Toon posts:

Battlecom Probleem of andere Microfoon probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen praten met de microfoon, maar als ik dat doe horen hun 1 echo

Ik zie het zelf ook op de instellingen

ik weet niet hoe ik het weg kan krijgen, heb een Sb Audigy platinum

Greets :9

Verwijderd

als je geen headset gebruikt dus alleen een losse mic en speakerset zal dat resulteren dat alles wat zij tegen jouw zeggen weer via de speakers door de mic wordt opgevangen en terug gestuurd wordt naar hun waardoor je een echo krijgt dat geld dus voor beide richtingen dus van af jouw en van af hun kant.
de beste manier om dit op te lossen is een headset of een microfoon in combinatie van koptelefoon.

wat er ook trouwens mogelijk is dat je toevallig bij de creative surround mixer de audio effect "echo" hebt aan staan dus kijk daar ook eens naar

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ook koptelefoon :)

Verwijderd

gebruiken de ander partij wel een headset of mic en combinatie van koptelefoon

Verwijderd

Topicstarter
Ja die hebben ook mic en headset

Verwijderd

dan kan ik alleen nog zeggen kijk naar de audio effects die mogelijk zijn met de creative surroundmixer want dan heb je misschien het inderdaad de audio effect echo aan staan

mocht dat het niet zijn dan kan ik je halaas niet verder helpen want ik weet niet wat er dan nog mogelijk is die dat probleem veroorzaakt

Verwijderd

Die echo kan je wegfilteren door in battlecom naar het tabblad volume te gaan en daar

1: voice activationlevel verhogen > hierdoor worden geluiden onder de ingestelde decibel-waarde weggefilterd > zachte geluiden en achtergrondgeluiden dus.

2: het playback-volume verlagen (ik heb em halverwege staan)> hierdoor wordt het geluid niet zohard weergegeven door de speakers en dus niet opgevangen door de microfoon.

Met de SBlive! schakeld battlecom zelf de mic aan en uit bij het opstarten/afsluiten battlecom. Daarnaast kan je met Battlecom de geluidsniveaus dus wijzigen en de mic filteren.
Maar bij de Audigy werkt dat allemaal niet, en moet je dus handmatig de microfoon aan en uitzetten in AudioHQ>Surroundmixer.
de volume-instellingen van battlecom werken dus ook niet. je kan dus niet de mic filteren of het playback-volume verlagen. hierdoor zal je de echo houden.

Ik ben al een tijdje aan het stoeien met dit probleem omdat ik ook de Audigy heb en vaak battlecom gebruik (nu dus kutecho). Ik vermoed dat battlecom gewoon geen ondersteuning heeft voor de Audigy, er zijn al een tijd geen updates meer geweest van battle. En ik meen te heben gehoord dat Battle zelfs helemaal niet meer bestaat.

Tijd voor een ander proggie dus..
Tenzij iemand WEL een oplossing heeft natuurlijk :)
Pagina: 1