieder geval, ik wil deze kleur dus in fotoshop gaan gebruiken, maar hoe kan ik weten welke RGB kleur dit is? Ik heb al heel veel afgezocht, maar kan nix vinden.

PS: Ik heb ook Illustrator (hiermee schijnt het mogelijk te zijn)
Photoshop werkt ook met Pantone kleuren, druk maar eens op de voorgrond kleur en dan op "Eigen"
dan krijg je een heel lijstje met Pantone Process kleuren, of Toyo, of Pantone Coated, of.. nouja i think you get the point

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Anders open je in Illustrator die kleur en doe je Filter > Colors > Convert to CMYK ; deze kun je ook naar RGB converteren. Let wel dat de kleur niet helemaal kleur-echt blijft.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op zondag 13 januari 2002 19:26 schreef denki_akira het volgende:
"Eigen"
* Yellow|A denkt dat denk(i) eens aan de engelse photoshop moet gaan :)

#215134 oid denk ik zo :)

|{ brrr }] |

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

illustrator:
kies bij Window voor Swatch Libraries en kies daruit Pantone(coated, uncoated, whatever)
Als je dan in het lijstje je kleur opzoekt en je klikt in het Colorpalette op het pijltje aan de zijkant dan kun je kiezen voor RGB.
je hebt dan de juiste waardes :)

hmm, klinkt moeilijk... ;(

www.jurgroessen.nl