Toon posts:

ADSL werkt, netwerk werkt alleen inet delen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bij een vriend een netwerk op aan het zetten. Alles werkt het internet zelf op het hoofdstation werkt, ook het netwerk zelf werkt want de client kan in de host ze pc kijken, dus dat werkt allemaal alleen het internet zelf krijgen we maar niet aan de praat op de client.

Als we internet explorer openen dan wil de client verbinding gaan maken met internet en als we dan doen verbinding maken kan die geen verbinding maken want de modem is bezet, dit lijkt me logisch want dat wordt al geregeld via de host.

Ik zou dus denken dat er niet eens verbinding gemaakt moet worden op de client want op het hoofdstation is al internet dus moet de client ook automatisch kunnen internetten maar das dus niet het geval.

Iemand die weet waar het aan ligt, alvast bedankt!!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je geeft echt bergen info! Hier kunnen we echt wat mee! ;)

Uhhh heb je een apart servertje? En welke software gebruik je ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Het hoofdstation is XP
De client is Win98

Er zit een HUB tussen

Ik gebruik geen wingate of wat dan ook maar wil gewoon een direct netwerk hebben

Verwijderd

En toch zal je zo'n programmaatje moeten gebruiken, of ICS van MS anders gaat het niet werken.

Verwijderd

Ga eens kijken op http://www.sateh.com/hacks/alcatel.php , tweak dat alcatel-modem om tot een router, en je bent van alle ellende af. Internetsharing in windows is niet leuk, zoals je reeds zelf merkt

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Mijn 1ste Pc met Xp Pro, 2de Pc met Win98, 1ste pc gaat Inet in via 10/100 3Com en Netwerk uit via Realtek 10/100, 2de Pc heeft netwerk via 10/100 3com (voorlopig met crosscable, nog niet met Hub getest [16 poort 10Mb])

Ik heb de Wizard van Xp doorlopen om Inet te laten delen op Netwerk, kwam die automatisch mee maar moet ook manual zijn te doen, vervolgens moest ik een client diskette aanmaken (die ik verders niet op de 2de Pc heb hoeven installen)en me Internet op de 2de Pc deed het direct.

(gebruikte om alleen met Win98 systemen Inet te delen Winroute lite, onder Xp niet hoeven doen :))

Dus in principe zou je alleen die Wizard moeten runnen en dat valt via de Help in Xp wel terug te vinden...beetje spelen nog ff en dan moet je het wel snel voor mekaar hebben

*

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik gebruik geen wingate of wat dan ook maar wil gewoon een direct netwerk hebben
Je MOET dus ICS / oid gebruiken.. of je modem tweaken. Lees dit es:

[topic=309398]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 15:55 schreef Snol het volgende:
Mijn 1ste Pc met Xp Pro, 2de Pc met Win98, 1ste pc gaat Inet in via 10/100 3Com en Netwerk uit via Realtek 10/100, 2de Pc heeft netwerk via 10/100 3com (voorlopig met crosscable, nog niet met Hub getest [16 poort 10Mb])

Ik heb de Wizard van Xp doorlopen om Inet te laten delen op Netwerk, kwam die automatisch mee maar moet ook manual zijn te doen, vervolgens moest ik een client diskette aanmaken (die ik verders niet op de 2de Pc heb hoeven installen)en me Internet op de 2de Pc deed het direct.

(gebruikte om alleen met Win98 systemen Inet te delen Winroute lite, onder Xp niet hoeven doen :))

Dus in principe zou je alleen die Wizard moeten runnen en dat valt via de Help in Xp wel terug te vinden...beetje spelen nog ff en dan moet je het wel snel voor mekaar hebben
En heb jij ADSL of kabel en wat zijn je tcp/ip instelling op je client pc??

• Snol
  • Niet online

Snol

Ik heb kabel en heb verder dus helemaal geen Ip adressen toe hoeven wijzen, alles staat gewoon standaard...

*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef de IP adressen eens door die je gebruikt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 16:33 schreef Snol het volgende:
Ik heb kabel en heb verder dus helemaal geen Ip adressen toe hoeven wijzen, alles staat gewoon standaard...
verkeerde account :? kloon van kruitje :? Of blaat je gewoon mee :?

• Snol
  • Niet online

Snol

hij staat bij de client (net als bij de host) gewoon als Ip automatisch verkrijgen, waren net nieuwe installs en voor maar 2 pc's die ik nog geen vaste spot gegeven hebt dus ook geen vast Ip-adres. Dus client en host staan alle Tci/Ip instellingen standaard.

Heb je die wizard al wel kunnen vinden/toepassen ??

*

• Snol
  • Niet online

Snol

How u mean Xenirex, zit nu vanaf me 2de pc te replieen (me visiterende vader zit te Hartenjagen op Pc 1) en hier heb ik gewoon Inet. En mischien mis ik wel wat in het verhaal maar ik heb verder dus geen harde Ip adressen hoeven te gebruiken..

*

• Snol
  • Niet online

Snol

Advies: Probeer anders Winroute Lite te installeren, hier zal je ook een "simpel" schema in het programma zien waar een Ip schema instaat, kan je meteen testen of het Inet sharen hier wel mee lukt.

*

Pagina: 1