2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Interessant, je schijnt m ook een weekje op proef te kunnen krijgen.Op zondag 13 januari 2002 16:59 schreef hervaz het volgende:
Op het hifi.nl forum heeft iemand deze gebouwt:
www.platenspeler.com vind je de link.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ik moet wel zeggen dat deze versterker er heel netjes uitziet. En wat minder kitscherig dan de velleman (ook al vind ik die zelf wel leuk). Van die velleman heb ik trouwens al de nodige positieve verhalen gehoord.

Dat is natuurlijk alleen de eind amp.
Wat moet die ongeveer kosten?
Voordeel van die Amplimo vind ik wel de bouwbeschrijving, die kennelijk erg goed is. Btw in HVT vonden ze hem wel goed (weet niet of HVT goede testen maakt)
Waar is je signature gebleven?

BTW: welke nick?
EDIT: gauw je berichie editten hè?
Ik heb nooit een sig gehad, alleen een homepage in me profile
Was al geeditOp zondag 13 januari 2002 20:53 schreef Lampje het volgende:
zo'n 840 euro ex btw.
BTW: welke nick?
EDIT: gauw je berichie editten hè?
Ik heb nooit een sig gehad, alleen een homepage in me profile
Dacht dat je site altijd in je signature stond?
Is dat ook een bouwpakket?Op zondag 13 januari 2002 20:52 schreef hervaz het volgende:
Die buizenbakken van unison doen me toch meer...
[afbeelding]
Verwijderd
Dit is een buizenversterker van Velleman waarschijnlijk.. die kost ongeveer €840 (met btw in geloof ik, hier in belgie).Op zondag 13 januari 2002 20:49 schreef Duck-Twacy het volgende:
[afbeelding]
De bouwbeschrijving van dit pakketje zal hoogstwaarschijnlijk ook zeer uitgebreid zijn, velleman kennende... Nog een voordeel is, als het niet moest werken, dan mag je het gratis laten repareren bij velleman (dat was vroeger toch zo, zo'n 2j. geleden, waarschijnlijk zal er niet veel verandert zijn in die tijd)
hier een linkje
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=341602
en nog eentje
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=19149
En velleman heeft bouwbeschrijvingen die ook gewoon perfect zijn.
staat zelfs online (ware het niet dat de autocad tekeningen niet mee zijn gekomen in de pdf. Achja, het blijven belgen hè...
handleiding
Ik zie dat deze kit gebruik maakt van de ecc82. Hoewel die minder wordt afgezeken dan de ecc88, is het toch een type dat ontzettend veel wordt gebruikt, ontzettend duur kan zijn, maar ook enorm overgewaardeerd is. Met buizen is het zo gek: enkele typen (ecc82, ecc88, we300B en zo nog een stel) zijn enorm populair, worden enorm vaak toegepast, maar zijn helemaal niet zulke hele goede.
Maakt het wel leuk voor de mensen die niet bang zijn te expirimenteren: Je kan dan met buisjes van 5 tot 10 euro veel fijner klinkende versterkers maken dan met buizen van 10 tot 100 keer zo veel geld.
Lees voor de grap dit eens. (of ff de site openen en op tests klikken, voor wanneer je ook de nav frame wilt zien)
Btw er zijn natuurlijk ook nog de kits van Rik Stoet

Maar die leveren wel erg weinig vermogen
De stoetkit is op basis van de 300B. Op zich niks mis mee, is een bekende en gewaardeerde buis (en dus t*ringduur). Maar zoals je al aangeeft: weinig vermogen. heel weinig. Nu krijgen we natuurlijk de GoT betweters over ons heen, met het cliche "vermogen zegt niks". Maar goed, zo'n 300b doet iets van 10 watt ofso. En dan ook nog eens een hoge uitgangsimpedantie. Dat betekend: heeft graag een hoornspeaker als vriendje (of een hele gevoelige andere speaker. Ik heb gelezen dat de ariel van Lynn Olson er ook wel goed mee klinkt. Zie mijn homepage voor link, ben nu te lui om op te zoeken)
Ben je van plan een buizenversterker te gaan bouwen, eigenlijk? of isdit puur uit interesse?
In 1ste instantie herrinnerde ik mij wat vragen van anderen over zelfbouw buizen.Op zondag 13 januari 2002 21:49 schreef Lampje het volgende:
Ben je van plan een buizenversterker te gaan bouwen, eigenlijk? of isdit puur uit interesse?
Maar als ik dit allemaal lees krijg ik er wel een beetje zin in. Dus wellicht ga ik me wat orienteren (lezen/luisteren dus)
Er zijn een hoop nederlandse buizenbouwers. Is ook een hele behulpzame "community". Ik heb gisteren gewerkt bij display, kwam iemand wat vermogensweerstandjes ed. halen. Ikke kijk naar zijn papiertje wat'ie bij zich had. Ikke: Is dat van powersupply designerII? Hij: Ja, hoe weet je datOp zondag 13 januari 2002 21:58 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Maar als ik dit allemaal lees krijg ik er wel een beetje zin in. Dus wellicht ga ik me wat orienteren (lezen/luisteren dus)
10 minuten mee staan ouwehoeren
Veel NL buizendudes hebben ook webpaginaas. En ze linken ook allemaal naar elkaar, kijk maar die site hierboven (Er zijn iets van 5-10 NL buizenpaginaas, veel leuk leesvoer)
Ik heb trouwens wel een beetje "enge" gevoelens met het nabouwen van ontwerpen die op hun sites staan. Niet dat ze niet goed zijn (zijn meestal hardstikke goed). Maar die mensen hebben al zoveel ervaring met het ontwerpen van buizenschakelingen, dat ze echt hun eigen voorkeur inbouwen (logisch, als ik er zoveel van zou weten, zou ik dat ook doen), maar die voorkeur hoeft helemaal niet overeen te komen met de jouwe. Dus wat dat betrefd ben je met een kit wel beter af (of juist niet, als je voorkeur wel overeenkomt
Ligt niet aan jou. Ik heb hem zelf nooit gesproken, maar ik ken wel iemand die veel met hem praat. Schijnt een lache kerel te zijnOp zondag 13 januari 2002 22:06 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Ik zie allemaal halve zinnen bij Triode Dick. Ligt dat aan mij, of..?
edit
Wel grappige figuur, A.A.N lol
Mag theoretisch dan wel zo zijn (2 x 6 WattOp zondag 13 januari 2002 21:19 schreef Duck-Twacy het volgende:
En kun je die vellemans ook ergens beluisteren (of op proef krijgen)
Btw er zijn natuurlijk ook nog de kits van Rik Stoet
[afbeelding]
Maar die leveren wel erg weinig vermogen
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Als jullie daar nog tips voor hebben hoor ik het graag
Wellicht kun je iets via deze link vinden. suc6Op maandag 14 januari 2002 14:01 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
ja ik ga een buizen versterker bouwen ... alleen niet voor een hifi setje maar als gitaarversterker..
Verwijderd
Dat is m'n eindwerk geweest...Ik heb toen een buizen voorversterker gemaakt (schema gebaseerd op de Mesa Boogie Mark II) met een IGBT-eindtrap (goed voor een 250 W, van elektuur)Op maandag 14 januari 2002 14:01 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
ja ik ga een buizen versterker bouwen ... alleen niet voor een hifi setje maar als gitaarversterker..
Klinkt prima moet ik zeggen, maar het is niet echt goedkoop!...Ik had in't begin wat problemen met oscillaties (door de te grote versterkingsfactor van m'n overdrive trap), maar dat is ondertussen al opgelost met wat tegenkoppelingen. De hoogspanningstransfo had ik toen zelf met de hand gewikkeld.
Ik kan je zeggen dat het zeer veel tijd in beslag neemt indien je van nul begint (zelf printplaten ontwerpen etc....)
in ieder geval : succes !
Wow.Op maandag 14 januari 2002 19:40 schreef D-dayzz het volgende:
[..]
Dat is m'n eindwerk geweest...Ik heb toen een buizen voorversterker gemaakt (schema gebaseerd op de Mesa Boogie Mark II) met een IGBT-eindtrap (goed voor een 250 W, van elektuur)
Klinkt prima moet ik zeggen, maar het is niet echt goedkoop!...Ik had in't begin wat problemen met oscillaties (door de te grote versterkingsfactor van m'n overdrive trap), maar dat is ondertussen al opgelost met wat tegenkoppelingen. De hoogspanningstransfo had ik toen zelf met de hand gewikkeld.
Ik kan je zeggen dat het zeer veel tijd in beslag neemt indien je van nul begint (zelf printplaten ontwerpen etc....)
in ieder geval : succes !
Ik zit zelf te nog uit te vissen of t een fender wordt of een vox ac30 ... Ben nu lijsten met onderdelen aan het maken .. aan de hand van schema's. Degene waarbij ik t minst onderdelen nodig heb en de meeste literatuur over vind zal t uiteindelijk worden... Ben namelijk een beetje een analfabneet op t gebied van electrodinges .... tijd heb ik op zich wel .... en geen haast
een ding wat ik nog steeds niet begrjip ... wat bepaald nu het vermogen van die versterker? de hoeveelheid weerstandjes en de eind trafo? of ..
ja ik weet het 'k heb nog een eind te gaan
Ik hoop dat je aan alle onderdelen kan komen en let vooral goed op de bedrading, dat kan een hoop brom, en oscillaties voorkomen. Pas ook op voor de 300+ V. gelijkspanning bij die krengen.
...
Verwijderd
nee..dit is een unison research ...en ook niet echt hun goedkoopste model....Op zondag 13 januari 2002 20:59 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Is dat ook een bouwpakket?
Verwijderd
Misschien heb je dan hier wat aan.Op dinsdag 15 januari 2002 09:37 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
Weet er iemand toevallig waar ik een layout van de circuit board van een vox ac 30 kan vinden ... van verschillende fender versterkers kan ik ze wle vinden ... maar niet van die vox ....
http://www.hoffmanamps.com/ac30.htm
http://www.kbapps.com/schematics/tubeamps/vox/ac30.html
Verwijderd
veel mensen vinden dit juist mooi..verder is het pratisch, omdat buizen erg heet worden...Op dinsdag 15 januari 2002 18:30 schreef thefirstikke het volgende:
Waarom zitten die buizen aan de buitekant van de behuizing? Ik vind het er zo behoorlijk lelijk uitzien...
Raak eens een 60 w gloeilamp aan die een uur brandOp dinsdag 15 januari 2002 18:30 schreef thefirstikke het volgende:
Waarom zitten die buizen aan de buitekant van de behuizing? Ik vind het er zo behoorlijk lelijk uitzien...
auw
Verder is het prachtig die buizen eruit! (vind ik)