14 Januari 2001

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Een jaar geleden liet Eelco Oosterwaal (aka. Irrelevant) het leven. Pas enige dagen later (26-01) sloeg dit alhier nogal flink in als een bom, gezien de massale reacties verspreid over drie topic's en een FP reactie, almede het massale gebruik van de witte roos als icoon.

Aangezien we dit toch niet helemaal langs ons heen kunnen laten gaan, maar aan de andere kant een massale herdenking een beetje overdone is toch maar een topic. Ook een beetje om de historische draadjes in ere te laten enzo (graag geen reacties in de betreffende topics !) Op deze manier blijft de boel een beetje in banen, en kom je niet tig topics hieromtrend tegen. Ook was TMF toch een beetje 'thuis' voor Irrelevant.

Irrelevant never was irrelevant to us ;(

<font size=1>Zie hier voor de relevante topics; Onderin staat het TMF topic, en de FP nieuwspost</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je haalt effe heel diep adem en denkt aan de toekomst.
"such is live and live goes on"
De dag van gister is voorbij de dag van morgen gaat komen
en wij zitten er midden in ..
Herinneringen zijn goed ook al zijn het de minder leuke,
vooruit kijken naar de toekomst en geniet van het leven, in voor en tegen spoed......

Anders gezegd Irrelevant is niet meer onder ons maar nog steeds ben je aanwezig, hier en in onze harten :{

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Enerzijds lag de tijd van irrelevant voor velen van ons ver voor de tijd dat we bij T.net en TMF actief werden, anderzijds krijgt iedereen een brok in zijn keel als het irrelevant-draadje wordt doorgelezen. Hij is er niet meer, en toch is ie er wel: in een willekeurige search op TMF kom je vaak zijn naam tegen, hij staat na ÊÊn jaar nog altijd in de karma top 10 en zelfs aan het begin van de PM-brainstormsessies kom je hem tegen.

Je hebt hem nooit gesproken, nooit gezien en toch heb je het gevoel dat je hem een beetje kent.

;( irrelevant, we miss you; ik had je graag eens leren kennen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Net terug van een weekendje plezier gekomen en gelijk weer terug met de neus op de realiteit gedrukt. Even een moment van rust om bij * irrelevant en de vergankelijkheid in het algemeen stil te staan. Fijn om te merken dat iemand in de vreemd aandoende warmte van een internetforum voort kan blijven bestaan. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en de mede /16 bewoners die hem tot dierbare hebben gemaakt. Met respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:46

botoo

💀 too old to die young

Irrelevants stempel blijft voor mij aanwezig.
Nog steeds gebruik ik de woorden relevant en irrelevant niet op GoT en/of T.net, deze hebben in mijn beleving een te zware betekenis.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/irrelevant.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ikzelf heb met een brok in me keel de posts gelezen (en das hendig veel) en ik kan er maar 1 ding over zeggen: ;(

Volgens mij was Irrelevant een echte die-hard /16'er, die hoorde tot de beste hier. En ik kan me voorstellen wat dat voor een impact heeft gehad op jullie en op T.net/GoT.
Het verlies van zo een groot en goed persoon is helaas niet terug te krijgen, hij was een van de weinige die echt objectief was en met recht handelde. Damn :'(

En ergens mag ik van geluk spreken dat ik toendertijd nog niet op T.net/GoT ronliep, want dan zou ik nu met mijn tranen in de ogen rondlopen ;(

Sterkte aan iedereen ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
<font size=1>Crosspost (vanuit GoTcrewforum); voor de mensen die zo 1-2-3 even niet het 'hele verhaal kennen')</font>

Irrelevant was zo ongeveer de actiefste bezoeker van T.net (meetbaar dan):
Een vreselijk hoog tweakotine gehalte (hoe actiever je surft, hoe hoger het getalletje), en op Femme na het hoogste Karma (en staat nÚ, een jaar na dato nog steeds in de top 10 begreep ik).
Hij was zelfs zo fanatiek, dattie 's maandags het hele weekend doorliep op 'slecht' gemodereerde reacties ('s weekends wassie 'nooit' online)
En toch kreegtie het voor elkaar om bijna altijd netjes en objectief te blijven.

Irrelevant was niet zomaar een nummertje, wat dat betreft wastie 'iemand' (maar da's een jaar geleden, dus kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat heeft meegekregen).
<HR>
Voor TMF: Hij behoorde tot de eerste lichting van de zgn. MoliceSquad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hoewel ik Irrelevant nooit echt gekend heb of zien posten op het forum, heeft zijn overlijden toch een diepe indruk op mij gemaakt. Ik was op het moment net 2 maanden actief op dit forum (ander account) en zag dat dit account nog steeds het icoon heeft van toen d'r tijd. Sinds ik een tijdje een iets actievere TMF-er ben geworden kom ik hem regelmatig tegen en krijg zo ook meer respect voor hem. Iemand die leefde voor deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hopelijk begrijpelijk voor de /16'ers, ik zal zelf mn icoon niet aanpassen, eerlijk gezegd vind ik dat voor mezelf ongepast.

vorig jaar was ik niet actief op /16 en Tnet, pas na de 26e kwam ik eigenlijk voor het eerst in aanraking met het modereren, juist het doorlezen van Irrelevant's reacties, posts was een bijzondere ervaring die voor mij een nieuwe wereld deed openen.

nog altijd spelen een aantal van de dingen die Irrelevant toen gepost heeft en die ik toen las door mn hoofd als ik twijfel over moderaties van posts.

Maar ik denk dat het echte verdriet in eerste instantie iets is van de naasten van Eelco en zijn vrienden van TMF.
van een afstandje zal ik morgen een stille dag hebben, en mijn gedachten zulen bij hen zijn die zwaar door irrelevant's sterven getroffen zijn; de vaste crew van TMF, veel sterkte.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/980511584.jpg

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Toen Eelco hier actief was kwam ik hier alleen nog maar "kijken" (letterlijk). Maar zulke mensen zijn toch zeldzaam. Behulpzaam, eerlijk en alom gerespecteerd.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Mja ik was een al een langer tijdje actief voor het gebeurde, maar toch heb ik (en waarschijnlijk ook anderen) nooit specifiek aandacht besteed aan de naam: "irrelevant" pas na de draad op de 26ste ging je eens naar posts kijken waarin de naam voorbij kwam en dacht, hey hij repliede op mij.............. Welliswaar kende ik hem niet, maar dat maakt het niet minder erg. Toevallig had ik een week geleden eraan gedacht, en zodoende heb ik net ff gezocht om te kijken of er al een topic over liep (het is niet aan mij om zo'n topic te openen imho) Ik wens fammilie vrienden en gotters veel sterke met de pijn die na een jaar net zo erg is als als in 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Omdat ik zelf niet in de tijd van Irrelevent actief bezig was op TMF/GoT kan ik niet veel over hem zelf vertellen en iets zegt me dat dat inmiddels allemaal al gezegt is.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik het prachtig vind dat zijn "spirit" door iedereen hier wordt herdacht en ge-eerd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar flinke bewondering heb dat 1 enkel persoon zoveel respect kan verdienen bij zoveel mensen. Ik vind het afschuwelijk om te lezen wat er met hem is gebeurd en wens iedereen hierveel veel sterkte.

Mijn hart gaat uit naar allen die hem hebben gekent en van hem hebben gehouden als persoon, familie lid of geliefde.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben ook iemand die net "te laat" actief begonnen is met Tweakers.net en het moddereren om Eelco echt te kennen, maar ook ik was toen zwaar aangeslagen door het verlies en nog steeds krijg ik een brok in mijn keel als ik berichten van Eelco lees (raar eigelijk, zo onder de indruk zijn van iemand die je IRL nog nooit gekend hebt).

Nu dus weer, komt het allemaal weer terug, en daar wordt je dus niet vrolijk van.

Als iemand dit leest die familie is van Eelco, of een goede vriend van hem is geweest, sterkte met het verlies.

Tegen God (waar ik overigens niet in geloof) wil ik zeggen: Wel Eelco maar geen Bin Laden of andere klootzak? Lekker eerlijk :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Tja, een jaar later en ook dit lijkt alsof het gisteren was...

Ik blijf het me herinneren en dit was voor mij ook een jaar om hem te "eren".

* Anoniem: 5093 Irrelevant heeft een onvergetelijke indruk op TMF (en ver daarbuiten) achtergelaten!
Ook was TMF toch een beetje 'thuis' voor Irrelevant.
Moet eigenlijk zijn:

Ook was TMF toch een beetje thuis voor Irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Wat gaat een jaar toch hard zeg .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

Ik was niet actief "in de tijd" van Irrelevant, maar als ik dat topic van een jaar geleden lees, krijg ik ook een brok in m'n keel. Het lijkt me dat hij een fanatieke en alom geliefde GoT-er was. Alsnog gecondoleerd.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/irrelevant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dat dat inmiddels alweer een jaar geleden is, ja, tijd vliegt idd voorbij.
Zoals andere mensen die nu vaste TMF'ers zijn zat ik toendertijd ook alleen maar "passief" zo nu en dan eens op TMF te kijken.
Ik heb hem wat dat betreft ook niet gekend, echter voor wat ik van andere mensen hier op het forum heb gehoord schiet het woord onrecht me te binnen.

Die laatste postings van hem voordat ie op vakantie ging komen nu weer bij me op en beginnen toch weer enigszins angstaanjagend te worden...

De herinnering zal hier altijd blijven voortleven....

* Sundead is trots op de andere TMF'ers dat deze gedachte bij hun nog altijd sterk voortleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 10:19
Tja, Irrellevant was voor mijn tijd, maar toch. Ik herinner me nog dat ik de draad via TgF's sig tegenkwam, en hoewel het al een half jaar geleden was schrok ik toch ontzettend. ;(

Een jaar alweer, dit zal voor sommige mensen altijd een zwarte dag blijven (vader, moeder).....

Netman867 zal zodra hij thuiskomt ze'n ico aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik was net aangemeld toen het nieuws bekend werd..
ik word er nog steeds stil van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade zijn internetverbinding lag eruit sinds gisteren 17:00 dus hij heeft nu pas zijn icon kunnen aanpassen :(

Irrelevant was een eigenlijk een van de personen die me heeft aangezet tot het beginnen met modereren. Ik was ongeveer een maand geregd op de FP, en kwam zo af en toe wel eens in /16 kijken. Als ik het enthousiasme van Eelco zag met het modereren begon het bij mij ook te kriebelen, alleen duurde het een tijd voordat ik ook echt begon te reageren in /16. ;(

Juist door de reacties die ik hier heb gelezen is het denk ik wel goed om te zeggen dat /16 nog steeds een beetje het thuis is van Eelco. Zolang wij hem ons hier herinneren, zal denk ik een stukje van hem hier blijven bestaan

We zullen je nooit vergeten Irrelevant!

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja. Om het heel lullig te zeggen, ik heb irrelevant zien komen en gaan, ik heb "destijds" ook gepromoot dat hij mod "oude stijl" moest worden.

Wat mij nog steeds bijstaat is het feit hoe actief hij was en ook ondanks veel gezeur gemotiveerd kon blijven.

Wat dat betreft was hij een heel goed voorbeeld van gewoon doorgaan.

Bijzonder triest dat alles zo gelopen is als het gelopen is.

Inderdaad ook voor mij vaag, dat het pas (gezien mijn GoT "carriere") of alweer (in de normale tijd, instead of internet tijd) een jaar geleden is.

Vreemde tegenstelling dat de tijd op de ene manier heel snel gaat en aan de andere kant juist niet.

Toch blijft het een gemis hier, nu hij hier al een jaar niet meer is, vooral zijn onstopbare gedrevenheid.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Het verschrikkelijke einde van Irrelevant heeft op mij ook een diepe indruk gemaakt. Ik hoop dat iedereen in de toekomst gespaard kan blijven van zo'n onheil. :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/980511584.jpg

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Ik heb Irrelevant helaas niet mogen meemaken op het forum maar kreeg naar aanleiding van een ander topic eea. te lezen. Het gebeuren heb ik in principe achterstevoren gelezen en op het moment dat ik dus zijn post las werd het me ijskoud van binnen.

Irrelevant: ik hoop dat je goed terecht bent gekomen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Irrelevant heb ik persoonlijk nooit gekend of gesproken. Toch was het duidelijk dat hij een gerespecteerd persoon was op de Tweakers.net community. Ik zat er ook al aan te denken om Irrelevant te herdenken.

rust in vrede, kerel. je wordt niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7678

Ik ben er ook eentje die hem niet gekend heeft,

maar als ik alles hierzo lees, MOET het wel een fantastische vent geweest zijn.
ik krijg elke keer dat ik topics over hem lees, steeds weer een brok in mijn keel.

zelf heb ik hem niet echt mee gemaakt, omdat ik toen nog niet zoveel op GoT en de frontpage zat.

Iedereen die hem kent, en zeker zijn familie en vrienden, nog veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 01-06 20:29
Ook ik kwam hier nog maar net kijken toen het verschrikkelijke voorval plaatshad. Ik nam af en toe wel eens een kijkje in TMF, en zag veel van irrelevant's reacties op t.net. Na zijn overlijden heb ik een hele tijd bijzonder actief gemod, "zoals irrelevant het zou hebben gewild". En natuurlijk zou hij gewild hebben dat we dit jaar weer vol frisse moed gaan modden, onverschrokken als altijd. Irrelevant was een van de beste dingen die /16 gekend heeft, zo niet het beste, en hij is altijd een flinke inspiratie geweest.

Met respect, en medeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

Ik ga toch even (licht) urineren, dus je bent gewaarschuwd.

Tijd vliegt idd. Er is wel veel goeds nog gevolgd uit de tragische dood van Irrelevant, nl. een IRL meeting van TMF-ers waarbij de basis van dit hechte forum is gelegd.

Wat me wel van het hart moet is dat men het niet moet overdrijven. Het is heel erg wat is gebeurd, maar er sterven dagelijks duizenden mensen, soms aan de meest verschrikkelijke oorzaken, allemaal mensen die je ook niet kent. Ik heb me er toen nogal over verbaasd dat zoveel mensen echt totaal van de kaart waren terwijl ze hem niet tot nauwelijks kenden. Alles wel een beetje in perspectief blijven kijken, lui. Irrelevant heeft voor t.net veel betekend (erg hoge karmaranking, veel reacties, veel moderaties, veel discussies hier op TMF) maar laten we van hem geen afgod maken: ten eerste vind ik het ophemelen van mensen wanneer ze overlijden alsof ze hemel op aarde brachten een nare gewoonte, ten tweede mondt het vaak uit tot het ontstaan van onwaarheden. Veel mensen hebben iets voor deze site betekend, nu nog. Irrelevant was zeker niet irrelevant voor deze site, de modcommunity en dit forumgedeelte, maar ook weer geen grondlegger/oppervader.

"Over de doden niets dan goeds", luidt het spreekwoord. Het is een goed uitgangspunt maar overreactie lijkt me wat misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Inderdaad;
Vandaar ik mijn profiel dan ook ÊÊn dag aangepast heb (nouja; iets langer dan)

'T leven gaat door enzo. Bij 14 Januari stilstaan is goed, blijven stilstaan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 14:46

botoo

💀 too old to die young

Otis, ik wou dat je altijd zo genuanceerd was als je je mening ergens over tentoonstelt (en dat is geen BS).

In dit geval ben ik het met je eens dat de rol van Eelco niet overtrokken moet worden. Wat mij iig het duidelijkst bijstaat is het normale, beschaafde en sociale gedrag van Irrelevant en daar is de bijdrage die hij aan deze site heeft geleverd ondergeschikt aan.
Eelco was de duidelijk aanwezige mens achter de nickname, en juist dat maakt dat hij opviel in deze gemeenschap.

En Jaymz, je bent me voor, 14 januari herdenken hoeft geen weken te duren, maar imo mogen we er volgend jaar best weer even bij stilstaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

Er is geen reden om ongenuanceerd te zijn, dus waarom zou ik :) Iedereen handelt ter goeder trouw en dat is prijzenswaardig.

14 jan herdenken lijkt me een goed plan :) Zet maar in de FAQ, Jaymz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Ik sluit mij aan mij mijn collega's van de Hardcore Den Bosch Groep 2001 ( :) ) en botoo natuurlijk.

Persoonlijk vond ik het wel een goede zaak (met name voor mijzelf) om de 14e even stil te staan bij diezelfde datum een jaar geleden. Met herdenken is niets mis, maar je moet alles wel in de juiste verhouding bijven zien (da's ook beter voor je zelf -> slikken en weer doorgaan).

Ik had Jaymz al gevraagd of het iets was om de draad na de 14e dicht te zetten, maar dat vonden we weer net iets te ver gaan.

Iedereen moet doen wat ie zelf het beste vind, wij kunnen het hier een beetje in de goede banen leiden (en da's aardig gelukt denk ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Wat de heren boven mij ook al zeggen, 1x per jaar even een moment van "herdenken" op je eigen manier is helemaal niet erg.

De een neemt een roos als icoon de andere is gewoon stiller.
We zijn met z'n allen op een eigen manier hier mee bezig, en staat er ook op z'n eigen manier bij stil.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1