Toon posts:

Geluid opnemen op pc van TV via receiver.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster live 5.1 welke ik digitaal op me receiver/versterker heb aangesloten (kenwood 5050ds- 5x100watt DD, DTS) dit werkt perfect mp3tjes enzo kan ik nu via mijn homecinema afspelen.

Maar kan ik nu ook als ik TV kijk het geluid opnemen via de versterker op me PC? ik heb nu me versterker via de REC OUT VIDEO 1 (me tv zit op VIDEO 1 PLAY IN) aangesloten op me op de Line in van me geluidskaart. Met de daarvoor bestemde kabel (zelfde als die me tv op de versterker verbind koptelefoon aansluiting aan 1 kant en aan de andere kant een rode en witte tulp aansluiting).

Maar dit werkt nu niet :(

iemand suggesties?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het werkt niet omdat:

op het moment dat je versterker op "video 1" staat (om het geluid van de tv te horen) wordt de uitgang (video 1 rec out) gedempt
Dit is omdat je anders een rondgaand signaal krijgt waardoor het geluid tegen elkaar in kan gaan spelen (beetje vage uitleg, maar zoiets dus)

Je moet dus een andere uitgang van je versterker nemen, (bijv. Tape out) of je Tv op een andere ingang aansluiten.

Voor de rest is alles goed aangesloten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
thnx you :)

vraagje: kan ik ook digitaal opnemen nu via deze uitgang op de versterker? ik heb de REC OUT van video 2 nu gepakt werkt perfect. Of heeft dit geen zin omdat de TV geluid ook niet digitaal is?