[Mandrake] Plugins werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Netscape, Konqueror en Mozilla willen niet bepaald meewerken. Ik heb de flash plugin voor linux gedownload en volgens de manual geinstalleerd (eerst in de plugin dir van de browser zelf en toen dat niet werkte in de plugin dir in de homedir van de user), maar de hele plugin wordt gewoon niet gevonden en ik krijg dus steeds van die irritante popups bij sites die in flash gebouwd zijn.
Ook java applets werken niet. Ze worden heel even geladen maar dan blijft het applet gewoon grijs.
Wat is er mis?

Verwijderd

de rechten voor de files wel ok?

• Mini-me
  • Niet online
De files in /usr/lib/netscape/plugins zijn van de root, en de files in $HOME/.netscape/plugins van mijzelf
Lijkt me geen rechten-probleem, want dan zou de laatste manier alsnog moeten werken.

• Mini-me
  • Niet online
Kick :)

Verwijderd

In Konqueror onder de instellingen is een rubriek Netscape plugins. Daar kun je een aantal dirs opgeven waar ie moet kijken. Zijn die wel goed ?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Als je in Netscape 'about:plugins' in de adresbalk intikt, zie je waar hij de plugins vandaan probeert te halen. Zoekt-ie op de goede plek?

Mijn rechten staan trouwens zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-rwxr-xr-x    1 jeroen   users   57089 mrt 27  2001 cpPack1.jar
lrwxr-xr-x    1 root     root        35 aug 23 22:37 javaplugin_oji.so -> /etc/alternatives/javaplugin_oji.so
-r-xr-xr-x    1 jeroen   users  947992 feb 16  2001 libflashplayer.so
-rw-r--r--    1 root     root     18864 jan 12 13:41 libnullplugin.so
lrwxr-xr-x    1 root     root        46 nov  5 14:05 nppdf.so -> /usr/lib/Acrobat4/Browsers/intellinux/nppdf.so
-rw-r--r--    1 jeroen   users   21900 jan 26  2000 plugger.so
-r--r--r--    1 jeroen   users    4139 mrt 15  2001 raclass.zip
-r-xr-xr-x    1 jeroen   users  129088 mrt 15  2001 rpnp.so
-r--r--r--    1 jeroen   users    2363 feb 16  2001 ShockwaveFlash.class

En bij mij werkt de Java plugin, de Shockwave plugin en de Acrobat-reader plugin. Plugger werkt ook, maar dat merk ik niet echt bij normaal gebruik.

Best kans trouwens dat die plugins niet uitvoerbaar hoeven te zijn, maar het werkt, en ik heb geen zin dat te verknoeien. :P

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Mini-me
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 00:09 schreef janjanjansen het volgende:
In Konqueror onder de instellingen is een rubriek Netscape plugins. Daar kun je een aantal dirs opgeven waar ie moet kijken. Zijn die wel goed ?
Euhm.. kan ik niet vinden ??
Ik kan alleen een checkbox vinden met 'enable plugins globally' en die staat aan.
Op donderdag 17 januari 2002 00:21 schreef ajvdvegt het volgende:
Als je in Netscape 'about:plugins' in de adresbalk intikt, zie je waar hij de plugins vandaan probeert te halen. Zoekt-ie op de goede plek?
De plugins die ik wil gebruiken (dus onder andere flash) worden gewoon herkend. Zelfs dubbelop, omdat ik ze op beide manieren heb geinstalleerd (global en als user). Ze staan allemaal op enabled.

Maar toch werken ze niet.. blijkbaar zit er ergens anders iets fout?

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
In Mozilla moeten ze onder de /plugins subdir staan van de directory waarin het is geinstalleerd...

• Mini-me
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 01:01 schreef reinouts het volgende:
In Mozilla moeten ze onder de /plugins subdir staan van de directory waarin het is geinstalleerd...
Dat is bij Konqueror en Netscape ook zo en de plugins staan daar dus ook geinstalleerd, maar ze doen het gewoon simpelweg niet :?

• Mini-me
  • Niet online
Dan nog maar een kick...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Konqueror -> Settings -> Configure Konqueror -> Netscape Plugins, daar kun je bij de tab 'Plugins' zien welke plugins hij al heeft en met de button 'Scan for new plugins' laten zoeken naar plugins in de directories die daaronder staan. Levert dat wat op?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Mini-me
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 19:12 schreef odysseus het volgende:
Konqueror -> Settings -> Configure Konqueror -> Netscape Plugins, daar kun je bij de tab 'Plugins' zien welke plugins hij al heeft en met de button 'Scan for new plugins' laten zoeken naar plugins in de directories die daaronder staan. Levert dat wat op?
In het config scherm van Konqueror zie ik gewoon geen optie 'Netscape Plugins'.
Alleen bij 'Konqueror Browser' is er een tab Plugins en daar staat alleen een checkbox 'Enable plugins globally' die dus aangevinkt staat. Meer kan ik niet vinden :?

Ik heb trouwens KDE 2.2.1 met Konqueror 2.2.1, was ik ff vergeten te vermelden |:(
Pagina: 1