Svideo slechter als comp??

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik verbond normaal mijn tv out altijd via comp. naar mijn kleine tv op mijn kamer. En als ik de pc beneden had staan met svideo naar de grote tv.

Nou wou ik dus opnemen met mijn videorecorder, en die heeft geen svideo en geen comp, maar wel scart. Dus ik zo'n convertortje kopen. Daar kan je svideo en comp op aanlsuiten. Dus ik dacht laat ik de svideo nemen, dat is namelijk betere kwaliteit. WRONG, als ik svideo neem dan is het beeld heel onrustig en ziet er gewoon niet uit. Sluit ik met hetzelfde convertortje comp aan ziet het er al beter uit. Maar ook heb ik het id dat het via dat convertortje er minder mooi uitziet als wanneer ik hem direct aan de voorkant van de tv aansluit, maar dat staat weer minder mooi zo'n gele kabel aan de voorkant.

Hoe kan dit? Is dat convertortje gewoon niet helemaal 100%. Of kan mijn kleine tvtje het gewoon niet aan? Dus moet ik dat ding terug brengen en om een nieuwe vragen, of bij een andere zaak er een halen. (Dit koste 9 euro bij de megapool gekocht.)

Niels

Ps. De zoekfunctie gebruikt en kwam alleen op stuken die zeggen dat svideo juist zo goed zou moeten zijn:
http://www.vidgames.com/ps/hints/svideo.html

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Ik denk dat je tv het niet ondersteund of je het verkeerde videokanaal gekozen hebt. S-video moet er minstens net zo goed uit zien als composite.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Je tv ondersteunt het wel, maar je video niet.
Je hebt geen S-VHS video maar een gewone VHS.

Niet?
[Specs]

• Def_P
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 17:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik denk dat je tv het niet ondersteund of je het verkeerde videokanaal gekozen hebt. S-video moet er minstens net zo goed uit zien als composite.
Nou kan niet een verkeerd videokanaal kiezen, heb er maar 1.

Dus dan zal de tv het wel niet ondersteunen, maar wat heb je dan aan zo'n convertor. Het zou er juist beter op moeten worden.

• Def_P
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 17:08 schreef SiGNe het volgende:
Je tv ondersteunt het wel, maar je video niet.
Je hebt geen S-VHS video maar een gewone VHS.
Er zit geen video tussen. En toen die er tussen zat was i toch echt wel svhs ondersteunend(niet dat dat er iets mee te maken zou hebben maar toch)

Verwijderd

[lichtelijk offtopic]
Als ik met mijn laptop en S-Video <-> Composite covertorkabeltje op de Compositeconnector van de tv aansluit, is het signaal dan eigenlijk toch comp. ?

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

precies !(allen comp signaal bestaat niet>> dat is een aansluiting (composiet)) Het signaal is altijd gewoon VHS. Hetzij op een SVHS aansluiting of composiet. Een SVHS stekker is heel iets anders dan een super VHSvideorecorder... Je kan net zo goed de comp pakken omdat met name bij scart die SVHS aansluiting nog wel eens problemen wil geven.. (zwart wit- storingen etc..)

• Def_P
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 17:35 schreef osama het volgende:
precies !(allen comp signaal bestaat niet>> dat is een aansluiting (composiet)) Het signaal is altijd gewoon VHS. Hetzij op een SVHS aansluiting of composiet. Een SVHS stekker is heel iets anders dan een super VHSvideorecorder... Je kan net zo goed de comp pakken omdat met name bij scart die SVHS aansluiting nog wel eens problemen wil geven.. (zwart wit- storingen etc..)
een svhs stekker bestaat niet, het is svideo. Maar ik denk dat dat convertor dingetje gewoon gaar is dus die gaat terug want zo heb ik er niets aan.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:00

Xanax959

relax...

Heb je je coax kabel eruit getrokken? Dat veroorzaakt je vreemde beeld als je via scart iets aansluit. Helpt dat niet, dan moet ik mij aansluiten bij de opmerking hierboven.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1