QuakeIII probleem->foutmeldingQ_strncpyz: NULL src

Pagina: 1
Acties:

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51
Hey,
Ik heb een probleempje ik wil graag QuakeIII over het netwerk spelen maar als ik QuakeIII opstart krijg ik deze foutmelding Q_strncpyz: NULL src.
specs:
p1 200mhz
16mb ram
voodoo3 2000 16mb pci
compaq mobo geloof ik

Alvast bedankt

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:55
Ik zou eerst maar es een 500mhz cpu kopen en 128 mb geheugen erbij :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Schuey
Nou bedankt voor je reactie, nu kom ik een hoop verder |:(

Verwijderd

: I saw something like...
: Edit the win.ini file and coment the line DVA=0

: Eg.

: Old
: DVA=0

: New
: ;DVA=0

This has solved the problem almost evertime. Go download the latest openGL exe.
Filename is something like glsetup.exe and it will update it and configure it to where you will be able to play quake3. I reinstalled updated drivers for my ATI Rage and all of a sudden i couldnt play quake again. So I re-ran the glsetup.exe and it reconfigured it back to playability again!

INFO ON VID CARDS for OpenGL: http://www.opengl.org/users/downloads/index.html

DOWNLOAD LOCATION:
www.glsetup.com
http://webdeploy.glsetup.com/webdeploy.121/glsetup.exe (great for ATI/RADEON etc. Mainly win98/95/me)
hoop dat je der wat aan hebt

• Schuey
thx, ik ga het meteen proberen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:55
Sorry voor mijn reactie, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat je Quake3 WIL spelen op zo'n computer, vanwege de framerate/swappen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Schuey
accepted
, maar kon geen win.ini file vinden btw dus ben hem nu op maximum installen.

En ik vind Quake3 spelen op die 200 het proberen waard, aangezien ik in een andere topic had gelezen dat iemand het had gespeeld op een p100 met 32mb ram, dus in verhouding hebben we ongeveer hetzelfde systeem en niet geschoten is altijd mis:)

• Schuey
Win.ini in mijn windows map stond geen DVA=0 in :(

• Schuey
alles geprobeerd en het werkt nog steeds niet

• Primal
  • Laatst online: 11-01 13:51
Ik weet niet wat de minimum systeem eisen van Quake 3 zijn, maar het lijkt mij erop dat je teweinig geheugen hebt. Ik ben (game)software-ontwikkelaar (zoals dat zo mooi heet) en heb dus ervaring met technische fouten.

En verder, trek je maar niks aan van wat andere vinden van jou computer. Ben jij tevreden, is alles goed! :)

"The fastest code, is the code that is never called."

• Schuey
lol haha het is maar een compu voor in mijn netwerk :D

Verwijderd

Ik ben ook aan Quake III begonnen op een AMD K6-2 550MHz met 64 MB SD-Ram en een Diamond Viper 16 MB; het startte wel op maar was traaaaaaaaaaag. GeForce2 gekocht en dat was al aardig te spelen. (Inmiddels ben ik verwend met een AthlonXP 1800+ met 1024 MB DDR enzo. Gaat als een speer!)

• Schuey
(Inmiddels ben ik verwend met een AthlonXP 1800+ met 1024 MB DDR enzo. Gaat als een speer!)
:9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Met je 16MB RAM kom je er echt niet hoor :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 19:52 schreef Primal het volgende:
Ik weet niet wat de minimum systeem eisen van Quake 3 zijn, maar het lijkt mij erop dat je teweinig geheugen hebt. Ik ben (game)software-ontwikkelaar (zoals dat zo mooi heet) en heb dus ervaring met technische fouten.

En verder, trek je maar niks aan van wat andere vinden van jou computer. Ben jij tevreden, is alles goed! :)
minimale systeem eisen volgens q3 doos zijn:
p 233 mmx 8 mb vidieokaart en 64 mb ram

• Primal
Op zondag 13 januari 2002 20:28 schreef Quetzalcoatl het volgende:

[..]

minimale systeem eisen volgens q3 doos zijn:
p 233 mmx 8 mb vidieokaart en 64 mb ram
Tja, dan ziet het er dus naar uit dat je PC in ieder geval qua geheugen onder het minimum zit. Processor snelheid maakt in de meeste gevallen niet zoveel uit als je daar iets (niet teveel) onderzit, want er wordt in de meeste spellen niet getest wat de snelheid van de processor is. Geheugen daarintegen is een heel ander verhaal. Als je daar niet aan de minimum eis kan voldoen is het meestal einde verhaal. Bij de wat oudere spelletjes (jaar of 5, 6 geleden of zo) kon je hier nog weleens onderuit 'kruipen' door het virtuele geheugen van je systeem te vergroten. Niet dat dat een optie was, want je performance is dan dus niks meer.

• Schuey
Ja ik weet dat het geen super pc is (hangt ook maar in mijn netwerk) maar weet iemand nu hoe ik dat probleem moet verhelpen?? Daar gaat deze topic over

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 20:53 schreef Schuey het volgende:
Ja ik weet dat het geen super pc is (hangt ook maar in mijn netwerk) maar weet iemand nu hoe ik dat probleem moet verhelpen?? Daar gaat deze topic over
Toch echt meer geheugen erin douwen.

Want je nog echt als laatste kan proberen is naar de Q3A map gaan de map baseq3 openen. En dan het bestand q3config.cfg openen met kladblok.
en dan naar deze string zoeken:
seta com_hunkMegs "96"

Die string geeft aan hoeveel geheugen hij moet nemen.
Stel hem ff in op 13 mb. En misschien doet hij het.

Ik denk het eigenlijk niet. Maar niet geschoten is altijd mis.

• Primal
Op zondag 13 januari 2002 20:53 schreef Schuey het volgende:
Sorry, maar ik geloof toch dat ik een 'aardige' hint in de richting had gegeven waarin je het moet zoeken of niet? :?

Was het na mijn 2 eerdere posts (en die van andere) nog niet duidelijk, probeer meer geheugen in je computer te krijgen.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26
ik zou je best willen helpen maar 16 MB is gewoon te weinig. met zo weinig doet ie het gewoon niet.

die 200 mhz cpu kan nog wel, heb ik ook weleens gedaan en met zo;n voodoo3 is het nog redelijk speelbaar. maar 16 MB is te weinig. 32 mb is echt het minumum.

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik heb eens wat gezocht op internet voor je:

het ligt in ieder geval niet aan het geheugen. Het is iets vaags wat met je videokaart te maken heeft. Het schijnt redelijk vaak voor te komen, en vooral met voodoo kaarten.

probeer het volgende:
- herinstalleren
- nieuwste patch
- GLSetup installeren

maar dan nog betwijfel ik of quake3 zal opstarten met 16 MB RAM, maar dat is weer iets anders.

Catch a smile out there!

Pagina: 1