Toon posts:

mobo met onboard staat niet aan in bios...??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
een vriend van me heeft een voodoo 2 add on kaart gekocht nou had hij al een onboard ati rage pro en nou heeft hij die uitgezet in de bios.
ik natuurlijk boos op hem want nu gaat de pc wel aan maar hij start dus niet op.
nou lukt het mij niet om het op te lossen weet iemand hoe ik die weer aankrijg(ik kan dus nix ik kan niet in de bios komen)
ik heb de batterij er al gehaald en de pc opgestart en uitgedaan en daarna de batterij er weer ingedaan.
wie weet de oplossing???
blade

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ff de drivers van de oude kaart er af halen met die onbaord rage en de nieuwe videokaart drivers instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
de drivers????
ik kom nergens ik kan niet eens in de bios de monitor slaat ook niet aan ofzo.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

even andere vid. kaart erin zetten .

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
als dat kon had ik dat wel gedaan maar hij heeft alleen pci en ik kan zo snel niet een pci kaart vinden het kan toch wel op te lossen zijn zonder extra middelen!?!?!?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Misschien de batterij er te kort uit gelaten.
Zit er geen clear CMOS jumper op het bordje?
(En anders heeft je vriend een probleem, who cares, niet spelen met dingen waar je geen verstand van hebt)
Modern stukje techniet zo'n Voodoo II, moet er hier ook nog 2 hebben liggen :)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
ja het boeit mij wel dat jou het niet boeid dat snap ik maar ik wil het oplossen maar waar zou die jumper moeten zitten dan???

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 13 januari 2002 19:11 schreef DJ-BLADE het volgende:
ja het boeit mij wel dat jou het niet boeid dat snap ik maar ik wil het oplossen maar waar zou die jumper moeten zitten dan???
Wat voor mobo heb je ?!? Bv. asus handleidingen kun je downloaden, hierin staat welke jumper je nodig hebt (met foto).

Heb je de netstroom er wel afgehaald bij het uithalen van de batterij ?!? Normaal gesproken houdt de bios dit zonder baterij echt niet lang uit.....

Ik neem aan dat je de voodoo er wel uitgehaald hebt bij het verwijderen v.d. batterij e.d.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet gewoon opstarten, iedere sec op F2 rammen, vervolgens F6, dan enter, F10 en dan enter.
Zo laad hij meestal de standaard settings (je ziet wel niets, maar dat boeit niet)

Verwijderd

trek dan je cmos batterij druit! wil ook wel eens helpen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben daar net weer geweest en heb alles geprobeert ik heb zo een jumper geprobeerd en de batterij eruit gehaald en dan opgestart.
ik heb die voodoo kaart er ook uitgehaald.
het is trouwens zo een ellende ding zo een oude packard bell 400 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
terw_dan
wat jij zei heb ik niet geprobeerd heeft dat kans dan dat hij de standaar bios instellingen weer terug zet??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 19:49 schreef DJ-BLADE het volgende:
terw_dan
wat jij zei heb ik niet geprobeerd heeft dat kans dan dat hij de standaar bios instellingen weer terug zet??
Je zegt dat het een PB is met een 400Mhz processor.
Omdat het onboard VGA heeft lijkt me dit een Houston moederbord (van Gigabyte).
Hiermee kom je in de bios met F2, met F5 laad je de defaults, F6 de originals en met F10 doe je exit. (wel na alles enter, behalve F2).

give it a try.

Verwijderd

Topicstarter
dus als het ware is het niet erg dat ik nix kan zien ik druk gewoon f2 en dan f6 enter ??en daarna?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 20:07 schreef DJ-BLADE het volgende:
dus als het ware is het niet erg dat ik nix kan zien ik druk gewoon f2 en dan f6 enter ??en daarna?
Ik weet niet of die bak post of niet, doet hij dat wel, dan zou je in de bios moeten kunnen komen.

Volgens mij staan geluid en modem dan wel uitgeschakeld (deze zitten ook onboard, dus dat zou het geval kunnen zijn bij de Houston)

Verwijderd

Topicstarter
geluid?lijkt mij niet daar heeft hij niet aangezeten hoor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 20:11 schreef DJ-BLADE het volgende:
geluid?lijkt mij niet daar heeft hij niet aangezeten hoor.
Maar er is een mogelijkheid dat deze weer op disabled wordt gezet bij het resetten van de bios.

Verwijderd

Topicstarter
ow oke ik snap het nie helemaal maar het gaat mij er op dit moment om dat we weer in de bios kunnen komen en dat hij die vga gedoe kan inschakelen.ik hoop dat dat lukt met f2-f6 enter .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 20:14 schreef DJ-BLADE het volgende:
ow oke ik snap het nie helemaal maar het gaat mij er op dit moment om dat we weer in de bios kunnen komen en dat hij die vga gedoe kan inschakelen.ik hoop dat dat lukt met f2-f6 enter .
vergeet F10, enter niet om te herstarten.

Verwijderd

Topicstarter
godver ik kom nergens maar hij heeft wel zo een isa slot die zijn toch heel goedkoop dan kan ik toch zo een kaart kopen voor ff in de bios te komen.
want je kan mij niet wijsmaken dat hij nu nooit meer kan computeren.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Weet niet of dat ISA-kaartje gaat lukken, maar als je in de buurt van utrecht woont heb ik nog wel een PCI-kaartje voor je liggen.(anders ook wel natuurlijk, maar ik heb geen eigen vervoer om 'm te komen brengen ;) )
Heb je al gekeken welk moederbord het daadwerkelijk is? (staat er vaak wel op)
Misschien maakt het manual op de website het een en ander duidelijker (of heeft die vriend het boekje niet gewoon nog?)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
ja hij heeft die boekje maar er staat nix over het merk er staat iets over mediastar ofzo en er staat ook in van cmos clear en waar dat zit maar dat is een jumper wat moet ik ermee doen dan ik heb het eruit gehaald er weer ingedaan en deruit gehaald en opgestart en dan weer erin nadat ik hem uitgeschakeld wat moet ik doen.(ik woon trouwens in zoetermeer)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 20:05 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Je zegt dat het een PB is met een 400Mhz processor.
Omdat het onboard VGA heeft lijkt me dit een Houston moederbord (van Gigabyte).
Hiermee kom je in de bios met F2, met F5 laad je de defaults, F6 de originals en met F10 doe je exit. (wel na alles enter, behalve F2).

give it a try.
Verkeerd gelezen, Danny- bovenaan zegt hij ATi Rage Pro- dat betekent waarschijnlijk eerder een Tempest of een Suva (beide gevallen MSI, de ene met ZX, de andere met LX chipset)- zal morgen ff checken op het werk, maar ik meen te herinneren dat iig de Tempest een jumper had om onboard VGA uit te zetten- zit tussen de CPU en de mem in, naast de northbridge (die chip met de groene heatsink) en heet 'VIDEO'. Probeer die ff te verzetten, als je hem ziet.

Trouwens, DJ-Blade, doe ff een beetje rustiger aan- elk halfuur lopen schelden en tieren maakt het niet aantrekkelijker om je te helpen. Je kunt trouwens zelf opzoeken welke mobo je hebt- kijk tussen de onderste 2 ISA sloten. Daar staat geheid een nummer (Bijv: MS-6147)- post die ff en we weten precies waar je naar kijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik schelden??dat moet je me toch eens uitleggen.
het zal wel hij heeft maar 1 isa slot en ik ben nu niet bij hem maar ga morgen weer langs hem.
dus ik hoop niet dat deze topic gesloten wordt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 21:21 schreef DJ-BLADE het volgende:
ik schelden??dat moet je me toch eens uitleggen.
Ik citeer:
godver ik kom nergens
:+

Maar ff on-topic:
het zal wel hij heeft maar 1 isa slot en ik ben nu niet bij hem maar ga morgen weer langs hem.
dus ik hoop niet dat deze topic gesloten wordt.
Denk ook niet dat hij zomaar dicht gaat. Mijn geheugen laat me in de steek om te zeggen precies welke mobo ATi Rage Pro en 1 ISA heeft (waarschijnlijk 3 PCI erbij), maar tegen morgenochtend 11u heb ik het voor je uitgezocht. Ik denk steeds meer aan de Tempest- MSI-6147 inderdaad, dat zal dan tussen de onderste 2 PCI staan. En dan is er dus een jumper onder de groene chip die je moet verzetten en klaar is kees.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm 1 keer godver maar dat ter zijde er zaten 3 pci ja en 1 isa helemaal beneden.
ik kan morgen ook even kijken maar dat zal pas rond 4 uur zijn.
maar dion_b post je het morgen dan wel voor me??
blade

• RammY
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

is het toevallig niet een Gigabyte 6wmm7.... die heb ik in mijn PB hangen.... 733 maar ik kan disabelen wat ik wil maar daar gaat ie niet van uit.....

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
nou lijkt me sterk hoor deze is nogal een oud ding 1998/1999 .

• RammY
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

moet midden op je mobo staan. Deze is 1999/2000
en wat heb je dan... slot of socket

Deze advertentieplaats is te huur!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 21:54 schreef RamShackle het volgende:
is het toevallig niet een Gigabyte 6wmm7.... die heb ik in mijn PB hangen.... 733 maar ik kan disabelen wat ik wil maar daar gaat ie niet van uit.....
Nope, deze heeft ATi Rage pro onboard, jouw Houston 3+ (GA-6WMM7 Rev.3.1 (d8 ik)) heeft i810(E) on-chip VGA.

Om die uit te krijgen:
- zorg dat in BIOS PCI op primary adapter staat en dat er op dat moment GEEN PCI VGA erin zit.
- laten booten, in Win (met onboard VGA) naar Device Manager gaan. Daar bij de i810 Properties Disable in this hardware profile aanvinken. OK en Shutdown (NIET restart.
- Stekker eruit, PCI erin, stekker erin, VGA kabel op PCI VGA
- Booten maar... als het goed is nu met de PCI adapter.

Let op dat evt IRQ conflicts ervoor kunnen zorgen dat dit niet werkt- probeer in een van de andere PCI sloten.

Oh, en DJ-Blade dit moet jij dus NIET doen- andere mobo ;)

Oslik blyat! Oslik!

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
voodoo2 ADD ON zegt al genoeg hoop ik... die rage aanzetten en het externe doorluskabeltje in de Rage en in de VooDoo dan de monitor in de andere uitgang.

voodoo2 is geen stand alone kaart

edit: moet je dus weer ff die Ati aan pleuren en dan kijken

ik zal het wel niet snappen

Verwijderd

Topicstarter
SuperSucker
jij snapt het nie geloof ik ik kom nergens die ati staat toch uit in de bios.dus als ik hem doorlus (wat ik al gedaan heb)dan heeft dat hetzelfde effect.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 13 januari 2002 21:17 schreef dion_b het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen, Danny- bovenaan zegt hij ATi Rage Pro- dat betekent waarschijnlijk eerder een Tempest of een Suva (beide gevallen MSI, de ene met ZX, de andere met LX chipset)- zal morgen ff checken op het werk, maar ik meen te herinneren dat iig de Tempest een jumper had om onboard VGA uit te zetten- zit tussen de CPU en de mem in, naast de northbridge (die chip met de groene heatsink) en heet 'VIDEO'. Probeer die ff te verzetten, als je hem ziet.

Trouwens, DJ-Blade, doe ff een beetje rustiger aan- elk halfuur lopen schelden en tieren maakt het niet aantrekkelijker om je te helpen. Je kunt trouwens zelf opzoeken welke mobo je hebt- kijk tussen de onderste 2 ISA sloten. Daar staat geheid een nummer (Bijv: MS-6147)- post die ff en we weten precies waar je naar kijkt.
Blaat, je hebt inderdaad gelijk, even niet naar die ATI gekeken.
Maar ik krijg idd sterk het vermoeden dat dit idd een Tempest is (volgens mij gebruikten we de SUVA alleen voor 350Mhz en lager, maar dat weet ik zo niet zeker).
dessalniettemin had hij mijn trucje wel kunnen werken (alleen is tempest DEL meen ik ipv F2)

En mocht je een isa kaartje nodig hebben. Hier nog eentje liggen, kom maar halen.

Verwijderd

Topicstarter
en waar mag Cuijk wel niet zijn?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 23:13 schreef DJ-BLADE het volgende:
SuperSucker
jij snapt het nie geloof ik ik kom nergens die ati staat toch uit in de bios.dus als ik hem doorlus (wat ik al gedaan heb)dan heeft dat hetzelfde effect.
Hij staat dus niet in BIOS maar per jumper uit. Da's ff wat anders.
dessalniettemin had hij mijn trucje wel kunnen werken (alleen is tempest DEL meen ik ipv F2)
Lijkt me sterk als het per jumper uitstaat dat je dat met BIOS defaults terugbrengt, maar als het de Suva is zou het nog wel kunnen ook (die trouwens nooit@350 had gekund- hooguit 333 of 366 (LX ondersteunt geen 100MHz FSB en Suva heeft trouwens PPGA)
en waar mag Cuijk wel niet zijn?
Halverwege tussen Groesbeek en Boxmeer. De Romeinen noemden het Cuculum :+

Maar misschien handiger: in de buurt van Nijmegen, 2 haltes met de stoptrein richting Roermond

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
ja daar woon ik dus helemaal niet dichtbij en heb geen vervoer woont er niet iemand dicht bij zoetermeer zodat ik ff een oude pci kaar kan lenen om snel ff in het bios te komen??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IF (onboard video uitgezet in BIOS)
AND (PC werkt niet meer)
THEN (haal de batterij eruit voor een uurtje)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op maandag 14 januari 2002 09:31 schreef DJ-BLADE het volgende:
ja daar woon ik dus helemaal niet dichtbij en heb geen vervoer woont er niet iemand dicht bij zoetermeer zodat ik ff een oude pci kaar kan lenen om snel ff in het bios te komen??
Sowwy, heb geen pci kaarten. Probeer die bak eens op te starten met de home knop ingedrukt. Misschien dat je daar verder mee komt (chaintech mobo's moeten op die manier namelijk default gestart worden).

Verwijderd

k heb er nog wel eentje.
mag je wel ff lenen.
mail maar voor een afspraak
s_blaauwgeers@hotmail.com

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 13 januari 2002 21:49 schreef DJ-BLADE het volgende:
hmm 1 keer godver maar dat ter zijde er zaten 3 pci ja en 1 isa helemaal beneden.
ik kan morgen ook even kijken maar dat zal pas rond 4 uur zijn.
maar dion_b post je het morgen dan wel voor me??
blade
OK, zoals beloofd voor 11u 's ochtends (nee, weinig geslapen idd >:) )

Goed, 2 mogelijkheden voor ATi, 3PCI en 1ISA, inderdaad de MSI-6147 Tempest en de MSI-6159 Suva. Verschil is snel te zien: de Tempest heeft een Slot1 CPU, de Suva een Socket370 PPGA.

Voor Tempest:
- inderdaad een jumper, zoals hierboven omschreven. Op oudere revisies staat er in het wit 'VIDEO' bij, op nieuwere planken heet het gewoon 'JP2'. Om de onboard video aan te zetten, deze gewoon dichtjumperen, dus een jumper op beide pinnetjes en klaar is kees.

Voor Suva:
- volg gewoon de instructies van terw_dan hierboven (geen jumper dus het is idd in BIOS).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Voor Tempest:
- inderdaad een jumper, zoals hierboven omschreven. Op oudere revisies staat er in het wit 'VIDEO' bij, op nieuwere planken heet het gewoon 'JP2'. Om de onboard video aan te zetten, deze gewoon dichtjumperen, dus een jumper op beide pinnetjes en klaar is kees.
(het zijn er 3 er zit 1 pinnetje die dan over is)
Voor Suva:
- volg gewoon de instructies van terw_dan hierboven (geen jumper dus het is idd in BIOS)
dat heb ik gedaan maar nix werkte.
maar om even terug te komen op die oplossing van limoentje.
zou dat kunnen werken die batterij er een uur uitlaten ??en ja moet er nog wat meer gebeuren zoals moet hij aan staan dat uur ??ik heb niet zo heel veel verstand van jumpers enz.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 14 januari 2002 13:05 schreef DJ-BLADE het volgende:
Voor Tempest:
(het zijn er 3 er zit 1 pinnetje die dan over is)
STOP!! Welke mobo is het? Slot 1- Tempest dus of Socket 370- Suva?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil ik d8 dat bij socket 370 zo erin moet steken en bij die andere zoals het bij de moderne mobo's ??? de cpu moet je net als bij een modern mobo erin steken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 14 januari 2002 14:06 schreef DJ-BLADE het volgende:
wat is het verschil ik d8 dat bij socket 370 zo erin moet steken en bij die andere zoals het bij de moderne mobo's ??? de cpu moet je net als bij een modern mobo erin steken.
Slot 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.arstechnica.com/guide/building/pics/slot-1installed.jpg

So370:
Afbeeldingslocatie: http://www.arstechnica.com/guide/building/pics/lever.jpg
(maar er zit dan wel een koeler bovenop)

Dus de Slot1 staat rechtop op het mobo, terwijl de So370 plat erop ligt. Welke is het bij jou?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dat hij plat ligt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 14 januari 2002 15:51 schreef DJ-BLADE het volgende:
dat hij plat ligt
Dan heb je de Suva (MSI-6159)- helaas geen jumper. Probeer eerst eens met de stekker eruit JBAT 1 een seconde of 20 op 2-3 te zetten.

Er zit volgens mij nl een optie in BIOS voor primary display, die zou niet moeten uitmaken, maar het is het enige wat ik zo 123 kan verzinnen. Sowieso stekker eruit, anders helpt het niets.

[/edit]Kijk eens hier voor specs etc, controleer ff of dat wel de juiste mobo is (en let ff niet op dat de kast die erbij zit, die klopt waarschijnlijk niet)[/edit]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nou beste mensen het is opgelost ik heb ff van sjoerd (oude klasgenoot) een pci kaartje geleent en in de bios vga gedoe aangezet.
wat mij betreft wordt dit een slotje.
hartelijk bedankt voor alle hulp!!!
blade
Pagina: 1