Mijn onnozele buurjongen heeft zijn raid-0 array gedelete in de highpoint raidsetup/bios.
En ja, dat was dus niet de bedoeling. Na gesearched te hebben hiero, weet ik dat je dan niet meer de data kan zien (het is immers vedeeld over 2 schijven en de computer weet niet meer wat waar is omdat er geen array meer is). Ik heb dit ook nog ff geverifieerd door beide schijven in m`n eigen bak te hangen en de bios ziet de schijf maar noch windows noch dos noch fdisk ziet de schijven of data. Ziet er niet goed uit dus. 
Wat ik echter niet uit kan vogelen is of er toch een manier is om die raid array weer 'aan te zetten' zonder eerst te formatteren (dat is nl. de voorwaarde die de raid setup van highpoint noemt). Ik vrees van niet maar niet geschoten is altijd mis.
Is het dus nog mogelijk, maakt niet uit in welke pc, om de data te zien om zo nog wat te backuppen..?
Wat ik echter niet uit kan vogelen is of er toch een manier is om die raid array weer 'aan te zetten' zonder eerst te formatteren (dat is nl. de voorwaarde die de raid setup van highpoint noemt). Ik vrees van niet maar niet geschoten is altijd mis.
Is het dus nog mogelijk, maakt niet uit in welke pc, om de data te zien om zo nog wat te backuppen..?