intel p166 zonder koeling?

Pagina: 1
Acties:

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
Is het mogelijk om een oude p166 zonder koeling zijn werk te laten doen? Hij staat hier alleen maar wat netwerkverkeer te routeren, verder gebeurt er niets op die pc... Maar hij staat onder mijn bureau, en kan 's nacht niet uit...

En dan slaap je best slecht.... :)

Dus, kan die proc.koeler eraf?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Fallout
  • Laatst online: 22:20
probeer et zou ik zeggen....je kan ook alleen de passieve heatsink erop laten zitten....dat lukt zeker!

Verwijderd

je moet er wel een heatsink op doen!

ik had een pI 100mhz en daar zat niet eens een heatsink (meer) op, resultaat: doorgefikt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 19:05 schreef allanzoet het volgende:
je moet er wel een heatsink op doen!

ik had een pI 100mhz en daar zat niet eens een heatsink (meer) op, resultaat: doorgefikt!
Idd. Hoe heet zo'n geval wordt hangt nogal af van de versie:

-P54C - draait op 3.3V
-P54VRE- draait op 3.45V
-P55C- MMX: draait op 2.8V

Het moge duidelijk zijn dat de P55C het minste warmte zal produceren en dat de VRE gewoon bagger is (fabrieksmatig OCen van een CPU noem ik dat :r ). In alle gevallen een flinke heatsink monteren. Bij de P55C voldoet waarschijnlijk de huidige met de fan uit, bij de andere moet je een speciale 'oversize' heatsink zoeken (in de gemiddelde grabbelton voor een € of 2).

Denk trouwens ook aan het vervangen/op 7V zetten van de PSU fan- die is meestal luidruchtiger dan de CPU fan op zo'n ouwe bak. Wat dan ook je doet, NIET verwijderen of uitzetten- straks heb je een mooie kampvuur achterin je PC.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

En als je de CPU nou eens op een wat lager aantal Mhz laat draaien...? Zou dat niet beter kunnen dan? minder kans doat ie doorfikt!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
je moet het voltage dan lager zetten,
niet zozeer de mhz`jes :)

ik zou die fan op 5 of 7 volt zetten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 20:05 schreef marteltor het volgende:
je moet het voltage dan lager zetten,
niet zozeer de mhz`jes :)

ik zou die fan op 5 of 7 volt zetten
Beide zijn relevant. MMX CPU heeft een min. multiplier van 2x- dus 133MHz - lager gaan kan dmv de FSB te verlagen, maar dat merk je ook in netwerkprestatie, dus niet doen, 'gewoon' kan 1.5 aan, dus 100Mhz.
Maar je bent afhankelijk van Vcore settings- die kon je toen zelden per 0.25V verlagen als nu- vaak waren er maar 4 settings ofzo. Maarja, gewoon ff kijken wat werkt.

Oslik blyat! Oslik!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:28
dank aan allen, we gaan eens proberen :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb een P1 100Mhz en die gaat ongekoeld zonder problemen naar de 150Mhz, voor 166Mhz had ie te weinig voltage :(
8-)

Specs

Verwijderd

"k heb zo'n 166mmx met een gigantische heatsink. Wel lekker stil. En hij wordt niet warm

Verwijderd

alleen heatsink wil wel werken voor bepaalde tijd
maar na lange tijd ( meer dan $enkele weken ), krijg je PI
toch klappen ( instabiliteit )

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:00 schreef bobl het volgende:
Is het mogelijk om een oude p166 zonder koeling zijn werk te laten doen? Hij staat hier alleen maar wat netwerkverkeer te routeren, verder gebeurt er niets op die pc... Maar hij staat onder mijn bureau, en kan 's nacht niet uit...

En dan slaap je best slecht.... :)

Dus, kan die proc.koeler eraf?
koeler kan er best af zolang je het koelblokje maar laat zitten

Verwijderd

Moet geen probleem zijn , ik heb eeb p200 staan en draait al bijna 2 jaar continu zonder problemen, heb er wel een goede "contactzalf" en een flink blok met koelvinnen op zitten.
Grtzzzz. Henk
Pagina: 1