Weg met de floppy drive.

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 12:14
Ik heb het echt helemaal gehad met die floppy drives. Veels te klein wat opslag betreft, veels te groot wat formaat betreft, kwetsbaar, magnetisch etc.

Afschaffen en vervangen, bij voorkeur door een niet magnetisch en mechanisch medium.

Het moet volgens mij perfect mogelijk zijn om op de floppy kabel een smart-media reader aan te sluiten, waar je dan van kunt booten, en je hebt gelijk 4~256MB aan ruimte.

Wat vindt jij???

Poll: Dit wil ik ipv een floppy-drive
ZIP of iets dergelijks
Compact Flash
Smart-media
LS120
Iets anders
Ik wil m\'n floppy NOOIT kwijt

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=854&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
? ik klik op 'iets anders' maar mijn stem (de eerste ) naar 'ik wil mijn floppy nooit kwijt' :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ik stem op "iets anders" en word bedankt voor m'n vote op "ik wil m'n floppy drive nooit meer kwijt"

ik verklaar bij deze deze poll voor Ongeldig! :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jou keuze is niet bij ons bekend :?
Je hebt poll# 852 in combinatie met item# 6 geselecteerd.
Bij "Ik wil hem nooit kwijt".

Ik vind dit het vervalsen van een poll en het er keihard door willen drukken van je eigen mening...

Kan dus wel dicht...

Virussen? Scan ze hier!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 12:14
POLL aangepast, zat foutje in :(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19
helemaal opnieuw merk ik :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

weg met die rot floppie, het is gewoon een flop in deze tijd met HD's van gigabytes en DVD's tussen floppy en CD-r zit een te groot verschil. Weg met flop, het heeft z'n tijd gehad...het is tijd voor vernieuwing

/dev/null

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 13 januari 2002 18:09 schreef superbikkel het volgende:
Afschaffen en vervangen, bij voorkeur door een niet magnetisch en mechanisch medium.
CDRW misschien?
Mijn diskdrive is al maanden geleden kapot gegaan en dat boeit me ook niet. Heb het totaal niet nodig.

Het is trouwens toch "diskdrive" en geen "floppiedrive"?
Floppies waren die zwarte zachte 5.25" dingen die ook bij mn apple][ zaten.

Verwijderd

Ik heb het echt helemaal gehad met die floppy drives. Veels te klein wat opslag betreft, veels te groot wat formaat betreft, kwetsbaar, magnetisch etc.

Het moet volgens mij perfect mogelijk zijn om op de floppy kabel een smart-media reader aan te sluiten, waar je dan van kunt booten, en je hebt gelijk 4~256MB aan ruimte.

Wat vindt jij???

ZIP of iets dergelijks
Compact Flash
Smart-media
LS120
Iets anders

[afbeelding]

Ut is toch allemaal prul >:)

Verwijderd

Ik heb "nooit wegdoen" gekozen.
Er zijn nog geen vervangers.

Eisen die ik stel, aan het nieuwe medium, waar een floppydrive dus al aan voldoet:

*BIOS boot support
*in dos zonder driver benaderbaar
*schrijfbaar
*read-only te maken dmv schuifje.
*standaard-medium.

Verbeteringen:'
*meer capaciteit
*meer snelheid bij lezen/schrijven.
*minder snel defect.

Zip valt af, te storingsgevoelig en niet in alle gevallen direct bootable (usb niet, scsi niet).

LS120 zou wel kunnen, maar is bij lange na geen standaard, alhoewel wel backwards-compatible.

Bij voorkeur dus een usb flash-memory stick.

Verwijderd

Bestanden kleiner dan 1,44 MB gaan maar met de mail.
In dit tijdperk van breedband en netwerken is een floppy toch overbodig?

Voordelen e-mail t.o.v floppy:
- Sneller, ipv een heel gebouw doorrennen met je floppy, krijg je meteen bericht als er e-mail is
- Geen rugpijn :+ aan floppy til je je kapot

Nadeel:
- Niet iedereen heeft (breedband) internet

ik stem dus voor "iets anders"

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Floppy's zijn handig voor tekstdocumenten die je ff snel wilt backupen. Er zijn nog steeds een hoop verbeteringen aan te brengen, zoals het metalen klepje dat de hele tijd in je drive blijft zitten, maar het is natuurlijk wel onwijs makkelijk dat je ff snel wat er op kunt zetten en dat iedereen er eentje heeft.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Zip valt af, te storingsgevoelig en niet in alle gevallen direct bootable (usb niet, scsi niet).

Hoezo is ZIP storingsgevoelig?

Wat mij betreft zouden ze CDRW en DVD-RW bootable moeten maken. Flash memory zou ook wel een goede optie kunnen zijn ism schrijfbeveiliginsschuifje.

ieeeepppppp :P

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:05

scorpionv

This space for rent

ZIP roult! Snel en gemakkelijk.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb niet eens meer een Floppy drive meer in mijn nieuwe kast zitten.

Heb namelijk een HQ-08 kast en dan moest ik nog zoŽn rounded kabel er voor kopen. :Y) a 40 Piek

Dus die floppy drive komt er bij mij niet meer in :P

Aangezien dat ik daar nu mijn Smartcard reader in heb gebouwd.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Wat mij betreft zouden ze CDRW en DVD-RW bootable moeten maken.
Flash memory zou ook wel een goede optie kunnen zijn ism schrijfbeveiliginsschuifje.
Dit kan met Nero. :) Helaas dus niet als beschrijfbaar medium, wat jij waarschijnlijk bedoelde ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

een thumbdrive voor je usb poort is ook wel gunstig alleen er kan nog zo weinig op..als die dingen groot genoeg zijn om er een OS op te stampen en ze zijn bootable dan is dat perfect !

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zondag 13 januari 2002 23:17 schreef Dymlos het volgende:
een thumbdrive voor je usb poort is ook wel gunstig alleen er kan nog zo weinig op..als die dingen groot genoeg zijn om er een OS op te stampen en ze zijn bootable dan is dat perfect !
kan je die dingen booten dan?
misschien als je zo'n 32mb thumbdrive hebt en dan voor elke os die je hebt zo'n bootflop erop gooit en dan ff een bootmenutje in elkaar prutsen.. zou dat kunnen? gebruik floppies alleen nog voor rescue disks en bootflops..

Human Bobby

Verwijderd

Wat vindt jij???

ZIP of iets dergelijks
Compact Flash
Smart-media
LS120
Iets anders

[afbeelding]

gebruik al dik een jaar geen floppy meer zit er ook geen meer in me kast

Verwijderd

Ik heb een gruwelijke hekel aan diskettes.
Ze gaan altijd op het verkeerde moment stuk, en een beetje uitgebreid verslag in Word past er nauwelijks op.
Ik gebruik ze alleen nog maar voor de bootdisks, maar dat gaat dan ook weer zo traag...
Kortom: NIEUWE STANDAARD GEVRAAGD!!!

Verwijderd

??? Leuk idee zeg, smart media als vervanger voor de diskdrive, dat zie ik wel helemaal zitten eigenlijk, of minidiscs, daar zie ik ook nog wel wat in, maar ik weet eigenlijk niet eens of ze daar voor de PC al een reader voor hebben :?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ben gelukkig gebruiker van een externe ZIP 100MB extern voor de compactere dingen gebruik ik uitsluitend webspace

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:51 schreef TacitRed het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan diskettes.
Ze gaan altijd op het verkeerde moment stuk, en een beetje uitgebreid verslag in Word past er nauwelijks op.
Ik gebruik ze alleen nog maar voor de bootdisks, maar dat gaat dan ook weer zo traag...
Kortom: NIEUWE STANDAARD GEVRAAGD!!!
Bootdisks is idd het enige waar ze nog goed voor zijn, maar met bootable iso's net sl xp en 2k lijkt me dat ook ver uit de tijd ;)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
er moet weer eens iets nieuws komen net zo handig als die floppy. Die USB key lijkt me mooi...als die nu ook standaart support krijgt in de bios dan zijn we helemaal klaar.

ps: mooie poll...cool gemaakt

minds are like parachutes, they work only when opened.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

ja kwam ik vandaag achter waarom ik dus wel een diskdrive in mn servertje had moeten zetten :) moest in dos modus zijn maar dat gaat zo moeilijk :D

edit/ heb gekozen voor iets anders, de rest is gewoon een grote floppy, floppy moet helemaal weg, laat de cd's maar bootable worden (zijn meesten al )

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

floppies? handig als bootdisks voor oudere PC's (no bootable CD), laptops zonder CD-ROM, kleine bestanden (hoewel die tegenwoordig ook vaak via mail of ftp gaan ;))

tis gewoon onvermijdelijk dat ze langzaam gaan verdwijnen, ik ga voor een ZIP-alike die ook oude floppies leest! lijkt me een fijne tussenoplossing, de LS120 is wel zoiets maar die is niet echt "ingeburgerd" :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• honey
  • Laatst online: 21:33
Heb al een tijdje geen floppy-drive meer. De kabel was te kort (Aopen HQ hightower met een asusA7V277-E) en in mijn woonplaats geen langere kabels te krijgen. Ben er nu aan gewend.

Floppy's zijn overbodig. Doe alles met cd-rom.

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Vergeet de aangifte van de belasting niet.

die is nl. op diskette

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 22:42 schreef VROEM! het volgende:
[..]

Hoezo is ZIP storingsgevoelig?

Wat mij betreft zouden ze CDRW en DVD-RW bootable moeten maken. [..]
Zip-drives die last hebben van Click-of-Death syndroom, ZIP-disks die defect raken (gelijk 100MB kwijt ipv 1.44MB).

ZIP is af en toe handig, maar niet als bootable medium.
Als IOMEGA nou gewoon de zip-drive zodanig had gemaakt dat ie op de floppydrive paste, jaren geleden, dan hadden we nu allemaal STANDAARD van zip kunnen booten.

We hebben nu weliswaar atapi-zip's, maar de ene keer zijn ze als drive F: ingesteld, dan weer gooi je er een extra jumper op om hem als A: of B: drive te kunnen gebruiken (met uitschakeling van floppycontroller), dan weer gebruik je een kostbare IDE-poort.
Tenslotte zijn de usb- en scsi-drives niet standaard bootable.

Firewire zip is tegenwoordig al wel verkrijgbaar (usb2firewire adapter van Iomega).

kortom alles behalve standaard, en ook nog eens foutgevoelig.
De disks zijn duur, de drives ook.

Ik ga nog steeds voor een of andere usb-stick achtige oplossing. Al minstens 4 jaar hebben PC's standaard USB-controller en poorten. Daarom mag het bios ook wel eens Boot-from-USB-medium ondersteunen.

Dit scheelt ook weer mooi een cdrom inbouwen in je thuis-server.

Kortom, bootable.

Externe controllers (lees: insteekkaarten) zijn niet per definitie bootable.

• honey
  • Laatst online: 21:33
Op maandag 14 januari 2002 21:43 schreef pc-reactive het volgende:

die is nl. op diskette
:( dat is niet handig. Laat het wel met ICQ opsturen via de comp van mijn broer 8-)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 14 januari 2002 21:43 schreef pc-reactive het volgende:

die is nl. op diskette
en ook te downloaden en met je modempie op te sturen (en ja ik heb kabel en dat kan dus niet :'()

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1