Toon posts:

toshiba, compaq of dell laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er tergelijke topics al waren, maar ik heb nouwelijks info over de volgenden modellen gevonden.
ik wil een nieuwe laptop kopen (voor grafisch ontwerpen & ook video) en zit tussen deze modellen:

- toshiba satellite 3000-514, 1Ghz pIII-m, 512 mb, 30 gb MK3016 harde schijf, 16mb gforce go, 3,5h akku, dvd/cdrw, EUR 2.290,00

- compaq evo 160, 1Ghz pIII-m, 384 mb, 20 gb, 8mb mobility radeon, 2,5h akku, dvd, EUR 1.884,00

- Compaq Presario 1714EA, Pentium III Mobile 1 GHz processor, 256 MB geheugen, 8 MB ATi Mobility Radeon 3D ,20.0 GB harddisk,DVD speler, 2h, EUR. 2040

- Compaq Presario 705EA-XP, Athlon 1Ghz, 256 MB geheugen, 8 MB ATi Mobility Radeon 3D ,20.0 GB harddisk,DVD/cdrw, 2h, EUR. 2265

- dell 8100, pIII-m 1ghz, 256 mb, 32 mb gforce2Go, 20gb harddisk, dvd/cdrw, 2330 EUR

- dell 4100, pIII-m 1GHZ, 256, 16mb radeon, 20gb harddisk,
dvd/cdrw, 2370 eur

mij zou vooral interesseren of iemand ervaringen met een van deze modelle heeft, vooral de compaq.. over de dell is iedereen tevreden, ik vind ze alleen zo groot & zwaar (vooral de 8100).. ik wil hem echt veel onderweg gebruiken, vandaar moet ook de akku wat langer meegaan dan bv een gericom. en voor mij de is performance van de harde schijf belangrijk, daarme ik video kan capturen zonder dropframes.

heel erg bedankt voor replies!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Dan zou ik die Dell 8100 nemen; veel schijfruimte en een goeie 3D Kaart.

[gezeik :|]nauwelijks[/gezeik :|]

Verwijderd

Topicstarter
als dit de eenige fout is ben ik blij :) :) ben niet nederlander...
zou je dan GF2Go of radeon nemen?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Heb persoonlijk geen ervaring met Radeon (heb pas PC's versleten thuis) maar een GeForce II Go klikt ook wel goed, moet je ff op zoek naar de specificaties

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
toshiba, altijd wel een goed merk, kwaliteit enzo. Ik vindt dell maar :r:r

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Gezeik: eenige = enige

;)

(Sorry, kon het niet laten...)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

De radeon , althans als je voor de dell gaat.
Kijk maar even bij deze vergelijkings test.

Mijn voorkeur zou zowiezo bij de dell liggen , alleen al vanwege het 15" scherm.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Vergeet die compraq, ik heb er hier thuis nog eentje staan in barrels na een half jaar en er alleen maar gezanik mee gehad. Ik zou persoonlijk gaan voor de toshiba maar dell lijkt me ook geen slecht alternatief.

wordt het geen tijd voor een algemeen "Welke laptop moet ik hebben part 1" topic?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:09 schreef Hunger het volgende:
De radeon , althans als je voor de dell gaat.
Kijk maar even bij deze vergelijkings test.
Als je even kijkt naar het aantal MB's... Die Radeon in die link van je is een 64MB ipv 16MB

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
check de nieuwe dell laptop workstation of de nieuwe kleine platte latitude die is erg smul :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

De Dell in ieder geval:

Pros:
Amazing performance for a notebook
15 UXGA LCD Rocks!!!
Complete Software bundle
Great DVD playback
Excellent expandability via the media bays
Affordable pricing

Cons:
Plastic chasis is a poor choice by DELL
NV17 mobile is due out soon

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:17 schreef rAvers het volgende:

[..]

Als je even kijkt naar het aantal MB's... Die Radeon in die link van je is een 64MB ipv 16MB
Klopt , maar als je via de site de 8100 , daar heb ik het dan over , samenstelt dan zie je dat de kaart maar 113.34 euro meer kost . Dat vind ik voor zoveel prestatie winst zeker de moeite waard om naar te kijken . Enige nadeel is dat je er ook een uxga scherm bij moet nemen

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:17

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik mis hier nog de IBM T23! Perfect notebookje van IBM, stevig en betrouwbaar! 1,1 Ghz,128 Mb standaar (Uit te breiden naar 1 Gb), 30 Gb Hdd, DVD, 14.1" Scherm...

https://powershellisfun.com

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

de Toschiba, compaq zuigt

lekkere beredenering, maar het is gewoon berust op jarenlange negatieve ervanringen met Compaq

/dev/null

Verwijderd

wij hebben hier een compaq en echt, we hebben nu misschien een jaar of zo en nog nooit problemen mee gehad, alleen met de winkel waar we hem kochten :(

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:24 schreef Hunger het volgende:

[..]

Klopt , maar als je via de site de 8100 , daar heb ik het dan over , samenstelt dan zie je dat de kaart maar 113.34 euro meer kost . Dat vind ik voor zoveel prestatie winst zeker de moeite waard om naar te kijken . Enige nadeel is dat je er ook een uxga scherm bij moet nemen
Ja en dus moet je die meer prijs ook nog meerekenen...

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Dell; alleen al voor het scherm moet je het doen.
Alleen moet je geen bezwaar hebben tegen een idioot lange levertijd. Kijk maar in de shopsurvey. Zelf wacht ik al sinds eind november op een Inspiron, en toen hij vorige week werd bezorgd bleek er een 866 proc in te zitten. Terug naar de States dus. Bah bah bah.
Desalniettemin: echte klasbakken die 8100s.

Forza Mucca!

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 21:44 schreef Rollerjooster het volgende:
Alleen moet je geen bezwaar hebben tegen een idioot lange levertijd. Kijk maar in de shopsurvey. Zelf wacht ik al sinds eind november op een Inspiron, en toen hij vorige week werd bezorgd bleek er een 866 proc in te zitten. Terug naar de States dus. Bah bah bah.
Dan heb je gewoon pech gehad, ik heb vorige week maandag mijn Inspiron 8100 (1 Ghz, 256 Mb, 30 gig hd, Ati Radeon 7500) besteld en morgen wordt hij afgeleverd. Levertijd dus 7 dagen.

Verwijderd

Ik zou gewoon een Toshiba nemen. Als je hem vaak mee wil nemen, krijgt hij genoeg stootjes te verduren. De meeste laptops hebben dan snel genoeg allerlei problemen/gebreken. Met een Toshiba kan je nog net niet basketballen :9 De rest wel!

Verwijderd

Uit de States?? Heb je die daar zelf besteld, of heb je hem via www.dell.nl besteld??

Verwijderd

En hoe kom je aan die prijzen, die Toshiba is in de Pricewatch heel wat duurder...

Verwijderd

ze worden in ierland gemaakt hoor...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al die replies!!!

rAvers, ik heb de prijs voor de toshiba uit duitsland, daar is ie veel goedkoper (net als de meeste computerspullen)..
kijk hier:
http://www.lapstore.de/model_series.php?seriesid=76

alleen dan duitse keyboardlayout.. vind ik zelf stom, maar ja..
Pagina: 1