Wat kan ik het beste kopen?

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik nu de computer die onderaan staat (signature). Ik wil er nu zelf eentje in elkaar zetten! Ongeveer 400-500 Mhz, ik wil er vooral gewoon mee klote maar soms ook een paar (oude) games mee spelen.
Dit heb ik nog nodig:

- Processor (400-500 Mhz) denk zelf aan een celeron of AMD
- Harddisk (minimaal 10 GB)
- Moederbord (een goedkope :) maar wel met ps2 enzo)
- Behuizing

Ja misschien koop ik nog een goedkope videokaart erbij.
Heeft iemand een goed idee?

alvast bedankt! :)

Arch Linux

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik denk dat wij moeilijk voor jou kunnen zeggen wat je moet kopen dan krijg je dat van hey nee merk b is slecht je moet merk a hebben... flamerij dus.

bedenk zelf wat je wilt kopen. voor ong 200 +/- heb je een goeie pc maar dan moet je zelf even kijken...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Als CPU zou ik misschien een AMD Athlon 500MHz kunnen aanraden. Zeker als je van plan bent games te gaan spelen. Het is nog niet zo'n oude processor (zomer 99 uitgebracht als ik me niet vergis) maar wel voordelig.

Aansluitend word het natuurlijk een Slot A moederbord. En een Diamond Viper V770 is een kwalitatief goede videokaart voor weinig geld.

Ik sluit me trouwens ook aan bij Damage. Er kan moeilijk een volledig systeem worden samengesteld door ons. Maar hierboven een klein voorbeeldje van wat onderdelen :)

Verwijderd

Waarom geen duron? Komt misschien zelfs nog goedkoper uit... een 600 of 700... veel zal het niet uitmaken in prijs een een MHztje meer of minder maakt niet uit toch?
Die valt ook goed over te clocken...

Verwijderd

Waarom ga je een TRAGERE pc bouwen??
Ik dacht dat wij tweakers er altijd op VOORUIT wilden gaan :Y)

___Joey___ heeft overigens nog wel een pc voor je staan....
AT kastje, 500Mhz. en een oud (maar goed) moederbordje....
questions_here@hotmail.com indien je geintereseert bent :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:24 schreef ___Joey___ het volgende:
Waarom ga je een TRAGERE pc bouwen??
Ik dacht dat wij tweakers er altijd op VOORUIT wilden gaan :Y)
Misschien heeft 'ie maar een klein budget beschikbaar. Zo'n 500MHz-systeem kan nog nuttig zijn in veel gevallen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga gewoon op V&A of op een grote beurs op zoek naar wat onderdelen- vooral Slot1 mobo's liggen tegenwoordig overal voor erg lage prijzen op te rapen.

Begin idd bij de mobo. Slot1 en SlotA zijn prijs/performance technisch de meest interessante, waarbij ik voor Slot1 zou gaan wegens veel meer mogelijkheden (zowel in types mobo als in CPUs die erop kunnen). SSo7 zou nog kunnen, maar is niet goedkoper meer, en met een goede Sl1 die je nu bij de dump haalt kun je nog met de juiste tweaks richting GHz (zolang het maar 100MHz FSB ondersteunt, dus vermijd LX chipsets)

Dan de CPU- gewoon wat beschikbaar en betaalbaar is dat op je mobo past.

HDD kun je best via V&A vinden- heb je nog redelijke kans dat het werkt (heb niet zo'n goede ervaringen op beurzen- zelfde geldt voor CDRom/RW).

Als je oude games wilt spelen- ik zie regelmatig op beurzen voor €12 of minder Riva128 of ATi Rage Pro AGP kaarten - wil je meer dan is V&A soms goedkoper.

Verder voor behuizing kun je net zo goed zelf iets in elkaar flansen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

___Joey___ heeft nog steeds een pc te koop....... >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 19:54 schreef ___Joey___ het volgende:
___Joey___ heeft nog steeds een pc te koop....... >:)
hoe duur?
welke specs? :?

🌞🍃

Verwijderd

moederbordje weet ik zo niet welk merk...
1x isa slot
1x agp (2x) slot
4x pci
ondersteund 3x256mb geheugen (SD-ram op 100Mhz) maximaal
ondersteund TOT 550Mhz.

Zit nu een AMD K6-2 500Mhz. op, en 128mb geheugen....
Als je um wilt kopen (met/zonder geheugen/met wat je zelf wilt) laat het me maar weten
e-mail; questions_here@hotmail.com *D

/edit/
PC gebruik hem nu gewoon zelf, werkt prima... heb hem nu in AT kastje zitten, 220Watt, is voldoende....
16mb 3d-kaartje erin, en de meeste spellen (gta2, tony hawk, lemmings 3D :+) werken gewoon...
jah, mensen die hem willen kopen (lijkt onderhand wel een verkoopzaal hier.... :o) e-mail maar *D

• jordz.
thanx voor de info :)

Arch Linux

• jordz.
Maar nog 1 vraagje. Weten jullie misschien een goedkope onlinecomputerwinkel? Dan kan ik het een beetje vergelijken. Of een 2dehandswinkel. :)

Arch Linux

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

I reject your reality, and substitute my own.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 14 januari 2002 14:51 schreef joRDzz het volgende:
Maar nog 1 vraagje. Weten jullie misschien een goedkope onlinecomputerwinkel? Dan kan ik het een beetje vergelijken. Of een 2dehandswinkel. :)
Of probeer www.2dehands.nl of www.marktplaats.nl

Dat zijn de drie (V&A - http://www.tweakers.net/aanbod.dsp dus ook) waar ik m'n troep haal.

Slechts een waarschuwing: als je huisgenoten hebt gaan ze vroeg of laat ergeren aan de hobby- ik heb voor een feest alle losliggende onderdelen alleen in de woonkamer opgeruimd en het vulde een groentekrat (bij deze- iemand geinteresseerd in PCI Token Ring kaarten; te ruil voor willekeurig welk ander stompznnig onderdeel :+ )

Tweaken is verslavend >:)

Oslik blyat! Oslik!

• jordz.
Ik heb besloten dat het een AMD Duron 700 (of hoger) wordt.
Weet daar iemand daar een leuk mobotje voor? Niet al te duur. ;)

Arch Linux

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

maar 1 goede keuze waar je strax nog mee vooruit kan ecs7s5a lan.
kan sdram en ddr op, lan en audio aan boord en later uit tebreiden met een atlon XP
en de belachelijke lage prijs van 79 euro!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• jordz.
Op maandag 14 januari 2002 22:51 schreef Spice het volgende:
maar 1 goede keuze waar je strax nog mee vooruit kan ecs7s5a lan.
kan sdram en ddr op, lan en audio aan boord en later uit tebreiden met een atlon XP
en de belachelijke lage prijs van 79 euro!
Ik heb dit besteld bij Gistron:

- AMD Duron 1000 Mhz :9
- ECS K7S5A LAN
- koeler tot 1,2 Ghz

bij queensystems:

- een midi kast met 300 watt

Alles bij elkaar rond de 200 euro! :)

Arch Linux

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Koop een PS2 kan je ook spelletjes op spelen en eventueel linux opdraaien en is niet duur.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1