[WinXP] Resolutie wil niet hoger!!

Pagina: 1
Acties:

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Topicstarter
Dag mensen, ik zit met een (luxe)probleempje...
Ik heb een paar weekjes mijn nieuwe compu (zie sig.) met een Iiyama HM703UT (VMP 413) en GF2 Pro. Na mijn installatie van WinXP Pro heb ik m'n monitor driver aangepast naar de 'originele van Iiyama' en deze herkent m'n monitor ook als HM703UT, dus no probs so far....
Als ik echter bij de eigenschappen van m'n beeldscherm kijk, zie ik dat de maximale resolutie volgens Windows 1600x1024 is, terwijl ik zeker weet dat deze ook 1600x1200 aan moet kunnen en misschien zelfs 2048x1536 (heb k zelfs geprobeerd, met suc6 dmv Powerstrip)....

Ik heb vervolgens geprobeerd om met Powerstrip een 'custom monitor driver' aan te maken, die wel tot 2048x1536 aan zou kunnen, maar daar ging Windows n beetje van flippen (deed t dus niet).

Mijn vraag is nu of iemand het zelfde probleem heeft (wellicht met een andere monitor) en of/hoe dit op te lossen is (met een progje, *.inf file aanpassen van monitor-installatie of wat dan ook). Dus tips, trucs (whatever) is welkom!!!

Tnx in advance, J__O

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
Heel simpel.

Ga naar geavanceerde beeldscherminstellingen en ga daar naar het tabje met de refresh rate en haal daar het vinkje weg dat hij de instellingen die hij niet aankan niet weergeeft. Werkt dat niet toch even andere driver proberen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Ik draai met mijn 19" ook 1600*1200 probleemloos, en ik kan hem ook op 2048*1536 zetten, maar dat is dan 16 bits kleuren en een frequentie van 60hz.

Ik kon na de fresh install van 2002 ook maar tot 1600*1200. Je moet de zogeheten "nVidia Refresh Rate Fix" ff installeren en dan kun je je frequenties op alle resoluaties die je monitor aankunnen op zijn hoogst zetten.

Zorg ook dat je de laatste DetonatorXP (23.11) heb geinstalleerd!

Klik hier om nVidia Refresh Rate Fix 2.1 te downloaden!

-Stuit

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Topicstarter
Ik heb idd allang Detonator 4 23.11 draaien, de NVRefreshratefix had k ook al, maar door dat vinkje dat zegt 'hide modes this monitor cannot display' deed ie t! Nouw doet ie t perfect :9~

Tnx people, and remember:
"Take care of yourselves...... and each other!"