Ik wil met behulp van imap_getmailboxes() een tree krijgen van de directories die ik als reply krijg. Als ik onderstaande code uitvoer, krijg ik als result de quote die eronder staat:
Met dus als resultaat:
De code moet er dus in dit geval zo uitzien:
Maar aangezien de directory-structuur nogal eens verandert, wil ik bovenstaande code door PHP laten maken. Ik ben al vanaf gister bezig, maar het lukt me niet om fatsoenlijk die parent-id's enzo te krijgen. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen? Alvast bedankt
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $list = imap_getmailboxes($mbox,"{localhost:143}mail","*"); while (list($key, $val) = each($list)) { print $val->name."<BR>"; } ?> |
Met dus als resultaat:
Dit wil ik vervolgens in een Tree krijgen, waarbij ik de gegevens op deze manier moet invoeren:mail/Belangrijk
mail/Garfield
mail/Nieuwsbrieven
mail/School
mail/School/Werkstukken
mail/School/Werkstukken/ANW
mail/School/Werkstukken/Geschiedenis
mail/School/Werkstukken/Nederlands
mail/Verzonden
mail/Vuilnisbelt
mail/Zooi
code:
1
| Tree[i] = "ID|ParentID|Caption|URL" |
De code moet er dus in dit geval zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Tree[0] = "1|0|mail|#"; Tree[1] = "2|1|Belangrijk|#"; Tree[2] = "3|1|Garfield|#"; Tree[3] = "4|1|Nieuwsbrieven|#"; Tree[4] = "5|1|School|#"; Tree[5] = "6|5|Werkstukken|#"; Tree[6] = "7|6|ANW|#"; Tree[7] = "8|6|Geschiedenis|#"; Tree[8] = "9|6|Nederlands|#"; Tree[9] = "10|1|Verzonden|#"; Tree[10] = "11|1|Vuilnisbelt|#"; Tree[11] = "12|1|Zooi|#"; |
Maar aangezien de directory-structuur nogal eens verandert, wil ik bovenstaande code door PHP laten maken. Ik ben al vanaf gister bezig, maar het lukt me niet om fatsoenlijk die parent-id's enzo te krijgen. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen? Alvast bedankt