DVD Speler NTSC

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 10:21

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Hoi,

Ik zelf heb niet echt veel verstand van DVD's en NTSC, PAL dus ik heb de volgende vragen.

Ik ga misschien binnenkort een DVD speler kopen (alleen NTSC en regio vrij).

Alleen vroeg ik me af of ik mijn DVD's die ik hier in nederland gekocht heb daar ook op af kan spelen ?

Want als ik achterop de DVD kijk dan staat er regio 2 en dan soms met PAL erachter en soms niet.

Betekend dat als er geen PAL achter staat dat die dan ook NTSC kan afspelen?

Ps. Mijn TV kan zeker weten NTSC aan.

Specs Computer

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:30

Mad_Demon

de dokter

NTSC = Never The Same Color :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Hmm, als je een PAL dvd in een regiovrije NTSC dvd speler (bv. eentje uit de USA) stopt komt er gewoon een PAL signaal uit, en bij een NTSC dvd een NTSC signaal, dus je moet een tv hebben die beide systemen aankan wil je zowel PAL als NTSC afspelen.

In Europa is het wat anders, de meeste Europese PAL dvd spelers hebben de mogelijkheid om het NTSC signaal van een NTSC dvd om te vormen naar PAL of PAL60. Omgekeerd hebben NTSC dvd spelers de mogelijheid dus niet om PAL om te zetten naar NTSC, ze geven gewoon het PAL signaal als output.

En btw alle regio 2 dvd's zijn PAL.

• Elroy
  • Laatst online: 04-03 10:21

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 22:54 schreef finnyhut het volgende:
Hmm, als je een PAL dvd in een regiovrije NTSC dvd speler (bv. eentje uit de USA) stopt komt er gewoon een PAL signaal uit, en bij een NTSC dvd een NTSC signaal, dus je moet een tv hebben die beide systemen aankan wil je zowel PAL als NTSC afspelen.

In Europa is het wat anders, de meeste Europese PAL dvd spelers hebben de mogelijkheid om het NTSC signaal van een NTSC dvd om te vormen naar PAL of PAL60. Omgekeerd hebben NTSC dvd spelers de mogelijheid dus niet om PAL om te zetten naar NTSC, ze geven gewoon het PAL signaal als output.

En btw alle regio 2 dvd's zijn PAL.
Dat alle regio dvd's PAL zijn is niet waar want Japan zit ook op regio 2 en die hebben daar NTSC

Specs Computer

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als dat ding alleen NTSC ondersteund dan lijkt me niet dat je er pal dvds op kan afspelen.
Tenzij je gewoon een NTSC/PAL dvd player koopt....

• menn0
  • Laatst online: 11:47
Idd je kan het niet spelen helaas, je moet er een kopen die zowel pal als NTSC ondersteunt, meeste pioneers doen dat (de europese modellen althans)

Succes en ga dus niet die kopen MITS !! --> je allemaal regio 1 films gaat kopen en je tv wel ntsc aan kan (dat kunnen de meeste betere wel handelen!)

• finnyhut
  • Laatst online: 17-12-2025
Op zondag 13 januari 2002 23:40 schreef menn0 het volgende:
Idd je kan het niet spelen helaas, je moet er een kopen die zowel pal als NTSC ondersteunt, meeste pioneers doen dat (de europese modellen althans)

....
Volgens mij staat in mijn 1e post toch echt de waarheid (op dat regio 2 in Japan na dan), op http://www.dvdshippers.com/universal.html zeggen ze hetzelfde:

"You may have even purchased a Modified Pioneer, Toshiba, Sony or JVC player only to find out that when you put in a Region 2 PAL disc from Europe all you get is an unviewable rolling black and white picture. This is because these players only pass through the signal of the dvd as it is recorded and European discs are recorded in PAL for their PAL TVs, but USA-made TVs work in NTSC which operates on a different frequency. These modified players only work with Multisystem TVs that are capable of playing both PAL and NTSC signals."

Dus als je tv PAL aankan moet ie 't gewoon doen lijkt me....

Verwijderd

Wat je in ieder geval moet doen is een DVD speler hier kopen, das makkelijker met garantie en zo ;) en zorgen dat deze regio vrij is.

Bij de mediamarkt bijvoorbeeld, doen ze niet moeilijk, daar zijn ze allemaal al regiovrij. Dan hoef je die kosten niet meer te spenderen.

Als je DVD speler regio vrij is gemaakt, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over welke DVD's wel en niet kunnen worden afgespeeld. (regio 1 - 6)

Je hoeft dus enkel te kijken of je TV (zoals je zelf al bevestigd) NTSC aan kan, hiervan ligt de freqentie indeling net iets anders. SECAM is frans, maar daar hoef je geen rekening mee te houden, want franse DVD's zijn tevens regio 2 (PAL).

• tspawn
  • Laatst online: 08-03 13:46
Zijn ze bij de mediamarkt, allemaal unlocked ?? Meen je dat ? Dat is leuk om te weten ... :) Of alleen bij bepaalde merken ??

Verwijderd

Voor zover ik heb gezien (en ik ben best eeen MM verslaafde te noemen) zijn ze regiovrij (misschien de duurdere niet, maar dan praten we over 2400 guldens en plus..

en de Sony's ben ik ook niet zeker van (die schijnen iets moelijker te doen met "unlocken")

Ik heb er laatst een Yamaha gekocht voor iemand en die was gewoon regio vrij (S520 model)

• tspawn
  • Laatst online: 08-03 13:46
Heb de JVC XV-521BK, enig idee ??

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb de Cat DV-922 RegioVrij alleskunner. Erg tevreden mee, en was meer 350piek bij Conrad in oktober.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
het is nog erger.....die goedkope mediamarkt troep dvd dingen (Lenco), kun je zelfs zo instellen dat ze de macrovision uitzetten.

bij yamakawa werkt dat niet :( alleen hebben die weer een handigheidje om DVD's af te spelen die absoluut NIET werken met een regiovrije speler

grz e
Pagina: 1