Toon posts:

smoothwall+chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
effe een vervelend probleempje:

ik heb een 486 met smoothwall erop en wil het als router gaan gebruiken, maar ik zit nog met een paar problemen:

er zitten 2 dezelfde netwerkkaarten in en hij herkent er maar 1 van de 2 tegelijk (kan wel kiezen welke)

maakt geen verbinding met internet (waarschijnlijk omdat het mac-adres van de netwerkkaart niet klopt)

ik kan de 486 alleen vanuit een andere pc op het netwerk configureren als ik er 1 van de 2 netwerkkaarten uit haal.

heeft er iemand een oplossing hiervoor (ik heb chello)

Verwijderd

dat hij maar 1 van de 2 netwerkkaarten ziet (ofja; accepteert) heb ik ook gehad... enige oplossing daarop was een anderen netwerkkaart!
Wat je wel kunt doen is even naar chello opbellen en zeggen dat je een andere netwerkkaart wilt, als die 486 USB ondersteund (zal wel niet...:() dan moet je om een usb-kaartje vragen, dan bespaar je in ieder geval een netwerkkaartje :)
Succes.......

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31

evol

hello world

En 1 van die 2 netwerkkaarten is wel de kaart die je van chello hebt gehad?
Bij mij pakte die in eerste instantie alleen de chello kaart, en de ander niet. Andere kaart erin en werkt nu perfect.

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Topicstarter
nee, er kunnen alleen isa-kaarten in en die van chello is pci. Heb nog een isa-kaart (realtek) maar die wordt niet herkend door smoothwall.

ps ik mag chello niet bellen helaas

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:41
Why not?

En mijn ervaring is dat chello met alle netwerkkaarten werkt, maar goed, dat kunnen ze maybe ergens bij chello instellen per gebruiker... :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij lopen er nu 2 dingen door elkaar.
Ik zou eerst proberen om te zorgen dat je OS beide NICs herkend, en daarna gaan kijken of 'ie een IP wil krijgen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
hij herkent ze wel allebei in de setup, maar kan ze niet tegelijk gebruiken. Ze zitten op dezelfde irq by the way.
heb met een paar andere netwerkkaarten geprobeerd om een ip te krijgen maar dat gaat ook niet

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:22

botoo

💀 too old to die young

Je kan 1 van de isakaarten toch een ander irq toewijzen?
Misschien helpt fysiek verplaatsen al?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
effe melden:
het probleem is opgelost doordat ik een andere pc heb gekregen (waar wel pci-sloten in zaten). Met de kaart van chello erin werkt alles perfect

In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1