Gezocht: Jukeboxachtig programma

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:13
Ik ben op zoek naar een heel specifiek programma:

ik heb binnenkort namelijk thuis een feestje, en ik heb net al mijn cd's omgezet naar mp3 en op een aparte harde schijf gezet.
Nu zou ik graag met mijn verjaardag graag mijn laptop op de tafel neerzetten, zodat iedereen zijn/haar liedje in een lijst kan zeten en dat die dan dus wordt afgespeeld, als dat liedje aan de beurt is.

Een paar eisen/wensen van het programma:
+ Er moet dus een soort wachtlijst gemaakt kunnen worden
+ Het moet heel eenvoudig te bedienen zijn. (Ik heb een aantal vrienden die niet zo'n helden zijn met computers, dat is ook de reden dat ik geen WinAmp aan wil zetten)
+ Als er geen liedjes meer in de lijst staan, dan moet hij dus "at random" liedjes gaan afspelen.

Verder zou het fijn zijn als:
+ Het programma crossfading zou ondersteunen
+ Je ook via een netwerk liedjes in de playlist zou kunnen zetten, zodat ik het ook op LAN-Parties zou kunnen gebruiken.
+ het programma freeware is. Al ben ik komende vrijdag jarig, dus zou een shareware-versie niet eens kwaad kunnen.

Is er iemand die een dergelijk programma kent? Graag een URL of zelfs alleen een naam; dan zoek ik wel op Google.

Ik heb al geprobeerd om op Google te zoeken naar een dergelijk programma, alleen het is héél moeilijk keywords te bepalen waarop je wil zoeken. En verder ben ik wel wat programma's tegengekomen, alleen die voldoen niet helemaal aan mijn wensen/eisen.

(P.S.: De Laptop wordt op de versterker aangesloten, zodat je ook natuurlijk een beetje geluid hebt, i.p.v. die laptopspeakertjes)

Verwijderd

Het programma wat je zoekt is RealJukebox plus.
Erg goed programma

Je kan er playlists mee maken en het ene nummer in het andere laten faden.

Als je gaat installeren moet je als eerste Realplayer installeren en dan Realjukebox Plus (anders krijb je een error)

Waar?
Bij www.download.com moet je -> Morpheus of Kazaa downloaden
En dan via dat programma zoeken op de namen van de programma's

:)

Verwijderd

Music Match Juxebox, te downloaden via http://www.downloads.com, en dan ook even een kazaa achtig iets gebruiken om te zoeken naar een tweak ;)...

• Flard
Ik heb beide programma's gezien (MusicMatch heb ik gebruikt om de cd's te rippen naar mp3). Maar ze zijn allebei niet echt wat ik zoek.
Ik ben meer op zoek naar een programma zoals je ook een café's ziet. (Ik heb ze daar tenminste weleens gezien).
MusicMatch en RealJukebox zijn eigenlijk nog te ingewikkeld voor wat ik zoek. (M.A.W.: mijn vrienden zijn te stom daarvoor :P)

Verwijderd

jaa, zoek ik ook al tijdje naar. Zit altijd in de kroeg beetje zoekend te kijken of ik de naam kan vinden van het programma, maar tot nu toe zonder suc6. Dus een naampje, zal handig zijn. Denk alleen dat zoiets niet in shareware of freeware te krijgen is.

• Flard
Daar was ik ook al bang voor.

Ik heb in café's ook al gezocht naar namen, maar ik kon ook zo niks vinden. Helaas... :'(

• masaman
  • Niet online
Wat ze in cafe's gebruiken is (vaak) Encore van een nederlands bedrijf. Je koopt de hardware + software die beveiligd is met zo'n dongle op de parallele poort.
Muziek koop je via een abonnement en je krijgt dan geen gewone MP3-tjes maar MP3's met een wave-header.
Niet te kopieren dus, MP3 ook niet (zonder apparte decoder plugin in Windows)

• Flard
Nu je het zegt: Encore. Die naam heb ik wel 's gezien op zo'n scherm.

Helaas dat het met zo'n dongles is enzo... ;(

Dan zal ik toch maar zelf aan de slag moeten gaan... Ik ga er zelf wel een maken, al had ik het programma eigenlijk vanavond nodig... maar dat haal ik dus niet meer.

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Pro versie van ClubScene!UK DJ heeft deze Jukebox functie.
Zie hier voor een screenshot wat gasten zien.

De Pro versie kost $43.

Trouwens een leuk progje dat ClubScene!UK DJ...

Edit:

PS] Nog gefeliciteerd met je verjaardag :)

Verwijderd

Nomad JukeBox van creative
kun je zo'n 450 cd in laden :)

• masaman
  • Niet online
Was er niet een van de GOT'ers begonnen om zelf zo'n programma te maken. Er waren destijds allerlei requests voor features...
Ging vrij goed, maar ik hoor weinig meer van. Eens kijken of ik dat topic kan vinden

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik wou eigenlijk de zelfde vraag stellen als de TS ! maar gezien deze vraag nog niet beantwoord is !

I reject your reality and substitute my own!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 13:34

mickjuh

Good news everyone!

Een schop van 2 jaar later :)

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 13:59

Shapeshifter

Get it over with

Ik gebruikte vroeger nog wel eens iets wat hier op lijkt het heette DJ2000 ofzo :P

Moet je maar even zoeken op google, of mij een mailtje sturen, heb vast nog wel ergens de pro ;)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tja in mijn ogen toch beter dan een nieuw topic ;)

Maar zoek eens op google naar mp3, jukebox en dan in combinatie met touchscreen.
Ik heb zo'n touchscreen en heb op die manier heel wat leuke programma's gevonden die het dus ook zonder touchscreen heel goed doen.
zit nu niet thuis dus kan zo ff geen namen noemen

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Precies iets wat op mn werk gebruikt wordt achter de bar: alcas
Maar zal niet makkelijk zijn om zomaar via een website aan te komen

System Specs

Verwijderd

tegenwoordig heeft itunes een party playlist, waar je gewoon nummers in de wacht rij kan zetten.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Anders maak je zelf iets met HTML en ASP of PHP en een van vele WinAmp-plugins...

offtopic:
Ik zou andere vrienden zoeken trouwens, die niet te stom zijn voor WinAmp :P

Bloed, zweet & koffie

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Gutteguttegut schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:52:
[...]
Tja in mijn ogen toch beter dan een nieuw topic ;)

Maar zoek eens op google naar mp3, jukebox en dan in combinatie met touchscreen.
Ik heb zo'n touchscreen en heb op die manier heel wat leuke programma's gevonden die het dus ook zonder touchscreen heel goed doen.
zit nu niet thuis dus kan zo ff geen namen noemen
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik heb ook wel eens zo'n programma gehad waar je links en rechts nummers in kon gooien. Ben alleen de naam vergeten van het programma. Maar ik geloof dat als je "dj" invoert bij tucows dat je al heel wat hits terug krijgt.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

BPM Studio of Virtual DJ of Tracktor DJ.

BPM studio heeft trouwen een auto-dj functie, waarbij hij automatisch die nr's voor je inelkaar mixed. Ook al werkt die functie voor geen meter. :+ ;) Tracktor DJ heeft em volgens mij ook wel.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

eghie schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:09:
BPM Studio of Virtual DJ of Tracktor DJ.

BPM studio heeft trouwen een auto-dj functie, waarbij hij automatisch die nr's voor je inelkaar mixed. Ook al werkt die functie voor geen meter. :+ ;) Tracktor DJ heeft em volgens mij ook wel.
Haha, dat ken ik... maar je kan vaak ook nog instellen hoelang dat infaden en outfaden duurt en wanneer hij dit moet doen... Maar nog klinkt dit nergens naar. :D

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Zij er ook proggies die op lichte machines draaien.. ? mijn Mp3 box is namelijk maar een p100 + 32mb.. draait nu winamp op.. alleen die kan mij net iets te weinig. Wat ik zou willen is..

1.Geen gebruikers (er is 1 iemand die de computer bedient)
2.makkelijk zoeken.
3. ligt kwa systeem eisen dus.
4. jingelbank.

Eisen vallen mee dus :P

Verwijderd

zoek eens op BPM studio. die heb ik ook thuis ongeveer het zelfde als die dingen die je in cafés ziet

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:14:
zoek eens op BPM studio. die heb ik ook thuis ongeveer het zelfde als die dingen die je in cafés ziet
die is wat te zwaar kwa systeem eisen !

• Roelos
  • Niet online
Het kan toch ook in Winamp of heb ik het mis? Volgens mij kan je gewoon in Winamp op een file gaan staan en vervolgens rechtermuisknop en dan 'enque to playlist' (of zoiets...ik zit nu op mijn werk en kan dus niet kijken) Dan wordt ie toegevoegd aan je playlist en ga je meerdere mp3'tjes enque-en dan speelt die het netjes in die volgorde af.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Roelos schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:28:
Het kan toch ook in Winamp of heb ik het mis? Volgens mij kan je gewoon in Winamp op een file gaan staan en vervolgens rechtermuisknop en dan 'enque to playlist' (of zoiets...ik zit nu op mijn werk en kan dus niet kijken) Dan wordt ie toegevoegd aan je playlist en ga je meerdere mp3'tjes enque-en dan speelt die het netjes in die volgorde af.
Maar als je niets meer toevoegd dan speelt hij steeds hetzelfde af...

• vosss
  • Laatst online: 23-08 08:41
Ik ben ook op zoek naar zoiets :)

Ik zie dat iTunes een mogelijkheid heeft (partyplaylist?!).
Voor zover ik weet heb ik dat thuis niet in iTunes zitten, is er een nieuwe versie van ofzo?

• Roelos
  • Niet online
mickjuh schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:35:
[...]

Maar als je niets meer toevoegd dan speelt hij steeds hetzelfde af...
Maar als je zelf eerst een plalist maakt, dan kan je binnen die playlist aangeven welk nummer die moet gaan spelen. Dus als jouw favo nummer op nummer 276 staat in de playlist kan je volgens mij door de rechtemuisknop te gebruiken aangeven dat dit nummer het eerstvolgende nummer moet zijn. Zo kan je ook een aantal nummers in de wachtrij zetten. (dan komt er tussen haakjes voor het nummer te staan op welke 'plek' die staat) Selecteer je niets, dan volgt die gewoon de volgorde die jij hebt opgegeven.

[ Voor 2% gewijzigd door Roelos op 13-12-2004 11:42 . Reden: typo ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 22:31
Op deze site vind je een heel simpel maar doeltreffend programma wat elke keer op mijn verjaardag een hit bleek te zijn.

Windows is compleet ontoegankelijk omdat je geen toetsenbord hoeft aan te sluiten. Hij voegt automatisch nummers toe aan de playlist als deze leeg begint te raken.

Verder kunnen je gasten hun favo muziek toevoegen als ze willen met de muis en een onscreen toetsenbordje. Tevens kan je instellen dat ze niet nummers mogen weggooien uit je playlist en andere gein.

Echt het beste wat ik heb gevonden tot nu toe.

http://www.foecking.de/partyplayer/

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

lj2000 schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:53:
Precies iets wat op mn werk gebruikt wordt achter de bar: alcas
Maar zal niet makkelijk zijn om zomaar via een website aan te komen
Alcaz is de firma die het levert. Die software zal wel het eerder genoemde Encore zijn. Niet aan te komen dus.

Sign here against sigs

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mkanon schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:34:
Ik wou eigenlijk de zelfde vraag stellen als de TS ! maar gezien deze vraag nog niet beantwoord is !
Je kan Foobar2000 gebruiken. Simpeler kan het bijna niet en het is nog gratis ook.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bary_nl/tweakers.net/foobar.jpg

http://www.foobar2000.org

• vosss
  • Laatst online: 23-08 08:41
Wannapuf schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:45:
Op deze site vind je een heel simpel maar doeltreffend programma wat elke keer op mijn verjaardag een hit bleek te zijn.

Windows is compleet ontoegankelijk omdat je geen toetsenbord hoeft aan te sluiten. Hij voegt automatisch nummers toe aan de playlist als deze leeg begint te raken.

Verder kunnen je gasten hun favo muziek toevoegen als ze willen met de muis en een onscreen toetsenbordje. Tevens kan je instellen dat ze niet nummers mogen weggooien uit je playlist en andere gein.

Echt het beste wat ik heb gevonden tot nu toe.

http://www.foecking.de/partyplayer/
Zoiets is denk ik wat TS (2 jaar geleden :+) zocht. Ik ga het iig volgende week vrijdag gebruiken tijdens mijn verjaardag :)

• Flard
Geweldig! _o_

Dit was echt precies wat ik zocht...

Wat een geweldig programma!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Flard schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:41:
Geweldig! _o_

Dit was echt precies wat ik zocht...

Wat een geweldig programma!
Het duurt even.. maar dan heb je ook wat :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1