[CSS/JS] zetten van css voor onLoad

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb een probleem bij het instellen van de style sheet. Als de aanroep naar de domTest() functie is mislukt (omdat JS uit staat), krijg ik in mooi grijs (zoals in mijn style sheet staat) de foutmelding gedrukt.

Maar als javascript wel aanstaat en de domtest word uitgevoerd. En als de browser beetje te oud is, dan krijg ik in standaard zwart de text. Schijnbaar word de CSS nog niet gezet, of document.write trekt zich er helemaal niet van aan. Ik ben nog javascript noob (wel een heeeeel klein beetje java ;) ervaring).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<html>
    <head>
        <title>Redirect</title>
        <link rel="stylesheet" href="master.css" type="text/css">
        <script type="text/javascript">

function domTest()
                {
                    //detecteerd op dit moment alleen IE zometeen ook de rest.
                    if(!document.getElementById){
                        document.write('<p><b>Can`t enter Alarmnummer`s homepage.</b></p>');
                        document.write('<p><b>Reason:</b></p>');
                        document.write('<p>Your current browser doesn`t support <a href="http://www.w3.org/DOM">DOM</a>,');
                        document.write(' please use a more modern browser e.g.: Internet Explorer 5.0 or higher or Mozilla.</p>');
                    }
                    else
                        document.location.href = 'main/frameSet.htm';
                }

</script>
    </head>
    <body onLoad="domTest(); return false;">
        <p>
            <b>
                Can`t access Alarmnummers`s homePage
            </b>
        </p>
        <p>
            <b>
                Reason:
            </b>
        </p>
        <p>
            JavaScript is not supported or disabled
        </p>
    </body>
</html>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat die CSS file nog niet is ingeladen kan ik me niet voorstellen, want als zo'n .css file niet bestaat duurt het altijd heel lang...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dus als die javascript WEL wordt uitgevoerd en het is GEEN IE dan krijg je de tekst in zwart? Je opent toch ook met document.write eigenlijk een 'nieuwe' pagina? JE zou natuurlijk ook op de oude html manier wat kleurtjes op kunnen geven.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de function bevat document.write()'s
die kan je dus niet onload aanroepen, want dan wordt de bestaande pagina overschreven (inclusief stylesheet)

voer het script niet onload uit, maar in de body, tussen script-tags

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen