Velleman voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Omdat ik op zoek ben naar een voorversterker en ik niet van plan ben een gigantische hoop geld uit te geven, dacht ik dat het misschie leuk was om bij velleman een ZEER eenvoudige voorversterker te kopen. Deze voorversterker is niets anders dan een printaatje met daarop wat dingentjes. Voor een plaatje en de details zie:

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=8982

Heeft een van jullie ervaring met dit soort voorversterkers. Is de geluidskwaliteit een beetje goed?

Ik wil hem gebruiker als versterker tussen mijn geluidskaart en stereo toren.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53
Op zondag 13 januari 2002 16:38 schreef MickMack het volgende:
Omdat ik op zoek ben naar een voorversterker en ik niet van plan ben een gigantische hoop geld uit te geven, dacht ik dat het misschie leuk was om bij velleman een ZEER eenvoudige voorversterker te kopen. Deze voorversterker is niets anders dan een printaatje met daarop wat dingentjes. Voor een plaatje en de details zie:

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=8982

Heeft een van jullie ervaring met dit soort voorversterkers. Is de geluidskwaliteit een beetje goed?

daarvoor heb je geen voorversterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Daar is deze voorversterker niet geschikt voor.
Ik ben ervan overtuigd dat dit dingetje het signaal gaat vervormen.
Wel zal deze uitermate geschikt zijn om er een mic tussen te zetten.

Maar waarom sluit je jouw SB niet gewoon aan op jouw versterker?
Een versterker kun je prima insturen met het geluid van een SB, mits je het geluid niet overgemoduleerd (overspraak) in de versterker gooit.
Wanneer je hier op let dan kan er niets fout gaan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Tussen je sb live en set? Voorversterker gebruik je met een losse eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Nou, dat was ook de oorspronkelijke bedoeling. Maar toen ik eenmaal mijn geluidskaart op mijn stereo had aangesloten kwam er bijna geen geluid uit.

Zie vorige topic: [topic=371609/1/25]

Ik moet mijn geluidskaart plus versterker (is trouwens geen losse versterker, maar zo'n plastic panasonic stereo torentje, met alles erop en eraan) dus bijna helemaal opendraaien om er een normaal volume uit te laten komen. En ja ik heb alles goed aangesloten. Dus waar het aan kan liggen? Geen idee.

Of heeft een van jullie nog een leuke oude voorversterket te koop?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

je geluidskaart IS toch een voorversterker?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Op zondag 13 januari 2002 16:38 schreef MickMack het volgende:

Is op zich geen slecht ding. Gewoon een superstandaard opamp schakeling.
Alleen: uitgangsspanning is niks hoger dan van je geluidskaart, dus als je stereotoren al niet hard gaat op je geluidskaart, zal hij dat zeker niet met dit ding doen. En ook niet met andere voorversterkers. Je geluidskaart kan max iets van 2V uitsturen, dat is net zo veel als praktisch elke voorversterker. Het is voor jou zinloos. Je zal echt eerst ff moeten kijken of je stereotoren niet stuk is ofso, of dat je toch domweg iets fout aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 13 januari 2002 20:59 schreef Lampje het volgende:

[..]

Is op zich geen slecht ding. Gewoon een superstandaard opamp schakeling.
Alleen: uitgangsspanning is niks hoger dan van je geluidskaart, dus als je stereotoren al niet hard gaat op je geluidskaart, zal hij dat zeker niet met dit ding doen. En ook niet met andere voorversterkers. Je geluidskaart kan max iets van 2V uitsturen, dat is net zo veel als praktisch elke voorversterker. Het is voor jou zinloos. Je zal echt eerst ff moeten kijken of je stereotoren niet stuk is ofso, of dat je toch domweg iets fout aansluit.
In principe heb je gelijk, maar het gevaar bestaat dat het torentje te hard word ingestuurd.
Zo'n torentje *plastic panasonic stereo torentje, met alles erop en eraan)* zal het niet verdragen dat de topicstarter zijn versterker op een dermate manier zal insturen zodat de eindtrap de geest geeft.
Dat torentje is er niet voor bedoeld, de topicstarter geeft aan dat hij het volume flink open moet gooien wil hij het goed kunnen horen.

De topicstarter is naar alle waarschijnlijkheid beter af met een losse module.

Mijn aanrader zou een versterker zijn van rond de €125,-

[OT]
Mijn pc zit aangesloten op een Sony-E86B (voorversterker) en een Rotel RB-1000 (eindversterker).
Ik kan zeggen dat het geluid dat deze combinatie voortreffelijk is. :)

Ik geef maar een idee, de topicstarter hoeft niet meteen voor deze apparatuur te kiezen, maar een goede versterker zal zeker niet verkeerd zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Lekkere verwarring over wat nou een voorversterker is :P. Ik heb die oude topic eens doorgelezen, en ik denk aan een aantal dingen:
- kabel kapot
- minijack maakt slecht contact
- volume in windows staat dicht (zal wel niet)
- aux niet geselecteerd op de versterker :P

Ingangsgevoeligheid van die aux ingang is gewoon normaal, net zoals de impedantie. Wat je probeert te doen is heel normaal, maar ergens doe je iets fout of is er iets kapot.

Die preamp gaat niet helpen, dat is namelijk een mic preamp, als je die op je geluidskaart aansluit gaat ie echt extreem clippen. Bovendien hoor je ook helemaal geen preamp nodig te hebben, een geluidskaart kan ongeveer een zelfde signaal geven als een consumenten cd speler.
Pagina: 1